فقط ۳ درصد داوطلبان شوراهای روستایی خراسان رضوی مجازی ثبت‌نام کردند

سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: با گذشت ۲ روز از ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای استان فقط سه درصد از داوطلبان با استفاده از سامانه‌های الکترونیک و مجازی اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند.

فقط ۳ درصد داوطلبان شوراهای روستایی خراسان رضوی مجازی ثبت‌نام کردند

محمد علی نبی پور افزود: تاکنون هزار و ۶۱۸ نفر برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان ثبت نام کرده اند که ۲۸ نفر معادل ۲ درصد از طریق سامانه اینترنتی ثبت نام وزارت کشور و ۱۵ نفر معادل یک درصد با استفاده از برنامه موبایلی نام‌نویسی کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۱۵ نفر معادل هفت درصد با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و هزار و ۴۶۰ داوطلب معادل ۹۰ درصد با مراجعه حضوری به بخشداریها نام نویسی کرده‌اند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: از مجموع ثبت نام شدگان شوراهای روستایی استان پنج درصد را بانوان تشکیل می دهند و همچنین ۱۵ درصد نیز اهل سنت هستند.

نبی پور افزود: ۱۶ درصد از ثبت نام کنندگان دارای سابقه نمایندگی بوده و ۵۴ درصد نام نویسی شدگان نیز تا مقطع ابتدایی تحصیل کرده‌اند و بقیه تحصیلاتی تا مقطع کارشناسی دارند همچنین ۹ نفر معادل یک درصد نیز دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد هستند.

وی ادامه داد: ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی ۲ هزار و ۵۹۶ روستا و تیره عشایری استان خراسان رضوی برای عضویت در هشت هزار و ۲۹۴ کرسی از روز دوشنبه هفته کنونی در ۸۱ بخشداری خراسان رضوی آغاز شده است و تا هفت روز ادامه دارد.

انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خردادماه امسال همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در افزون بر پنج هزار شعبه اخذ رای مستقر در ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۹۶ روستا و تیره عشایری خراسان رضوی برگزار می‌شود.
استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، در مجموع هشت هزار و ۷۵۹ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.
۴۶۵ نفر از این تعداد عضو شوراهای اسلامی شهرها و بقیه عضو شوراهای اسلامی روستایی و عشایری استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند.

زنان کمتر از پنج درصد اعضای شوراهای شهری و روستایی خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها