عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرفوری پاسخ داد

چرا مجلس به قضات و هیئت علمی معافیت مالیاتی داد؟


13 اسفند 1399 - 07:07
603d1156dd6ef_2021-03-01_19-37
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با معافیت مالی قضات و هیئت علمی دانشگاه‌ها مخالف بودم زیرا فکر می‌کنم بی‌عدالتی است.

محسن زنگنه در گفتگو با خبر فوری اظهار داشت: دوستان می فرمایند حقوق قضات و هیئت علمی در کشور ما کم است
بخش عمده‌ای از نماینده‌ها عضو هیئت علمی هستند و در ایجا تعارض منافع پیش می‌آید.

این اظهارات درحالیست که رئیس مجلس به تازگی معافیت مالیاتی پزشکان و اساتید دانشگاه را رد کرد‌.

مشروح گفتگو را در ادامه بشنوید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با معافیت مالی قضات و هیئت علمی دانشگاه‌ها مخالف بودم زیرا فکر می‌کنم بی‌عدالتی است.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

13 اسفند 1399 - 07:07

محسن زنگنه در گفتگو با خبر فوری اظهار داشت: دوستان می فرمایند حقوق قضات و هیئت علمی در کشور ما کم است
بخش عمده‌ای از نماینده‌ها عضو هیئت علمی هستند و در ایجا تعارض منافع پیش می‌آید.

این اظهارات درحالیست که رئیس مجلس به تازگی معافیت مالیاتی پزشکان و اساتید دانشگاه را رد کرد‌.

مشروح گفتگو را در ادامه بشنوید.

منبع: خبرفوری

76

نظرات 39
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
امیر 1 0 پاسخ 1399/12/14 -01:34

چرا علی رغم علم به اینکه معافیت مالیاتی در کار نیست و فقط معافیت از مالیات پلکانی مطرح بوده، تیتر خبر را به گونه ای زدید که گویا اعضای هیئت علمی و قضات مالیات نمی دهند؟؟؟؟ 10 درصد مالیات سالهاست که توسط اعضای هیئت علمی پرداخت میشه و مابه تفاوتی که به خاطر معافیت مالیات پلکانی برای حقوق هیئت علمی اتفاق می افته بسته به میزان دریافتی حدود 100 تا 200 هزار تومن میشه (این رو هم حذف کنند چه بهتر ولی کاش گزارشی هم از دریافتهای خارج از حکم کارکنان بقیه سازمانها، نهادها و حتی شرکتهای خصوصی نیز منتشر شود). کامنتهای افراد مختلف برای این خبر نشون میده تا چه انداز افراد در جامعه ما تحت تاثیر خبرهای کذب و عوام فریبانه قرار می گیرن با اینکه کار سختی نیست که به واقعیت اخبار پی ببرن. این تیتر بی انصافی و غرض ورزی محض است.

محمود رستمی نیا 4 0 پاسخ 1399/12/13 -18:43

سلام بر دوستان عزیز،اعضای هیات علمی از پرداخت مالیات معاف نیستند، تیتر خبر کذب محض است، میزان پرداخت مالیات برای اعضای هیات علمی ده درصد ثابت است، بنابراین معاف نیستند بلکه پرداخت مالیات برای آنها پلکانی نیست، آقای زنگنه هم اشاره دارد که معاف نیستند، تیتر خبر شیطنت رسانه ای است

حسین 0 0 پاسخ 1399/12/13 -18:28

درودبه توخبرنگار.ازسوالهای فنی می پرسید.من بایدبگم.من نظرم اینه که.سال جهش تولید بجهش قیمت روچه معکوسش کردن.ارزون میشه حبابه.این میشه.

خانم طاهره سادات حسینی، 1 0 پاسخ 1399/12/13 -18:19

سلام به ملت شرافتمند ایران، مالیات، کجا مصرف میشود؟ مگر این افراد از امکانات کشور استفاده نمیکنند که از دادن مالیات باید معاف شوند..؟ اگر اینها مالیات نپردازند، از سهم بقیه باید جای آن پر شود، به بیان دیگر اینها از سهم دیگران مفت ومجانی استفاده میکنند ویک ریال ان حلال و روا نیست.

محمود رستمی 1399/12/13 -18:45

سلام دوست عزیز، تیتر این خبر کذب محض است، پرداخت مالیات برای اعضای هیات علمی پلکانی نیست، بلکه به طور ثابت ده درصد می باشد که رقم پایینی نیست

علی 1 2 پاسخ 1399/12/13 -17:58

یعنی حقوق کارگر و کارمند با ماهی دو سه میلیون حقوق مالیات میدهند. کمترین حقوق قضات چقدر است ؟ مگر قضات و اساتید تو این مملکت از امکانات استفاده نمیکنن پس باید مالیات بدهند

ایرانی 1 2 پاسخ 1399/12/13 -17:49

مگر در این مملکت کفر عدالت هم وجود دارد؟نا مسلمان!!!

دن کیشوت 0 1 پاسخ 1399/12/13 -17:16

کارگر، کارگر آخ از كارگر، قرار دادهای سفید امضا و توهین کارفرما و روزی دوازده ساعت کار مثل ربات در خطوط تولید، صدمات بدنی حین کار، اخراج از روی هوس کارگر، کارگر آخ از كارگر، مطرود اداره کار، مطرود پزشکی قانونی، مطرود دادگاه و دیوان عدالت اداری، برده های سرمایه داری، بیشترین کار، کمترین دستمزد، معلم و استاد در ایام کرونا بروند منزل و حقوق دریافت کنند، کارگران اگر از زمین کارخانجات مار و عقرب بیرون بزند و از سقفش آتش ببارد محکوم به کار برای پر کردن جیب سرمایه داران رانتی هستند، درود بر تمام کارگران! مرگ بر نظام سرمایه‌داری!

علی 1399/12/13 -20:26

بابا تکذیب شد. هیات علمی مالیات می دهد. رئیس مجلس خودش تکذیب کرد. آخر خبر را بخوانید.

دلسوز 3 1 پاسخ 1399/12/13 -16:22

معافیت مالیاتی برای هر قشری عین بی عدالتی و حرام مطلق است مگر خون زن وبچه یک کارکر بازن وبچه یک وکیل وقاضی واستاد دانشگاهتفوت دارد حالا چون قضات واساتید دانشگاه بیشتر از رفاهیات بیت المال استفاده کرده اند بایستیبجای خدمت بیشتر بازهم مشمول رانت شوند بخدا حرام خداست

عضو هیات علمی دانشگاه 3 2 پاسخ 1399/12/13 -15:16

با سلام اینجانب عضو هیات علمی دانشگاه هستم و ماهیانه 10 درصد از حقوقم به عنوان مالیات کسر می شود. لطفا برای رضای خداوند هم که شده خبرهای دروغ و جعلی منتشر نکنید. با شانزده سال سابقه کار و مدرک دکتری و کلی وظایف آموزشی و پژوهشی مجموع دریافتی حدود 8 میلیون تومان است . لطفا برای روشن شدن وضعیت واقعی مقایسه ای بین این حقوق با حقوق بانک ها، وزارت نیرو، وزارت نفت و ...داشته باشید. با تشکر

صالحی 1 2 پاسخ 1399/12/13 -14:36

با سلام ببخشید قضات ازمالیات معاف نیستند همان ده درصد باقی ماند

علی 1 1 پاسخ 1399/12/13 -13:35

فشار بر روی نگرفتن مالیات از سوی قضات است که هیئت علمی هم برای رد گم کردن به ان اضافه شده است . یعنی از حقوق ۱۵ملیونی یک ارشد شاغل در دانشگاه ( مربی ) و ۳۰ ملیونی یک استاد تمام نباید مالیات کسر شود ولی یک کارمند با حقوق ۳ ملیونی باید مالیات بدهد .

بازنشسته 1399/12/14 -04:56

سلام دوست عزیز، تیتر این خبر کذب محض است، پرداخت مالیات برای اعضای هیات علمی پلکانی نیست، بلکه به طور ثابت ده درصد می باشد که رقم پایینی نیست

ناشناس 5 0 پاسخ 1399/12/13 -13:10

چونکه اکثریت نمایندگان مجلس و اعضاء هیأت دولت و برخی مسئولان قوه قضائیه و اعضاء حقوقدان شورای نگهبان و قضات عضو هیأت علمی دانشگاهها هستند ، نمایندگان مجلس یک امتیاز ویژه ای برای خود و برخی اعضاء هیأت دولت و قضات و اعضاء حقوقدان شورای نگهبان قائل شده اند تا بیش از پیش خود را تافته جدا بافته از ملت قلمداد نموده و خود را از چشم مردم بیاندازند! اعضاء هیأت علمی دانشگاه ها و قضات مگر حقوق ماهانه آنها در ماه کمتر از ۵ میلیون تومان است که بتوانند از معافیت مالیاتی مضاعف استفاده نمایند؟!!! این دیگر چه مصوبه ناعادلانه ای است که تصویب شده است؟! هر نوع معافیت مالیاتی حقوق ماهانه بیش از ۵ میلیون تومان مردود و تبعیض نارواست! اعضاء هیأت علمی دانشگاه ها و قضات حقوق چند ده میلیونی در ماه می گیریند از این افراد به جای معافیت مالیاتی باید ۲۰٪ حقوق ماهانه مالیات اخذ گردد. هر حقوق بگیر که در آمد بیش از ۱۰ میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان دارد باید مشمول اخذ مالیات ۲۰٪ و از ۲۰ میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان مشمول اخذ مالیات ۲۵٪ و از ۳۰ میلیون تومان تا ۴۰ میلیون تومان مشمول اخذ مالیات ۳۰٪ و از ۴۰ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان مشمول اخذ مالیات ۳۵٪ و از ۵۰ میلیون تومان تا ۷۰ میلیون تومان مشمول اخذ مالیات ۴۰ تا ۴۵ درصد و از ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان مشمول اخذ مالیات ۵۰٪ و از ۱۰۰ میلیون به بالا مشمول اخذ مالیات سه چهارم حقوق گردد. اخذ مالیات باید پلکانی باشد و هر چه دریافت حقوق ماهانه بیشتر باشد مالیات بیشتر و هر چه دریافت حقوق از سقف معافیت مالیاتی کمتر باشد مالیات کمتری اخذ گردد.

ناشناس 4 0 پاسخ 1399/12/13 -12:50

چون سطح حقوق اعضائ هیئت علمی و قضات مثل کارگران فلکزده پایین است انهارا از پدرداخت مالیات معاف کردند تا عدالت برقرار شود.

کاربر ناشناس 5 0 پاسخ 1399/12/13 -12:34

میفرمایید چرا مجلس بقضات معافیت مالیاتی داد چون خیلی زحمت میکشند. اقعا درامد ویگه ای ندارند بیچاره ها اداره که جای گرفتن کادو نبست دلالهای اقایان میبرند در منزل تقدیماش میکنند جدا بیچاره ها از بس کار میکنند کار یک روز شما را حد اقل بششماه برو بیا ان هم نیمه تمام جواب میدن واما چرا این چنین رای دادند بخاطر اینکه نود در صد نمتیندگان ما مشگل فساد وارند جای پا درست میکنند کسی نیست بگه اخه بیسواد ها حقوقشان کمه چیه که نباید مالیات بدن برای چی همانطور هیت علمی همشان گفتم نود د صدشان پالان کج دارند

دن کیشوت 0 0 پاسخ 1399/12/13 -11:37

جوزف هادی عزیز، قبول دارم که حقوق فرهنگیان و پرستاران هم کم است اما بر خلاف کارگران آنها لا اقل امنیت شغلی دارند، بعدشم کسی نگفت اساتید مالیات نمیدهند گفته شد که نمایندگان مجلس چنین قصدی داشته اند که اگر با مخالفت افکار عمومی مواجه نمیشدند چه بسا چنین قانونی تصویب میشد

برزو 1399/12/13 -12:38

من دکترا دارم هیئت علمی دانشگاه ازاد هستم با 20 سال سابقه ماهیانه 800 هزار تومان مالیات از حقوقم کسر میشه و دریافتی من بعد از کسر مالیات و کسر بیمه دقیقا شش میلیون و صد هزار تومانه ولی یک استاد هم رتبه من در دانشگاه سراسری یازده میلیون تومان دریافتی داره چرا ؟؟؟؟ چون بودجه دانشگاه ازاد ازجیب دانشجو ها و مردم تامین میشه اما بودجه دانشگاههای سراسری از چاه نفت تامین میشه

ناشناس 1399/12/13 -22:34

پاسخ به جناب برزو! اگر شرایط عضویت در هیأت علمی دانشگاههای دولتی را داشتید خب می رفتید عضو هیأت علمی دانشگاههای دولتی می شدید تا مجبور نباشید حقوق کمتری از دانشگاه آزاد دریافت کنید! به نظرم هزینه های جاری دانشگاه آزاد و از جمله پرداخت حقوق اساتید و کارکنان آن باید کمتر از دانشگاههای دولتی باشد و این تفاوت و کاهش هزینه ها قطعاً به عدالت نزدیکتر است چونکه به قول شما این هزینه های کمرشکن باید از شهریه ثابت و غیرثابت دریافتی از دانشجویان این دانشگاه تأمین گردد! ما زمانی که حدود ۳۰ سال پیش دانشجو بودیم تمام اساتید دانشکده ما تحصیلکرده دانشگاه سوربون فرانسه بودند.

گل آقا 0 0 پاسخ 1399/12/13 -11:28

چون هر استاد چند صد دانشجو دارد تبلیغ کنن برای دو رفیق نه رغیب حالا چند هزار دانشجو ور خانواده هایی خود تبلیغ این دو رفیق را بکنند چه شود چند میلیون بسیج هم با انشعاب آب و فاضلاب و گاز و برق و بیمه عشایری اونم چند میلیون چند هفته مانده به انتخابات حقوق کارگران اونم چند میلیون برو تو بریم پاستور

کاربر ناشناس 0 0 پاسخ 1399/12/13 -11:20

چرا جوجه هو رو نابود کردند الان هم همانها مرغهای از حال رفته رو صفی کردند مردم به صف مرغ صفی ۲۶ ازاد نمیدونم ایا این هست کمک برای نابودی کرونا پس چرا مسعولین بیکار ما وزیر ورود پیدا نمیکنه

محمد 1 0 پاسخ 1399/12/13 -11:18

سالها پبش داتش أموزی از پدرش می پرسد این چه عددی است عدد شش را که مثل دو وارونه است نشان پدر می دهد پدرش می گوید بابا این دو است ولی اینها همه کارشان وارونه است سرش را کج کرده اند

کاربر ناشناس 1 0 پاسخ 1399/12/13 -11:16

مردم با مردک میپذیرند از ساده لوحی مردم جناحها سود بردند دیگه بسه هر چه میگین با مدرک

بابک 1 0 پاسخ 1399/12/13 -10:42

تکذیب شده است مالیات می دهند http://www.ensafnews.com/285112/%D9%82%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%81-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%82%D8%B6%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%A7%D8%B9%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D9%87/

بابک 3 3 پاسخ 1399/12/13 -10:39

به خدا خبر کذب است من هیات علمی هستم مالیات می دهم. آقای قالیباف هم تکذیب کردند. این قدر به ناراحتی ها دامن نزنید و در جامعه تنش درست نکنید. بعد از کلی تحصیلات در 35 سالگی استخدام شدم تا آخر عمر هم با این حقوقم مستأجر خواهم ماند اسمم هم شده استاد دانشگاه. به پیر به پیغمبر ما مالیات می دهیم. آخر خبر را بخوانید آقای قالیباف هم تکذیب کردند

کریم ای اس 3 0 پاسخ 1399/12/13 -10:35

هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک آقایان عضو هیئت علمی و حقوقی با تعریف قاضی هم هستند چگونه تصویب معافیت مالیاتی قضات و هیئت علمی را در راستای تامین منافع شخصی نمایندگان ندانیم؟ رد یا تصویب معافیت مالیاتی؟ آنهم برای پزشکان و قضات و هیئت علمی؟ آخر اصلا چنین بحثی باید در مجلس باشد؟ پرداخت مالیات برای چیست و نشانه چیست؟ و چرا باید اقشار فرهیخته را از آن معاف میکنید؟ کارگر با 4/5 میلیون باید مالیات بدهد ولی پزشک و قاضیو هیئت علمی که از 15 میلیون و تا صدها میلیون درآمد دارند از پرداخت مالیات و حداقل از فرمول اصلی آن معاف باشند؟ اصلاًچرا 10 درصد؟ مگر فرمول مالیات برای همه 10% است؟ چگونه به چنین نمایندگانی و مجلسی میتوان دل بست؟

ناشناس 5 0 پاسخ 1399/12/13 -10:33

کشور بی در پیکر اگر حقوق آنه کم است پس حقوق کارگران خصوصأنظام صنفی چطور نه حقوق حقه را میگیرند ونه بیمه وسابقه کار وسنوات خدمت شرم به این نوع نگاه که فقط بر علیه فقرا قانون اجرا میکنند

جوزف هادی 2 0 پاسخ 1399/12/13 -10:25

جای بسی تاسف است از مجلسی که به نام مجلس انقلابی سر کار امده به همچین مصوبه ای رای نداده اگر مجلس قبلی بود انتظاری نبود اما اخه اینا دیگه چرا ؟؟؟اینکه حقوق این قشر افراد کم است بهانه ای بیش نیست مگر از حقوق فرهنگی ها و پرسنل درمان هم کم است ؟بهتر است شفاف ورک و پوست کنده بگین بخاطر جناح بازی این مصوبه رای نیاورد توجه داشته باشیم در حالی چنین مصوبه و امثال این مصوبات رای نمیاره که دولت د تامین منابع مالی برای تنظیم بودجه به مشکل برخورده این نشون میده هیچ کس توی این بحبوحه به فکر حفظ نظام نیست و هنوز جناح بازی بر حفظ نظام غلبه داره. به نظر من بهتره عکس شهید مدرس رو از مجلس پایین بیارن یکی مث اون تو مجلس نداریم الانکاش یه لیاخوف بود برای این مجلس هم کاری میکرد.

شهرام.ر 3 0 پاسخ 1399/12/13 -10:20

خریت نه تنها علف خوردن است.

غیر قابل نشر 3 0 پاسخ 1399/12/13 -09:36

لابد حقوق کارمند و کارگر زیاده

دن کیشوت 3 0 پاسخ 1399/12/13 -09:11

تو این مملکت هر کی ضعیف تره باید مالیات بده، کارگران و کارمندان جزو، غولهای سرمایه داری و نجومی بگیران، معاف، چون کسانی که نماینده میشوند یا خود جزو این دسته هستند یا با حمایت مالی آنها روی کار آمده اند و بنابراین همه قوانین به نفع سرمایه دار است

پرتوی 2 1 پاسخ 1399/12/13 -09:10

یک بام و دو هوا داریم . حقوق کدام قشر کم نیست؟؟

کیان 2 1 پاسخ 1399/12/13 -09:08

اول لطفا دم از علم و فناوری نزنید اگر علمی بود این اوضاع مملکت نبود تاریخ همه چیز را به یاد دارد که پل های که ساختید با اولین سیل رفتن به دست خدای مهربان بعد پل ها و بناهایی که صدها سال پیش ساخته شده بودن سرپا ایستادن اونم بدون یک کیلو فلز و فقط با ملات و چوب فقط اختلاس گر خوب تربیت کردید مجلس چون ستاد انتخاباتی آقای باقر جمهور و آقایی رئیسی هست داره با این بده بستان ها جاده صاف میکنه بسیج و حوزه از انشعاب آب و فاضلاب و گاز و برق معاف میشن بیمه عشایری شهری بیمه عشایری تهرانی؟؟ شاسی بلند نمایندگی چون اون بسیج رو میخواد برای رای گیری اون آقای رئیسی حوزه را می‌خواهد با این بی عدالتی ها راه که جایی نمی‌برید بعد برای چند قاز بخوان بزارن روی حقوق کارگران یا وقت ندارن یا رای نمیاره اسمشون هم مجلس انقلابی هست

حسین 1 0 پاسخ 1399/12/13 -09:05

ببینید بعضی قوانین معافیت ندارد و در نظر گرفتن استثنا و معافیت باعث تضعیف قانون میشود. یکی از موارد پرداخت مالیات است. تاکنون انتقادات فراوانی برای معافیت اشخاص حقوقی در قانون شنیده بودیم ‌ اثر این معافیت ها حذف تدریجی بخش خصوصی و حضور پر رنگ و برنده اشخاص حقوقی معاف از مالیات در مناقصه ها گردید. قطعا اینگونه قدرت‌هایی که توانسته اند معافیت از مالیات را اخذ کنند در انجام پروژه، دریافت اعتبار و تحویل پروژه هم از معافیت ها و رانت خود بهره میبرند. در خصوص معافیت یا کاهش مالیات قضات و اعضای عیئت علمی نیز تبعات مختلفی خواهد داشت. قطعا از همین الان عده‌ای تحت عنوان معلم، مهندس، پزشک و غیره تحت عنوان مشاغل حساس، پرخطر و..‌.. دنبال این معافیت حرکت خواهند کرد. مدافعین ممکن است دریافتی نسبتا پائین دو قشر عیئت علمی و قضات را علت طرح این پیشنهاد بدانند. در اینصورت بهترین راه افزایش ظرایب حقوقی، بجای کاهش مالیات نیست؟ مطمئنا این معافیت باعث کاهش کارایی مشاغل مشابه غیر بهره‌مند از این مستثنا خواهد بود.

. 1 1 پاسخ 1399/12/13 -08:40

چون تا تونستن دستمال زدن.

کاربر ناشناس 5 1 پاسخ 1399/12/13 -08:26

به نظر میرسه عده ای از نماینده ها درک و تحلیل درستی از مسائل ندارند

کاربر ناشناس 5 2 پاسخ 1399/12/13 -08:24

نمونه ای از تبعیض

مهدوی 1399/12/13 -18:59

اگررسیدگی به وضع مالی قضات تبعیض ناروا است پس باید این ایرادرانعوذبالله به مولی علی علیه السلام گرفت که درنامه تاریخی خود به مالک اشتردستورمی دهد که آنقدر به وضع مالی قاضی رسیدگی نما که محتاج به کسی نباشد.مگرنه این است که می گویندعلی عین عدالت است ومگرنه اینکه درزمان آن حضرت وضع خیلی ازمردم به مراتب بدترازوضع مردم حالا بوده است .

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks