سیدحسن خمینی: اگر به روح قرآن رسیده نشود همین کتاب الهی می تواند بسیاری را گمراه کند

تولیت آستان امام خمینی (ره) گفت: اگر به روح قرآن رسیده نشود همین کتاب الهی می تواند بسیاری را گمراه کند. در فهم قرآن باید عقل را به خدمت گرفت، و الا با همین قرآن ممکن است به جنگ علی (ع) رفت.

سیدحسن خمینی: اگر به روح قرآن رسیده نشود همین کتاب الهی می تواند بسیاری را گمراه کند

سیدحسن خمینی در دومین همایش بین المللی قرآن در اندیشه و سیره امام خمینی (ره) با تبریک عید مبعث پیامبر اکرم (ص) گفت: صحبت درباره امام و قرآن بحثی پر دامنه و چند وجهی است.

وی سپس به بیان داستانی از حضرت امیرالمومنین با خوارج به نقل از کتاب طبری پرداخت و افزود: حضرت به عبدالله بن عباس که به سوی خوارج فرستادند گفتند اگر آنان آرام بودند ما هم آنان را از دایره مسلمانان خارج نمی کنیم اما اگر سخن گفتند با آنان احتجاج می کنیم و اگر شمشیر کشیدند با آنان می جنگیم. امام به عبدالله بن عباس تاکید کردند با آنان با قرآن احتجاج نکن چون قرآن ذو وجوه است.

تولیت آستان امام خمینی ادامه داد: اگر به روح قرآن رسیده نشود همین کتاب الهی می تواند بسیاری را گمراه کند. در فهم قرآن باید عقل را به خدمت گرفت، والا با همین قرآن ممکن است به جنگ علی (ع) رفت. کارکرد بزرگ امام (ع) استخراج روح قرآن است. اصل اول در حرکت، حرکت اجتماع است. چرا چون اثر در اجتماع بر مبنای دو دوتا چهار تا نیست بلکه تصاعد می خورد. ۱۰ نفر اگر همراه و هم دل شوند طوفان به پا می کنند.

آیت الله خمینی خاطرنشان کرد: نکته مهم در زندگی امام خمینی دریافت یک قاعده برای زندگی است. در این قاعده باید روح قرآن را بگیریم و این روح، انجام کارها برای خداست. امام آب هم دست فرزندانشان می دادند برای خدا می دادند. داستان قرآن و انقلاب ما داستان انقلاب و روح قرآن است. انسانی که از امام قاعده گرفته باشد خودش را در کانون اراده الهی ذوب می بیند و هویت هستی را به طور صحیح می بیند.

یادگار امام امت اظهار کرد: آوردن روح قانون به بطن جامعه طوفان به پا می کند. بالا رفتن خلوص عمل موجب عروج تصاعدی اثر عمل انسان در دنیا و آخرت می شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • محمد
    0

    اخرش یه کاری به دست ملت ایران خواهی داد واولش دودش به چشم خودت میره عزیز

  • ناشناس
    0

    خیلی هم به روح قرآن رسیدیم آیات اختلاس حتما از روح قرآن گرفته شده و الا در ظاهر قرآن که جز پاکدستی و عدل و انصاف چیزی نبود.

  • ناشناس
    0

    والله حالا که دهها گروه مسلح مسلمان دارند همدیگررا سلاخی میکنند همه هم مدعیند روح قران را فقط اونا میفهمند

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام سیدبزرگوار عزیز لطفاً واردسیاست نشوید، این گرگها شما را هم پاره پاره می‌کنند

  • ناشناس
    0

    کدام دین شناس دشمن دین خدا است؟ --- دین شناس اگر در مقابل ترویج من در آوردیها و خرافات ساخته و پرداخته ی ذهن بشر که با هشدارهای محکم و مفصل قران و با اصول استدلال عقلی تضاد آشکار دارند ؛ سکوت و مدارا با مردم را برگزیند و به ارشاد و روشنگری قرآنی و عقلی نپردازد ؛ او مردم را به پیروی از من در آوردیها تشویق کرده و خواسته یا ناخواسته در گناه کبیره ی و دین زدای این پیروی و در مجازات ابدی و نابخشودنی این گناه کبیره خود را با مردم گمراه سهیم ساخته است. چنین دین شناسی که تمام هشدارها و بایدها و نبایدهای قرآن را با زیر پا گذاشتن اصول استدلال عقلی و با سکوت خود بر رواج و ترویح من در آوردیها و خرافات بنام دین و مذهب نادیده می گیرد و سکوت او مردم را به پیروی از این من در آوردیها و خرافات تشویق می کند ؛ خود را به دشمن دین خدا و به دشمن خدا و پیامبر او و به دشمن اهل بیت پیامبر و به دشمن تمام ارزشهای الهی که در قرآن آمده اند تبدیل می کند. مطابق با هشدارهای فراوان قرآن نسبت به پیروی از من در آوردیها و خرافات بنام دین و مذهب ؛ مشخص است معنای دشمنی مذکور و مجازات الهی چنین دشمنی در قیامت ، که هیچ جا و فرصتی برای جبران نیست ، چه خواهد بود.

  • ناشناس
    0

    چرا با تکیه به روایت ؛ دین و قرآن و امام را بدنام می کنید؟؟؟!!! --- آقا سید حسن !!! حاشا امیر مؤمنان علی (ع) محکمات مفصل قرآن را که حجت « يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ » خداوند اند منکر شود و این محکمات را گمراه کننده معرفی نماید!!! اگر محکمات مفصل قرآن را چند پهلو معرفی کنیم حجیت قرآن را نفی و نابوده ساخته و قرآن را به ابزار تحریف گران شیاد دین فروش تبدیل کرده ایم ؛ تا بتوانند با دلبخواه شیطانی خود و برای ترویج کالاهای کاسبی حرام دین فروشی خویش احکام و اعتقادات صریح قرآن را با هر تفسیر ناهماهنگ با این محکمات ؛ هر جعل و دروغ متضاد با این محکمات را به ذهن مردم بنام اهل بیت مظلوم پیامبر القا کنند و بنفع دشمنان قسم خورده ی دین خدا به تفرقه افکنی میان مسلمانان بپردازند و مذهب اهل بیت را نیز به جهان اسلام خرافه گستر جلوه دهند و بد نام سازند. آقا سید حسن: روح قرآن اگر همین احکام و اعتقادات سرشت نشین این کتاب آسمانی نباشند ؛ شما برای این روح چه تعریف جامع و مانعی دارید تا بتوان تعریف شما را با دلایل قطعی قرآنی و عقلی پذیرفت و آن را بی هیچ خدشه به علمای فریقین شیعه و سنی با اصول استدلال شرعی قبولاند؟؟؟!!!

  • ناشناس
    0

    دین شناس و واعظ و مداح و شاعر چه عاقبتی خواهند داشت؟؟؟!!! --- دین شناس و واعظ و شاعر و مداح اگر با نادیده گرفتن حد و مرزها و بایدها و نبایدها و نویدها و هشدارهای شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی ؛ بنام دین و مذهب به تبلیغ و وعظ و شاعری و مداحی بپردازند و بر چنین روشی اصرار ورزند و توبه نکنند و رفتار خود را در این زمینه ها که بنام دین و مذهب و بنام خدا و پیامبر و اهل بیت آن حضرت و سایر بندگان مقرب انجام می دهند در دنیااصلاح ننمایند ؛ بنا به هشدارهای بسیار خداوند در آیات محکم و مفصل قرآن بی تردید دچار کفر و شرک و نابود کردن حاصل یک عمر عبادت خود و عبادت مخاطبان مستقیم و غیر مستقیم خود و گمراه کردن این مخاطبان و مرتکب گناهان کبیره نابخشودنی خواهند شد. صاحبان حرفه های مذکور اگر بر روش قرآن ستیز فوق اصرار ورزند ؛ در قیامت که هیچ فرصت جبران نیست بنا به هشدارهای فراوان خداوند در قرآن ؛ به عذاب الهی نابخشودنی پایان ناپذیر حتما گرفتار خواهند شد.

  • حقیقت جو
    0

    بی مسئولیتی رایج نسبت به شبهات و انتقادها علیه دین داری مردم تقصیر کیست؟؟؟!!! --- چرا بی اعتنایی چشمگیر کاربران رسانه ها بویژه دین شناسان به نظرات دینی و مذهبی و به انتقادهای قرآنی و عقلی و غیر قرآنی از این نظرات که در رسانه های همگانی از جمله در رسانه های دیجیتال رواج دارند ؛ نزد متولیان آموزش دین و مذهب و نزد فقها و مراجع بزرگ شرع در سایه نظام اسلامی هیچ حساسیت و هیچ بازتاب مسئولانه ی منطقی را بر نمی انگیزد . چرا مراجع بزرگ دین شناسی و مذهب شناسی هیچ پاسخ مسئولانه ای بعنوان انجام وظیفه ی شرعی امر به معروف و نهی از منکر و برای توضیح درستی یا نادرستی این نظرات و انتقادها که ذهن صدها میلیون از مردم متدین را درگیر خود می سازند و مشوش می کنند و در بلا تکلیفی شرعی قرار می دهند ؛ به مردم دین دار در رسانه ها ارائه نمی کنند. سکوت و بی تفاوتی مراجع دین شناسی در مقابل این گونه شبهات و انتقادهای روز افزون که صدها میلیون مردم متدین را در زمینه ی درستی یا نا درستی دین داری و مذهب داری خود سر در گم و نگران می کنند چه توجیه شرعی و علمی عقلی دارد؟؟؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها