مسجدی‌ها ۶ مرحله گوشت گرم بین نیازمندان لرستان توزیع کردند

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان گفت: با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ۶ مرحله گوشت گرم بین نیازمندان استان اعم از ایتام، اقشار آسیب دیده از کرونا، افراد بی سرپرست و خانواده‌های بد سرپرست توزیع شد.

مسجدی‌ها ۶ مرحله گوشت گرم بین نیازمندان لرستان توزیع کردند

محمد ابدالی پور در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد براساس مصوبه 302 شواری انقلاب فرهنگی با هدف مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان، جذب جوانان و نوجوانان به مساجد تاسیس شده‌اند.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری متناسب با نیاز جوانان نقش مهمی در جذب این قشر جامعه به مسجد ایفا می‌کنند.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به فعالیت 425کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان عنوان کرد: هم اکنون بیش از 27 هزار و 92 نفر در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان عضویت دارند و فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه‌های مسجد ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ارزیابی فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در قالب پایتخت فهما و امسال با عنوان ایران قوی انجام شده است بیان کرد: طرح ملی ایران قوی در چهار موضوع قرآن و سیره اهل بیت، مسجد و گام دوم انقلاب، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزت ایرانی است که سبب رشد بالندگی در فضای مساجد می‌شود و بستر جریان سازی گام دوم انقلاب را فراهم می‌کند.

ابدالی پور با بیان اینکه در دومین سال برگزاری رویداد ملی فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مسجد) طرح ملی ایران قوی در قالب این رویداد بزرگ برگزار می‌شود گفت: طرح ملی ایران قوی درصدد است تا زمینه رقابت سالم رادر میان بچه‌ های مسجد در بستر فضای مجازی فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه نسبت به سال قبل ثبت فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه‌های مسجد رشد 60 درصدی داشته است تصریح کرد: این سامانه با هدف کشف، پرورش و به کارگیری خلاقیت‌های فرهنگی هنری بچه‌های مسجد با امکان رصد، پایش و ارزیابی اطلاعات، اشتراک‌ گذاری تجارب فعالان مساجد، ایجاد منبعی عظیم برای تولید دانش‌های بومی، ارتقای توان شناسایی نیازها و حل مسائل و مشکلات فرهنگی اجتماعی، کمک به سیاست‌گذاران و مدیران فرهنگی کشور جهت تصمیم‌ گیری صحیح و دقیق راه‌اندازی شده است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی از نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا خاطر نشان کرد: با مشارکت خیران و افراد توانمند کمک معیشتی نقدی و مواد غذایی بین نیازمندان توزیع شده است، همچنین با همکاری موسسه حضرت خدیجه (س) قم و برنامه تلویزیونی سمت خدا تاکنون با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد 6 مرحله گوشت گرم بین نیازمندان استان اعم از ایتام، اقشار آسیب دیده از کرونا، افراد بی سرپرست و خانواده‌های بد سرپرست توزیع شده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها