راهداری زنجان ۴۱۴ مورد تخلف را در کمیسیونهای مختلف بررسی کرد

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: این اداره کل سال گذشته ۴۱۴ تخلف حوزه حمل و نقل برون شهری را در کمیسیون های ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ بررسی و احکام متناسب با آن را صادر کرد.

راهداری زنجان ۴۱۴ مورد تخلف را در کمیسیونهای مختلف بررسی کرد

عبدالحسین علی اکبری افزود: به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت های حمل ونقل جاده ای برون شهری و اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه، سال گذشته در جلسه های کمیسیونهای مواد ۱۱، ۱۲ و ۱۴ زنجان به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و رانندگان حمل و نقل جاده ای در سطح استان زنجان رسیدگی و احکام متناسب با آن صادر شد.

وی اظهار داشت: در این مدت ۴۱۴ مورد تخلف در کمیسیون های ماده ۱۱، ۱۲و ۱۴ توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بررسی شد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه در کمیسیون ماده ۱۱، ۲۸۳ تخلف ثبت شد، گفت: این تخلفات شامل حمل بار بدون بارنامه یا صورت وضعیت، حمل بار یا مسافر بیش از ظرفیت، حمل بار بدون تجهیزات ایمنی و جابجایی مسافر بدون رعایت پروتکل های بهداشتی از تخلفات بود.

علی اکبری به کمیسیون ماده ۱۲ اشاره کرد و اظهارداشت: تعداد تخلفات این بخش نیز ۱۱۵ مورد بود.

وی رعایت نکردن تنظیم بارنامه و یا صورت وضعیت، مقررات سالن اطلاع رسانی، پروتکل های بهداشتی و مغایرت در مندرجات بارنامه و یا صورت وضعیت را مهمترین تخلفات برشمرد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: ۱۶ تخلف نیز در ماده ۱۴ ثبت شده که عدم اخذ بارنامه توسط مالکان ناوگان و حمل بار اضافی بر ظرفیت مجاز مهمترین این تخلفات است.

علی اکبری ادامه داد: ایجاد آرامش به ویژه در بخش های حمل و نقل مسافر و کالای همراه، از دغدغه های مهم و اساسی این اداره کل به شمار می رود و کاهش تخلف شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای می تواند نقش اساسی در تحقق این امر داشته باشد.

۶۷ شرکت حمل و نقل کالا در این استان با چهار هزار و ۸۹۱ دستگاه ناوگان باری در استان زنجان فعال هستند.

علاوه بر این استان زنجان، ۳۵ شرکت و موسسه مسافربری فعال دارد که به صورت یک تا سه منظوره فعال هستند، از این تعداد فقط ۱۴ شرکت در شهر زنجان خدمات ارائه می دهد.

۱۸۲ دستگاه اتوبوس، ۳۳۵ مینی بوس و ۶۱۳ دستگاه سواری برای مسافران در استان زنجان خدمات شبانه روزی می دهند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها