ثبت‌نام یک‌هزار نفر در انتخابات شوراهای روستا و عشایر

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: با گذشت سه روز از موعد ثبت‌نام کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شوراهای روستا بیش از یک‌هزار نفر در استان اردبیل ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام یک‌هزار نفر در انتخابات شوراهای روستا و عشایر

بهروز ندایی در جلسه ستاد انتخابات استان اظهار کرد: داوطلبان هنوز تا 18 عصر روز 22 فروردین فرصت ثبت‌نام دارند اما با توجه به شیوع کرونا انتظار می‌رود داوطلبان ثبت‌نام خود را به روزها و ساعات آخر تعیین شده واگذار نکرده و بیشتر به شکل غیرحضوری ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: در دو روز اخیر ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستا و تیره‌های عشایری رونق و استقبال بیشتری پیدا کرده و عمده ثبت‌نام‌ها نیز از طریق اپلیکیشن موبایلی و کامپیوترهای شخصی و مراجعه به دفاتر پیشخوان بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: برخلاف سال‌های گذشته مدرک تحصیلی عمده ثبت‌نام‌کنندگان در حد کارشناسی بوده در حالی که برای ثبت‌نام مدرک دیپلم و در برخی از روستا سواد خواندن و نوشتن کافی به نظر می‌رسید.

ندایی افزود: این شرایط نشان می‌دهد که در مناطق روستایی افراد تحصیل‌کرده برای حضور در پارلمان محلی اعلام آمادگی کردند تا شرایط مناسب مدیریتی را در روستاها شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در یک‌هزار و 58 روستای استان انتخابات شوراها همزمان با ریاست جمهوری 28 خردادماه برگزار خواهد شد تا از بین داوطلبان و کاندیداها پنج هزار و 67 نفر در جایگاه شوراها قرار گرفته و به عنوان عضو اصلی و علی‌البدل انتخاب شوند.

ندایی اضافه کرد: هیچ مشکلی در فرآیند ثبت‌نام داوطلبان در 31 بخشداری‌ استان وجود ندارد و همکاران ما تا ساعت شش عصر از مراجعین نیز ثبت‌نام و دریافت مدارک را انجام می‌دهند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها