میانگین سن طلاق از سال ۹۲ تا ۹۷ چقدر است؟

۲۸.۵ درصد از طلاق‌های ثبت شده از سال ۹۲ تا ۹۷ مربوط به زنان متولد سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۹ بوده است.

میانگین سن طلاق از سال ۹۲ تا ۹۷ چقدر است؟

۲۴.۴ درصد از طلاق‌های ضبط شده اختصاص به زنان دهه ۶۰ داشته است، این زنان به طور متوسط در سن ۳۱.۱ سالگی طلاق را تجربه کردند و ۲۵.۳ درصد از آن‌ها با فاصله ۱.۲ سال پس از طلاق به طور متوسط در سن ۳۲ سالگی باز ازدواج کردند.

۲۸.۵ درصد از طلاق‌های ضبط شده از سال ۹۲ تا ۹۷ مربوط به زنان متولد سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۹ بوده است. این زنان به طور میانگین در ۲۰.۸ سالگی طلاق گرفته و ۸۵.۸ درصد از آن‌ها در فاصله کمتر از یک سال از طلاق، مجدد ازدواج کردند.

سهم عمده‌ای از بازازدواج‌ها مربوط به زنانی است که در سن پایین‌تر طلاق گرفته‌اند و پس از آن مجدد به زندگی مشترک بازگشته‌اند.

مطالعات صورت گرفته روی طلاق‌های ثبت شده در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۷ نشان می‌دهد که میانگین سن در زمان طلاق کاهش داشته است، کاهش چشمگیر میانگین سن در زمان طلاق برای متولدین دهه ۷۰ به بعد بسیار توجه بر انگیز است، به طور میانگین متولدین نیمه اول دهه هفتاد در ۲۲ سالگی و متولدین نیمه دوم دهه هفتاد در ۱۸ سالگی طلاق را تجربه کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    0

    وقتی زنی مطلقه میشود وماهیانه هشت میلیون حقوق پدر را میگیرد در حالی که در خانه شوهر اگر کار داشته باشد با دومیلیون تومان باید زندگی کند خودتان قضاوت کنین در آشفتگی فرهنگی که روحانیون به پا کردن کدام را انتخاب میکنند پس آدرس غلط ندهیم ووامصیبتا سر ندهیم

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      آفرین به ناشناس درست گفتی وقتی زیر سر زن بلند شد و پشتش به جایی دیگه گرم شد به خاطر پول شوهر و زندگی و همه چیز را می فروشد و این که آخوندا در تلویزیون زور میزنن از زنا فرشته بسازن و تبلیغ عشق و عاشقی کنند همش دوز و کلک است که فقط مردا رو گول بزنن برن زیر بار زن که دیگه نه راه پس داشته باشن نه راه پیش ولی این حقه ها دیگه قدیمی شده!!!

    • الناز
      0

      مگه نامه فدایت شون نوشتن عرضه نداری بیجامیکنی زن میگیری پول نا راحتی به درک

    • هم وطن
      0

      به دلیل آشفتگی درامور ازدواج که حکومت به عمد ایجاد کرده وبا توجه به بازنده صددرصدی مردان در ازدواج وطلاق،بهتر اینه که خویشتنداری پیشه کرد وازدواج نکرد تا به عقوبت بعدش دچار نشد

    • احمدی
      0

      به کاربر الناز باید گفت اون که باید به درک بره تو و زنان امثال تو هستین که یه مشت کاسب مهریه و مفتخوری بودین که 42 سال از تصدق سر مردان ارتزاق کردین ولی ما دیگه این قانون های مرد ستیز بر علیه مردان را قبول نداریم و مهریه چرت و پرت که الکی می خوان بندازن گردن مردان را ازش برائت می کنیم پس امثال تو هم برین بمیرین و از دست رنج خودتون استفاده کنید نه مثل انگل آویزون مردها باشید.

  • ناشناس
    0

    امان ازدختران ده هفتاد.گودزیلای دهه هفتاد.شوهررو درسته قورت میدن وسه سوت طلاق میگیرن ودوباره شوهرمیکنن

  • ناشناس
    0

    هر بلایی بر سر مردان ایرانی بیاید حقشان است

  • بنب
    0

    هر بلای که سر مرد ایرانی می آید از سهل انگاری و بی فکری خودش است زیرا در هیچ جای دنیا مهریه من درآوردی که آخوندان یه بر چسب اسلامی می خوان بچسبونن روش خبری نیست و مرد چشم و گوش بسته که مهریه را اصلا نباید قبول کنه و به زن باید بگه زنان کار می کنند و تمام قانون های مردستیز دیگه مورد تایید مردان نیست تازه زن اگه بخواهد شوهر کند باید خرج خانه و همه چیز زندگی را نصف و نصف باید به مرد بپردازد و گرنه ما مردان زیر بار ذلتی که آخوند ها برای زن ذلیلی درست کرده نمی رویم و این زنان بمانند و بترشند

    نظرات شما -
    • نا آشنا
      0

      نه خیر عزیزم از بی فکری نیست بلخره همه میخواهند ازدواج کنند مشکل خود مردم هستند که رأی میدهند تا کسانی را به خود مسلط کنند تا به ضرر مردان قانون تصویب کنند پس از ماست که بر ماست

  • ناشناس
    0

    قانون مهریه برداشته شودوسلام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها