۵۸ معدن در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۵۸ معدن دارای گواهی کشف در استان در حال تکمیل عملیات اکتشاف بوده و به‌زودی به بهره برداری می رسند.

۵۸ معدن در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد

غلامرضا بابایی با اشاره به توسعه فعالیت‌های معدنی در سال جاری افزود: هم اکنون ۵۸ معدن دارای گواهی کشف در استان با ذخیره قطعی ۲۲ میلیون و ۹۹۱ هزار تن و حجم سرمایه گذاری بیش از ۵۸۴ میلیارد ریال در حال تکمیل عملیات اکتشافی است که در آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۱ فقره پروانه اکتشاف و ۴۲ فقره گواهی کشف نیز در استان صادر شد، اظهار کرد: برای این پروانه و گواهی کشف بیش از ۵۷۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است

بابایی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰۴ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با حجم ذخیره قطعی بیش از یک میلیارد و ۲۲۷ میلیون تن در استان در حال فعالیت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: این معدن‌ها با حجم سرمایه گذاری بیش از چهار هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای پنج هزار و ۲۷۳ نفر در استان فعالیت دارند.

بابایی، با بیان اینکه سالانه ۱۶ میلیون و ۵۳۴ هزار تن مواد معدنی در استان استخراج و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود، گفت: در سال گذشته ۶۰ فقره پروانه با سرمایه گذاری ۵۵۳ میلیارد ریال در آذربایجان غربی صادر شد.

وی تصریح کرد: ذخیره قطعی این ۶۰ معدن ۲۸ میلیون و ۱۱۵ هزار تن است که سالانه بیش از یک میلیون و ۲۶ هزار تن انواع مواد معدنی از این معادن استخراج خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها