نماینده مردم کرج در مجلس:

صف‌های طولانی خرید مرغ، حاصل ناهماهنگی در زنجیره تأمین تا توزیع است

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به صف‌های طولانی برای خرید مرغ گفت: مشکلی که در خصوص فروش مرغ وجود دارد، نمادی از سوءتدبیر و ناهماهنگی در زنجیره تأمین و توزیع است.

صف‌های طولانی خرید مرغ، حاصل ناهماهنگی در زنجیره تأمین تا توزیع است

مهدی عسگری در بازدید و نظارت میدانی بر نحوه توزیع اقلام اساسی و تنظیم بازار در کرج؛ صف‌های طولانی خرید مرغ را حاصل ناهماهنگی در زنجیره تأمین تا توزیع دانست.

وی به صف‌های طولانی برای خرید مرغ اشاره کرد و گفت: مشکلی که در خصوص فروش مرغ وجود دارد، نمادی از سوءتدبیر و ناهماهنگی در زنجیره تأمین و توزیع است.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید با تمام توان دغدغه مردم در حوزه معیشت و خرید مایحتاج ضروری زندگی را برطرف نماید، گفت: بررسی صورت گرفته از بازار سطح شهر و رایزنی با مسئولان وزارت صمت و جهاد کشاورزی، نشان دهنده عدم هماهنگی بین این دو وزارت، نبود تفاهم بر سر نیازسنجی واقعی و عدم تأمین مایحتاج متناسب با نیاز شبکه توزیع است.

با پیگیری‌های انجام شده و قول مساعد مسئولین ذی‌ربط برای افزایش سهمیه مرغ گرم و منجمد استان البرز از امروز، امیدواریم با توزیع مناسب و نظارت دقیق برای رسیدن کامل این سهمیه به مصرف کننده نهایی، این وضعیت نامطلوب بهبود یابد.

وی با اشاره به نظارت‌های میدانی انجام شده در سطح شهر تاکید کرد: در بازدیدهای شبانه، مرغ منجمد با قیمت ۱۵/۵۰۰ تومان در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای همچنان درحال توزیع بود و با رایزنی صورت گرفته، تأمین مرغ منجمد برای مراکز متقاضی بدون محدودیت ادامه خواهد داشت. در عین حال مرغ گرم همچنان نیاز به افزایش سهمیه بویژه در طول ۵روز آینده متناسب با نیاز و جمعیت استان دارد.

عسگری کنترل بازار را اولویت نخست این ایام عنوان کرد و افزود: دولت باید کنترل بازار را با اولویت و جدیت دنبال کند، هرگونه ناهماهنگی بین دو وزارتخانه جهاد و صمت قابل قبول نیست، در صورتی که نیاز به مصوبه و یا هماهنگی میان دستگاه‌ها باشد، مجلس آماده هرگونه همکاری است ضمن اینکه نقش نظارتی خود را نیز ایفا می‌کند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس پیگیری جدی برای تنظیم بازار را دغدغه‌ی نخست نمایندگان در روزهای اخیر دانست و افزود: به دلیل اهمیت این موضوع نشست مشترک کمیسیون‌های صنایع، کشاورزی و اقتصادی با وزرای صمت و جهاد کشاورزی در حضور رئیس مجلس، صبح دوشنبه ۲۵ اسفند جهت پیگیری تنظیم بازار مرغ و گرانی اجناس و کالاها در ایام پایان سال برگزار شد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها