خبر خوش برای بازنشستگان تأمین اجتماعی: پرداخت همزمان متناسب‌سازی و افزایش حقوق از فروردین ماه امسال

هیئت وزیران با پیشنهاد وزارت تعاون مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ موافقت کرد.

خبر خوش برای بازنشستگان تأمین اجتماعی: پرداخت همزمان متناسب‌سازی و افزایش حقوق از فروردین ماه امسال

هیئت وزیران با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ و مرحله دوم متناسب سازی حقوق مستمری بگیران موافقت کرد.

در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار گردید، مصوب شد از ابتدای فروردین ماه سال جاری، کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولین قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال ۱۳۹۹ برقرار شده است، براساس مصوبه شورای عالی کار برای دریافت کنندگان حداقل مستمری، از کارافتادگی جزیی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده به میزان ۳۹ درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ افزایش یابد.

برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری نیز به میزان ۲۶ درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ به علاوه مبلغ ثابت ۲ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۵۰ ریال افزایش می‌یابد.

همچنین به منظور ترمیم بخشی از متناسب سازی مرحله دوم حقوق مستمری بگیران و در اجرای دادنامه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، مبلغ عائله مندی و حق اولاد کلیه مستمری بگیران واجد شرایط، همانند بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی وفق بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری تأمین و پرداخت می‌گردد.

اصلاح آیین‌نامه تضمین معاملات دولتی
هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به منظور تحکیم تعهدات مناقصه‌گران و پیمانکاران طرف قرارداد با دستگاه‌های اجرایی، آیین‌نامه تضمین معاملات دولتی را اصلاح کرد.

به موجب این اصلاحیه، اوراق مالی اسلامی دولت به اوراق بهادار اسلامی اطلاق می‌شود که با نام منتشره توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به نیابت از دولت نظیر اوراق مشارکت، انواع صکوک اسلامی و اسناد خزانه اسلامی که در چهارچوب عقود اسلامی و به قیمت اسمی مشخص برای مدت معین به صورت ریالی یا ارزی منتشر می‌شود.

همچنین سپرده حسن اجرای کار عبارت است از مبلغی که بابت تضمین حسن اجرای کار از هر پرداخت کارفرما به طرف قرارداد در قالب وجه نقد یا اوراق مالی اسلامی دولت، کسر و پس از دوره مقرر تعیین شده در قرارداد توسط کارفرما نگهداری و پس از حصول شرایط مندرج در قرارداد آزاد می‌شود.

علاوه بر این، دستگاه‌های اجرایی می‌باید ضمن ارائه مدارک و مستندات مورد نیاز، از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نسبت به توثیق اوراق مالی اسلامی دولت مورد تضمین که نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده‌اند به نفع دستگاه اجرایی، اقدام و عملیات حسابداری مربوط را در دفاتر مالی ثبت نماید. ضمن اینکه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از طریق شرکت مذکور نسبت به فروش اوراق وثیقه شده معادل مبلغ تضمین و آزادسازی مابقی آن اقدام نمایند.

همچنین اوراق مالی اسلامی دولت مورد وثیقه به مبلغ ۸۵ درصد ارزش معاملاتی روز قبل به عنوان تضمین پذیرفته می‌شود. ارزش معاملاتی اوراق مالی اسلامی عبارت است از قیمت پایانی معامله که از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به نشانی www.tsetmc.ir تعیین می‌شود.

شریعتمداری: حقوق بازنشستگان ۳۹ درصد افزایش می‌یابد

وزیر کار گفت: در جلسه امروز دولت مصوب شد حداقل پرداختی به بازنشستگان محترم با ۳۹ درصد افزایش از رقم ۱ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۴۲۷ تومان در سال گذشته به عدد ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۹۵ تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درخصوص تصویب افزایش حقوق پیشنهادی سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان اظهار داشت: در اجرای ماده 96 قانون تامین اجتماعی که سازمان تامین اجتماعی را مکلف می‌کند برای تعیین حداقل مستمری بازنشستگان، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان در فواصل زمانی حداکثر سالی یکبار، به دولت مراجعه کند و مصوبه هیئت وزیران را اخذ کند.

وی افزود: پیشنهاد سازمان از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت مطرح شد و در اجرای ماده 111 قانون تامین اجتماعی که تکلیف می‌کند که به هر صورت این حداقل نباید از میزان حداقل میزان مرد کارگر عادی کمتر باشد، امروز در جلسه هیئت وزیران مصوبه مورد نیاز صادر شد. بر اساس این مصوب حداقل پرداختی به بازنشستگان محترم با 39 درصد افزایش از رقم 1 میلیون و 910 هزار و 427 تومان در سال گذشته به عدد 2 میلیون و 655 هزار و 495 تومان در سال 1400 افزایش پیدا می‌کند؛ این افزایش برای سایر سطوح 26% رشد به اضافه عدد ثابت 248355 تومان است.

وزیر کار عنوان کرد: به این ترتیب بازنشستگان محترم هم این امکان را پیدا می‌کنند که در فرودین ماه سال 1400 از افزایش دستمزد به میزان 39درصد مطابق آنچه که برای کارگران محترم در تعیین حداقل مزد اقدام شد برخوردار باشند و این منهای آن عددی است که تحت عنوان همسان‌سازی مرحله دوم، در روزهای پایانی سال به صورت علی الحساب 1 میلیون و 200 هزار تومان به حساب 3 میلیون و 600 هزار نفر واریز کردیم که در مجموع مبلغی بالغ بر 4000 هزار میلیارد تومان می‌شد و در ساعات پایانی سال 1399 به حساب بازنشستگان عزیز واریز شد. در سال 1400 با توجه به اینکه همسان‌سازی مرحله دوم در جلسه هفته گذشته هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی به تصویب هیات امنا رسید و به سازمان ابلاغ شد؛ امیدواریم این‌ها در کنار هم یک گشایش مناسبی را در زندگی بازنشستگان محترم ایجاد کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • کاربر ناشناس
    0

    پس تصویب افزایش حق مسگن ۴۵۰ هزار تومنی کارگران در سال ۱۴۰۰ در هئیت دولت چی شد؟؟ از وزیر کار درخواست پیگیری داریم؟

  • بازنشسته نجومی بگیر تامین اجتماعی
    0

    از کی پرداخت حقوق حد اقلی ویک سوم خط فقر خبر خوش محسوب میشود لطفا به ارقام و مقایسه ان با نرخ تورم و سبد معیشت توجه فرمایید فقط رقم ودرصد ساخته اند و ماله کشی کرده اند تامین اجتماعی متعلق به کارگران وبازنشستگان کارگری ودولت به تامین اجتماعی بدهکار است از خبرفوری انتظار داریم توسط یکی از کارشناسان بی طرف و مورد وثوق خود در مورد ظلمها و تبعیضهایی که در حق بازنشستگان مظلوم این سازمان توسط دولت روا شده روشنگری نماید با تشکر

    نظرات شما -
    • و
      0

      همین را دارد خود دولت می دهد فکر می کنی با این وضع تحریم‌ها دیگر کار خانه ای هست که بتواند حق بیمه بدهد

    • نقوی
      0

      این 1200000واریز قبل از عید روحقوق فروردین تاثیر داره یا نه راستی برای یه عده هم از 1300000تا 1800000 به غیر از 1200000 واریز شد اما برای ما واریز نشد علت چیست

  • تا
    0

    حق اولاد؟ شما هم میدونید فرزندان بازنشسته ها الان هرکدوم از ۱۸ سال عبور کردن میخواید حق اولاد بدید خودتون با جدوابادتون خرهستش بگو نمیدم چرا میگی حق اولاد بی خانواده

  • باغ بی برگ
    0

    فکر ازدواج و اشتغال جوانان هم باشید

  • OK
    0

    دولت روحانی اگر در هیچ زمینه ای دستآورد و موفقیتی کسب نکرده باشد حداقل در زمینه متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری ، کشوری و تأمین اجتماعی نسبت به سایر دولتهای قبل از خود موفق عمل کرد و توانست تا حدودی هر چند اندک رضایت نسبی مستمری بگیران را جلب نماید. هر چند هنوز دولتهای بر سر کار آمده از ابتدای انقلاب تاکنون حق بیمه 3 درصدی سهم خود را به سازمان تأمین اجتماعی بدهکارند و تسویه کامل ننموده اند!

  • ا
    0

    همه بازنشستگی کشوری را فراموش کرد ن ، صحبتی از ش نیست ، مقایسه صندوق ها با هم کار عاقلانه ای نیست .

    نظرات شما -
    • کمی مطالعه قوانین
      0

      درست میفرمایید ، هیچکس تفاوت سخت در قوانین و پرداختی دو بیمه را یادآور نمیشود و اینکه با پنج سال خدمت اضافه حقوق و مزایای آخر خدمتشان نسبت به کشوری ها حدودا دو برابر میشود

  • لشکری
    0

    خوش بحال تامین اجتماعی ها هم قوانین راحتر ، هم سی و پنج سال شاغل هستند و هم دو درصد پرداختی کمتر!!!!

  • چند نکته مهم:
    0

    از 99 خجالت میکشه که نمیگه یا 99 به خواب قطبی رفته بود؟... با39 درصد و مزایای جانبی حقوق بازنشسته 30 سال از 2800 سال 99 به حدود 4 تومن میرسه یعنی باز متناسب سازی با 200-300 تومن شد!!!.... میدونید چندتا نکته هست...اول اینکه افزایش سالیانه از دریافتی های هر سال سازمان باید پرداخت شه یعنی اون 90 هزار میلیارد ربطی به افزایش سالیانه نداره!...دوم اینکه پارسال از 32 هزار میلیارد 16 هزارتاشو صرف متناسب سازی کردند که تقریبا همین رقم امسال اضافه شد! وگفتند باقیش رو گذاشتیم برای سال آینده!!!... یعنی با اینکه 5-6 برابر پارسال بودجه برای متناسب سازی دارند همون میزان پارسال رو اضافه کردن!!! سوم اینکه اول 39 درصدرو اضافه کردن بعد متناسب سازی یعنی 39 درصد به متناسب سازی تعلق نمیگیره!!!

  • هفت درصد مساوی نه درصد نیست
    0

    یک عمر تامین اجتماعی های عزیز زیادتر می‌گرفتند همه می‌گفتیم قانون است و سکوت کرده بودیم ۶ ماه نزدیک به یک میلیون بیشتر گرفتیم ببین چگونه انگ تبعیض می‌زنند و هیچ یک از مسئولین کشوری زبان به دفاع نمی‌گشایند و حتما در این دعواها بازنشستگان کشوری از این افزایشهامحروم میمانند

    نظرات شما -
    • محمودکریم
      0

      الان شماناراحتی؟

    • امیر
      0

      از تو نمیگیرند پیرکی

  • م ک
    0

    سلام.کاش یک شخص واردتوضیح میدادکه چقدر حقوقمون افزایش پیداکرده.آیا۱۲۰۰۰۰۰تومان علی الحساب واریزی قبل ازعیدهم لحاظ میشود؟لطفاتوضیح بدید

    نظرات شما -
    • بازنشستگان
      0

      1200 این بود که حقوق ما حداقلبگیران را طبق سال اول 99،،1910م حسابکردو الان 39درصد اصاف کردن شده 2650 باآن 1200 مبسود3800با مزایای جانبی میشود4200 حالا فهمید در غهای زالو صفتان. ا،،،،

  • محمودکریمی
    0

    خبرفوری.سلام.آیا۱۲۰۰۰۰۰تومان علی الحساب واریزی قبل عیدبه حقوق مابازنشستگان اضافه میشه.یانه؟لطفااطلاع رسانی کنید.هرجور صلاح میدونید.

    نظرات شما -
    • محمدامین
      0

      سلام.بنده هم خواهش میکنم جواب بدید.آیا۱۲۰۰۰۰۰تومان واریز قبل عیدهم اضافشده؟

  • یه بازنشسته تامین اجتماعی
    0

    یه سوال مهم دارم اگر میتونید جواب بدید! چرا میگند پایه حقوق 99 یک میلیون 910 هزاربوده؟؟؟ مگر قرار نبود مبلغ متناسب سازی روی پایه حقوق اعمال بشه؟؟؟!!!!

  • فقط اتحاد
    0

    آفرین بر بازنشستگان تامینی که با اتحاد حق خود را گرفتند

  • عادل
    0

    چرا احکام وفیش ها را منتشر نمیکنید ؟ چرا از شفافیت گریزانید؟حقوق ها را کی پرداخت مبکنید؟

  • حسن محمدوردی
    0

    سلام حقوق من ۳۲۰۰ بوده با ۳۵ سال سابقه الان دقیقا چه قدر میشه

  • زند
    0

    حکم حقوقی من بدون متناسب سازی روی سایت براساس حقوق تیرماه اعلام شده با30سال سابقه از 2800به 3740تبدیل شده

  • حسن شیرمحمدی
    0

    مگه ماحداقل 2800 می‌گرفتیم دیگه سال 98.رابه رخمیکشی برایچه بابا رقم،،، رقم خوبی است لاشخورها شترصفت طمع کردن مگه احمق مارا فرض کردی آقا 2800 درفتی 99 داشتیم طبق شورای کاره ساله 39 درصد افزایش داده دیگه این نامردهاچرا باکلمات ما مسخره کردن مسخره خود دولت است هفت جدآبادشان

  • بازنشسته تامین اجتماعی.بیمه اجباری.کارگران سخت وزیان آور
    0

    باسلام ودرودبرآقایان ودست مریزادبه شمابزرگوارارن.بنده بازنشسته معدن کارهای سخت وزیان اورهستم اسفند۱۳۹۹دریافتی خالص ام۳میلیون۹۰۰تومان بودالان بعداز۱۱ماه بدبختی وشرمندگی جلوی خانوادهامون وتعبیض هاوقول هایی که دادیدومبالغی که ازدولت دریافت کردیدجهت متناسب سازی ورفع تعبیض.وافزایش حقوق ماکارگران بازنشسته تامین اجتماعی. حکم فروردین۱۴۰۰من خالص پرداختی اش زدن۵میلیون۴۰۰تومان.خوب حالابنده دمب خروس روباورکنم یاقسم حضرت عباس(ع)رو.....توروخدادست برداریدازتمسخره وبازی کردن باروح وروان مابازنشستگان تامین اجتماعی.آقایان نه دستورمجلس شورای اسلامی کشوررواجراءکردیدونه ماده۹۶قانون رو...پس شماازکی تعبیت میکنید.دیوان محاسبات کشوروقوهءقضایه جمهوری اسلامی ایران عزیزم.به دادمابازنُشستگان تامین اجتماعی برسیدکه عمروجوانیمون رودرخدمت کشوروآبادانی وطن مون بودیم.لذاتامین اجتماعی روخودکارگران به اینجاوسوددهی رساندن حالاکه قرارخودمان کارگران ازش استفاده کنن جای سوال است که چرانمیگزارن ازاندوخته هامون استفاده کنیم.لطفادادمان برسید.که حق مون رودارن روزروشن باوعده وقولهای پوچه ضایع میکنن.خدایابه دادمون برسه.

  • رضای ولا حسام
    0

    جناب آقای شریعتمداری وزیر محترم اجانب محمدرضا رضای ولا زنگ زدم 1420 نگویمت برای هیچ بازنشستگی مستمری پولی الحساب نامداست

  • جناب آقای شریعتمداری محمدرضای ولا حستم
    0

    جناب وزیر چرا بایت این الحساب 1200000 هزار تومان دروغ میگن ما رنک نزنیم 1420 نگویمت این الحساب دروغ آقای وزیر این الحساب را درویش کنت از شما متشکرم

  • محمدرضا رضای ولا
    0

    جناب آقای شهریتمداریشما ازاینا یک دوست نگویمت ولی مگوینت هنوز بما نگفتند اینارو پکری کنید متشکرم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها