دستور رئیس قوه قضائیه برای تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیف‌‌شده/ جرائم بخشیده می‌شود

رئیس‌کل دادگستری استان قم گفت: بخشودگی جرائم و تحویل بخش‌ عمده‌ای از وسایل نقلیه به مالکین در دست اقدام است.

دستور رئیس قوه قضائیه برای تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیف‌‌شده/ جرائم بخشیده می‌شود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی مظفری در جمع خبرنگاران با اشاره به تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیف‌شده در پارکینگ‌های استان قم اظهار داشت: این طرح بر اساس دستور ریاست قوه قضائیه در جلسه شورای قضایی استان‌ها و باهدف ساماندهی پارکینگ‌ها و وسایل نقلیه موتوری عملیاتی می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان قم افزود: در جهت خروج وسایل نقلیه توقیفی در قم از بلا‌تکلیفی، کارگروه ویژه‌ای در سطح استان در جهت بررسی وضعیت تحویل این وسایل، با حضور مقامات عالی قضایی، دستگاه‌های اجرایی، ادارات، نهادها و سازمان‌های مرتبط تشکیل شد.

وی بابیان اینکه طبق تصمیم‌ کارگروه، مقرر شد در اسرع وقت وسایل نقلیه موتوری توقیفی در پارکینگ‌ها، تعیین تکلیف شود عنوان کرد: طبق سیاست قضایی، کلیه وسایل نقلیه که با دستور قضایی به دلیل تخلفات توقیف‌شده‌اند، توسط ناجا و ستاد اجرایی امام خمینی (ره) ارزیابی شود.

مظفری تصریح کرد: در حال حاضر نیز بخشودگی جرائم و تحویل بخش‌ عمده‌ای از وسایل نقلیه به مالکین در دست اقدام است.

رئیس‌کل دادگستری استان قم خاطرنشان کرد: در این کارگروه همچنین نحوه اعمال مجازات‌های جایگزین حبس در حوزه تصادفات موردبحث و بررسی قرارگرفته است، در این راستا متخلفان جرائم رانندگی درجه 6 تا 8 جهت گذراندن دوره‌های آموزشی به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری معرفی می‌شوند.

وی بابیان اینکه با توجه به‌شدت گیری سرایت ویروس کرونا، این دوره‌ها به‌صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود گفت: تاکنون بیش از 800 نفر در این دوره‌ها شرکت کرده و موفق به اخذ حدنصاب قبولی شده‌اند.

مظفری افزود: این کارگاه‌ها در جهت آگاه‌سازی و توانمندسازی گروه‌های مخاطب به‌طور مستمر اجرا می‌شود و فراگیران با شرکت در این دوره‌ها می‌آموزند که در مقابله با ناهنجاری‌ها، آسیب‌های جبران‌ناپذیر رانندگی پرخطر و بدون گواهینامه به‌طور هوشمندانه‌ای تصمیم بگیرند و عمل کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها