۱۰ نفر دیگر از مبتلایان کرونا در استان لرستان جان باختند

سایه کرونا همچنان بر سر مردم لرستان سنگینی می‌کند و روزانه شمار زیادی مبتلا به کرونا و چندین نفر نیز جان خود را از دست می‌دهند.

۱۰ نفر دیگر از مبتلایان کرونا در استان لرستان جان باختند

وضعیت کرونایی استان لرستان همچنان نامطلوب و خطرناک است و روزانه شمار زیادی به تعداد مبتلایان استان اضافه می‌شود.

وضعیت 11 شهرستان لرستان همچنان قرمز است و با توجه به شرایطی بدی که در استان حاکم است محدودیت‌های کرونایی همچنان پابرجاست. البته برخی از مردم و اصناف هنوز توجهی به این محدودیت‌ها ندارند و همچنان کار خود را انجام می‌دهند.

در این پیک از کرونا شمار مبتلایان، بستری‌ها و قربانیان کرونا به طرز بی سابقه‌ای در استان افزایش یافت وتخت‌های بیمارستانی تقریبا پُر از بیماران کرونایی شده که آرزوی بازگشت به سلامتی خود را دارند.

بی توجهی برخی از مردم به ویروس کرونا

در حالی که روزانه چندین نفر از هم استانی‌هایمان به خاطر ویروس مهلک کرونا جان خود را از دست می‌دهند و پیکر بی جانشان روانه قبرستان می‌شود اما برخی ازافراد که عمدتاً از قشر جوان هستند، بی خیال این ویروس شده‌اند و بدون ماسک در مکان‌های پر ازدحام شهر تردد می‌کنند.

به جرات می‌توان گفت بسیاری از مردم هنگام رفت وآمد در شهر و به ویژه صف‌های خرید و سایر مکان‌هایی که نیاز به ایستادن در صف انتظار است فاصله فیزیکی را رعایت نمی‌کنند و تنها به ماسکی که زده‌اند اکتفا کرده‌اند درصورتی که اگر همگان تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را با دقت تمام رعایت کنند دیگر شاهد این موج سواری کرونا نیستیم بلکه روند ابتلا نیز رو به کاهش می‌رود.

755 نفر دیگر مبتلا شدند

و اما مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان ظهر امروز در رابطه با آخرین وضعیت کرونایی لرستان اظهارداشت: مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان به 104 هزار و 310 نفر رسیده است که تست 755 نفر اخیراً مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه 10 بیمار کرونایی دیگر در استان لرستان جان خود را از دست دادند افزود: با فوت این تعداد، مرگ و میر ناشی از کرونا در لرستان به هزار و 653 نفر افزایش یافت.

1105 بیمار بستری شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد:هم اکنون هزار و 105 بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان لرستان بستری و تحت مراقبت هستند.

وی بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در لرستان 323 هزار و 767 نمونه برای انجام آزمایش ارسال شده که از این تعداد به 320 هزار و 552 مورد پاسخ داد شده است و پاسخ 216 هزار و 241 مورد منفی گزارش شده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها