عباس عراقچی:

چین و روسیه تقریبا در همه موارد با ما همراهند/ تحریم‌های کاتسا هم باید لغو شود

معاون وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگویی تاکید کرد: تمام تحریم‌هایی که بعد از اجرایی شدن برجام وضع شده اند؛ چه آنها که در دوره اوباما و چه آنها که در دوره ترامپ وضع شده‌اند، باید لغو شوند.

چین و روسیه تقریبا در همه موارد با ما همراهند/ تحریم‌های کاتسا هم باید لغو شود

رئیس هیئت مذاکره کننده ایرانی در وین، امروز در پایان دور جدید گفت‌وگوهای کمیسیون مشترک برجام در پاسخ به سؤال خبرنگار پرس تی وی درباره تحریم‌های موسوم به «کاتسا» تایید کرد که ایران بر لغو همه تحریم‌ها از جمله کاتسا تاکید دارد. عراقچی در حالی به این نکته تصریح کرد که پرس وی تی وی نیز قبلا به نقل از منابع آگاه خبر داده بود ایران خواستار لغو همه تحریم‌های بعد از اجرایی شدن برجام است که شامل تحریم‌های آیسا و ویزا نیز می‌شود.
عراقچی به خبرنگار شبکه پرس تی وی، در باره ترتیبات اقدامات آمریکا و ایران تاکید کرد: مواضع ما هیچ تغییری نکرده است. آمریکا ابتدا باید همه تحریم‌ها را لغو کند و ایران تنها پس از راستی آزمایی لغو تحریم‌های آمریکا، به تعهدات برجامی خود بازمی‌گردد.
عراقچی افزود: این موضع ایران تغییر نخواهد کرد.
وی در عین حال با اشاره به کارگروه سوم کمیسیون مشترک که از فردا در وین آغاز به کار می‌کند و پیش‌تر با عنوان کارگروه ترتیبات و توالی (sequence) شناخته می‌شد، گفت: این کمیسیون بر روی اقدامات عملی یا (practical arrangements)
متمرکز خواهد شد.
عراقچی ادامه داد: وظایف این کارگروه علاوه بر بررسی نحوه راستی آزمایی و مدت زمان آن، تعیین «جدول زمانی» اقدامات همه طرف‌ها برای انجام تعهداتشان خواهد بود.
رئیس هیئت مذاکره کننده ایرانی در پاسخ به سؤال پرس تی وی در خصوص تحریم‌های موسوم به چرخه دلار یا U-turn که مانع اصلی تعاملات بانکی ایران و مانع بزرگ بهره‌مندی ایران از منابع برجام است و اینکه آیا ایران برداشته شدن این تحریم‌ها را نیز مطالبه کرده، گفت: بررسی این موضوع را باید به کارشناسان بسپاریم.
وی در عین حال اضافه کرد: در حال حاضر در حال ارکردن بر روی موضوع «تبدیل پول‌های مختلف» هستیم.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه با تأکید مجدد بر اینکه ایران نمی‌پذیرد که گفت‌وگوها بدون نتیجه ادامه یابد، گفت: اگر احساس کنیم سایر طرف‌ها جدیت لازم را ندارند، گفت‌وگوها را متوقف می‌کنیم.
مذاکره کننده ارشد ایرانی در نشست وین گفت: هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم.
رئیس هیئت ایرانی حاضر در کمیسیون مشترک برجام اضافه کرد: تصمیم گرفتیم کار دو کارگروه قبلی که یکی موضوع تحریم‌های آمریکا و دیگری اقدامات هسته‌ای ایران را بررسی می‌کند، فشرده‌تر شود.
عراقچی همچنین از همسانی مواضع چین و روسیه با ایران ابزار رضایت کرد و گفت: قبل از جلسه امروز کمیسیون مشترک در گفت‌وگوهای دو و سه جانبه با هیئت‌های چینی و روسی متوجه شدیم تقریبا در همه موارد با آنها اشتراک مواضع داریم.

منبع: پرس تی وی

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • نادر
    0

    ما با اونا همراهیم یا اونا با ما؟؟؟!!

  • سرمد
    0

    چرا هی تاکید می شه تحریمهای زمان اوباما و ترامپ ؟ اگر در تحریمهای قبل از این دو هسته ای و امثال اینهار وگنجانده باشند نتیجه فرقی نخواهد کرد رفع همه تحریمها و راستی آزمایی راه حل است و لا غیر

  • خدایااااااااا
    0

    جمع کن بینیم با باید باید نکن برو گورتو گم کن

  • دن کیشوت
    0

    یعنی چهار تا آدم با سواد وطن پرست شجاع توی هشتاد میلیون جمعیت پیدا نمیشه که بروند پای میز مذاکره؟! چرا همه اش از تازه به دوران رسیده های یک شبه ره صد ساله پیموده ی بیسواد غرب‌زده ترسو، استفاده می‌کنند، برای اینکه سود نظام سرمایه‌داری رانتی در عدم ایجاد روابط است و در صورت رفع تحریم ها و نبودن دشمن فرضی دیگر بهانه ای برای بی عرضگیها و نا کارآمدیهایشان نداشته و راه دزدیهایشان، بسته خواهد شد، بنابراین در پیش پرده آمریکا را شیطان بزرگ مانع تراش معرفی کرده و برای ملت تیاتر بازی می‌کنند و در پس پرده، فرزندانشان ساکن و همنشین همان شیطان بزرگند و آنجا صاحب املاک و مستغلاتند، نمونه بارزش، خاوری با آن جای مهر روی پیشانیش!

    نظرات شما -
    • .
      0

      دزد آنهای بودند که بخاطر اینکه به هدفشان برسند هرتلاسی را برای تحریم ایران می کردند.در ضمن نگاه شما فقط باید به داخل باشد چون اگر. دنبال مذاکره بروید یعنی دیدگاهمان شکست خورده و اصلاح طلب شدید

  • علی کریمی
    0

    آره تو راست میگی. روسیه و چین عامل بدبختی و عقب ماندگی ایران هستند. اینها هم از آخور میخورند و هم از طبره.

  • ریزه میزه
    0

    آقای ظریف وزیرامورخارجه :روسیه کارشکنی میکند.اقای عراقچی معاون ایشون: چین وروسیه باماهمکاری میکنند.حرف کدام درسته!؟ اینست دولت راستگویانی که رئیسش درتبلیغات 8سال پیشش گفت:من دولت راستگویان تشکیل میدهم!

    نظرات شما -
    • راستگو!!!
      0

      رییس هوافضا: امریکایی هادر عین الاسد صدها کشته دادن... رییس سپاه: ما حتی یه سریال آمریکایی را نکشتیم

  • ایرانی
    0

    چین‌و‌روسیه‌گرگهایی‌هستنند‌که‌چشم‌طمع‌به‌ایران‌دوخته‌انند‌.

  • مری
    0

    عهد ترکمنچای هم اینطوری بسته شدیه چیزیکه اینو نفهمیدن و نخواهند رضاخان را مردم دوست دارند نه بخاطر قلدریش بخاطر وطن پرستیش ما دیگه کسی را نداریم که عاشق ایران باشه بخاطر همین میبینی وندی شرمن گریه میکنه این شغالان هم امتیاز میدن

  • ت
    0

    ازاین و روسیه بشنو ولی باور مکن.جلوی تو یک طور حرف میزنند پشت سرت تو کار ایران موش می دانند.چون منافع آنها در عدم عادی سازی روابط ایران با غرب است.چون ایران و کره شمالی بزرگترین و شاید تنها کارت برنده و بازی این دو کشور با غرب هستند.ای کاش مسوولان مراقب باشند.از دست مردم که کاری ساخته نیست.

  • ایرانی
    0

    با فروش ایران به چین و روسیه دیگر ایرانی نمانده پس ایران هم جز کشور روسیه و چین است

  • بیسواد
    0

    یاخداااا... کاتسا دیگه چیه ؟؟؟؟

  • بسم رب قاصم الجبارین
    0

    مذاکرات بی ثمرومذلانه- بسته های بزرگ تحریم آمریکا علیه ایران-فایل صوتی جنجالی ضدانقلاب ومنطق آقای وزیرخارجه محمدجوادظریف- ترورسرداردلهاودانشمندهسته ای وهواپیمای اوکراینی وغیره نتیجه دولت آقای حسن روحانیه، ویک هفته پیش هم گفت تو این ۱۰۰روز دست مارا بازبگذارید! خنده داره که هشت سال دستش بازبود کاری نکرد توی این ۱۰۰روز میخوادچکارکنه به جز به ذلت وخواری کشیدن ملت

    نظرات شما -
    • هخا
      0

      با دورود دوست عزیز اول ریاست جمهوری آقای روحانی هم گفته بود ۱۰۰ روز این که اخر دوره ریاست جمهوری ۱۰۰ روز آقای روحانی کلان ۲۰۰ روز کار کرده اگه این ۱۰۰ روز دستش باز باشه ببین چکار میکنه دست بسته این همه کار کرده خوبه

  • پارسی
    0

    متاسفانه از تاریخ درس عبرت نگرفتید،از اون روزی بترسید که ذات حق زیر و رو تون کنه..........

  • کفتارشناس
    0

    چین و روسیه باهم طعمه را تقسیم می کنند و دعوا نمیکنن چه شکارچی های مودب و قانون مندی!!!!

  • ف ح
    0

    چین و روسیه دوست ایران نیستند کفتار هایی هستند که منتظر ...... صداقت آمریکایی ها از آنها بیشتر است توجه کنید آمریکا با متحدان خود چگونه روابطی دارد بعد روسیه و چین چگونه رابطه ای با ایران دارند

  • م
    0

    .....خودتی

  • متین
    0

    عراقیچی چقدر عجولی؟! آسیاب به نوبت

  • احمد
    0

    شماکه گفتید تاامریکا همه تحریمهاروبرنداره مذاکره نمیکنیم حالا رفتی ذوق میکنی که ازاول داری مذاکره میکنی

  • متین
    0

    سگ امریکایی شرف داره به رهبران روسی و چینی ...اره اونا بر سر غارت ایران تفاهم دارن

  • ناشناس
    0

    بله درهمه مواردباماهمراهند مثلا قراردادهای یکطرفه وبرخلاف منافع ملی ،سوءاستفاده و دخالت های نابجا ونهایتاکشاندن یک کشور به ورطه ورشکستگی اقتصادی وانزوای سیاسی ووووو.

  • علی
    0

    باید همه این مزاکره کنندگان محاکمه بش

  • مومنی
    0

    عراقچی تو که با اشک تمساح خانم وندی شرمن یهودی برجام را باختی؟! و به وندی شرمن یهودی کارت تبریک می فرستی و مملکت را به شیطان بزرگ می فروشی از ظریف بپرس ؟! تو و ظریف هنوز مهر خیانت به پیشانی تان نخورده استعفا بدهید و بروید پیش مادر بزرگ یهودی وندی شرمن یهودی و داداش تان جان کری .

    نظرات شما -
    • ایرج
      0

      راستی جریان رفع تحریم چرخه دولار یاu-turn چیه که جواب سر بالا داده؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها