تحمیل خسارت به بیش از ۱۰ هزار هکتار از باغات استان مرکزی

مدیرباغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: به دنبال بارش‌های ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ در استان مرکزی، ۱۰ هزار و ۳۴۳ هکتار از باغات استان بر اثر افت ناگهانی دمای هوا و سرمازدگی، خسارت دیدند.

تحمیل خسارت به بیش از ۱۰ هزار هکتار از باغات استان مرکزی

علی اصغر زارعی اظهار کرد: بیش از سه هزار تن زردآلو، ۴ هزار تن بادام، بیش از هزار تن گوجه سبز، ۴ هزار تن هلو، بیش از دو هزار تن شلیل، ۱۰۰ تن انگور، ۶۷ تن انجیر، بیش از ۱۴۰۰ تن گردو و ۵ هزار تن سیب و... در این اتفاق متحمل خسارت شدند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به برآورد صورت گرفته پیش بینی می‌شود، بیش از ۴۴ هزار و ۲۲۰ تن از محصولات این باغات بر اثر سرمازدگی از بین رفته‌ باشد.

زارعی بیان کرد: از مجموع ۶۵ هزار هکتار اراضی موجود در سطح استان مرکزی، تنها ۱۰ درصد بیمه هستند، این در حالی است که بیمه محصولات کشاورزی از جمله سیاست های حمایتی دولت در برابر تهدیدها و خطرهای موجود در بخش کشاورزی است.

وی در رابطه با تولیدات محصولات باغی در سال گذشته گفت: سال گذشته ۵۵۷ هزار تن انواع محصولات باغی در سطح استان مرکزی تولید شده، در حالی است که این تولیدات در سال ماقبل آن ۴۷۸ هزار تن بوده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها