۱۲۰ معتاد متجاهر استان مرکزی در ایام نوروز دستگیر شدند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: در راستای پیشگیری از بروز جرایم خرد، ۱۲۰ معتاد متجاهر استان مرکزی در ایام نوروز دستگیر و ساماندهی شدند.

۱۲۰ معتاد متجاهر استان مرکزی در ایام نوروز دستگیر شدند

احمد ملک حسینی عنوان کرد: اولین اقدامی که شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر استان برای ایام نوروز به ویژه ایام تعطیلات نوروز انجام داد، ساماندهی معتادین متجاهر استان بود در واقع کاهش جرایم خرد در ایام نوروز هدف اجرای این طرح بود.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی و جمع آوری معتادین متجاهر استان در ایام نوروز از ۲۹ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد که در این طرح حداقل تعداد ۱۲۰ نفر معتادین متجاهر مربوط به شهرستان‌های اراک، ساوه و خمین که بیشترین آلودگی و معتاد را داشتند، دستگیر و به مراکز درمانی ماده ۱۶ و تبصره دوم ماده ۱۶ ارجاع داده شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به فعال بودن تمامی مراکز درمانی ترک اعتیاد استان در ایام نوروز، عنوان کرد: مراکز درمانی ماده ۱۵ در ایام نوروز به صورت شبانه روزی باز و مشغول ارائه خدمات هستند. اما کلینیک‌های mmt یا کلینیک‌هایی که دارو درمانی می‌کنند تا ۱۴ فروردین ماه تعطیل هستند.

ملک حسینی گفت: تمام بیمارانی که تحت درمان داروی متادون و سایر دارو هستند، داروهای خود را تا ۲۹ اسفندماه سال گذشته به مدت ۱۰ روز تحویل گرفته‌اند و تعطیلی کلینیک‌ها خللی در درمان آنها ایجاد نکرده است.

دبیر شورای هماهنگی و مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در پایان بیان کرد: ملاقات همسر یا والدین فرد بستری در کمپ‌های ترک اعتیاد همچون روال گذشته با شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از در ایام نوروز امکان پذیر است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها