۲۶ هزار روستایی سیستان و بلوچستان از آب شرب پایدار بهره مند شدند

۲۶ هزار و ۴۲۶ نفر از جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان با افتتاح پروژه های آبرسانی از نعمت آب شرب پایدار بهره مند شدند.

۲۶ هزار روستایی سیستان و بلوچستان از آب شرب پایدار بهره مند شدند

همزمان با آئین افتتاح پروژه‌های آبرسانی با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو در سطح کشور، عملیات آبرسانی به ۷۳ روستای سیستان و بلوچستان در قالب سه مجتمع آبرسانی شاخص استان در سطح چهار شهرستان چابهار، قصرقند، سوران و بمپور با جمعیت بیش از ۲۶ هزار نفر و با صرف اعتباری معادل ۹۴.۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و ردیف‌های استانی افتتاح شد.

علیرضا قاسمی، مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در حاشیه افتتاحیه اظهار داشت: طرح آبرسانی به ۷۳ روستای استان در قالب ۳ مجتمع بزرگ آبرسانی شامل تلنگ، پلان وپیرسهراب، سیب وسوران و غرب و شرق بمپور با سرمایه گذاری ۹۴۷ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح، بالغ بر ۶ هزار و ۶۴۶ خانوار معادل ۲۶ هزار و ۴۲۶ نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره مند شدند.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۱۳۵ لیتر بر ثانیه، در راستای رفع نیاز آبی ۷۳ روستا در نظر گرفته شده است افزود: برای این پروژه بالغ بر ۳۲۲ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و همچنین ۲ باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۱۰ لیتر در ثانیه و ۴ باب مخزن ذخیره به حجم ۶۵۰۰ متر مکعب اجرا شده است.

وی عنوان کرد: با وارد مدار شدن این تعداد از روستاها آمار روستاهای دارای تأسیسات آب شرب و بهداشتی سطح استان به ۳۰۲۰ روستا افزایش و شاخص بهره مندی از آب استان به ۷۰ درصد ارتقا یافت.

قاسمی اضافه کرد: در همین راستا شاخص بهره مندی از آب شرب روستاهای شهرستان چابهار به ۶۱ درصد، قصرقند به ۵۳ درصد و سیب و سوران به ۶۴ درصد رسید.

وی با اشاره به اینکه در هفته‌ی دولت سالجاری آبرسانی به ۲۰ روستا با جمعیت ۱۱ هزار نفر و با اعتبار ۲۶.۵ میلیارد تومان صورت پذیرفته است، تصریح کرد: تا پایان سالجاری ۲۶ روستای دیگر واقع در شهرستان‌های تفتان و مهرستان با جمعیت ۷ هزار نفر و سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد تومان از نعمت آب شرب بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان افزود: همچنین تا تیرماه سال ۱۴۰۰ نیز آبرسانی به ۵۴ روستا با جمعیت بالغ بر ۱۶ هزار نفر صورت خواهد پذیرفت.

وی در خاتمه اظهار کرد: برنامه ریزی شده تا تیرماه سال ۱۴۰۰ شاخص بهره مندی از آب شرب روستایی استان به ۷۱ درصد ارتقا یابد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها