تایید اثربخشی وکتور ویروسی در واکسن چینی کرونا

مدیرعامل شرکت چینی

تایید اثربخشی وکتور ویروسی در واکسن چینی کرونا

مدیرعامل شرکت چینی کان سینو بیو پس از آنکه چین و ایالات متحده واکسن های وکتور آدنوویروس نوترکیب تک دوزی را تایید کردند، در اظهاراتی گفت: وکتور ویروسی مورد استفاده در واکسن تولید شده این شرکت برای بدن انسان ایمن تر و تولید آن آسان تر است.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) روز شنبه واکسن نوترکیب آدنوویروس جانسون و جانسون را مجاز اعلام کرد و آن را به عنوان اولین واکسن تک دوز بیماری کووید-۱۹موجود در ایالات متحده معرفی کرد که بر اساس اطلاعات موجود موثر و بی خطر است.

بر اساس اطلاعیه ای که روز پنجشنبه در وبسایت اداره ملی تولیدات پزشکی چین منتشر شد به وکتور آدنوویروس نوترکیب شرکت چینی کان سینو بیو مجوز استفاده اضطراری داده شده است.

وکتور ویروس سرماخوردگی که در واکسن کروناویروس نوترکیب کان سینو بیو استفاده می شود برای انسان خفیف و بی خطر است. آدنوویروس به تنهایی در بدن تکثیر نمی شود و خطر عفونت ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از گلوبال تایمز، کان سینو بیو و واکسن جانسون و جانسون از وکتورهای مختلف آدنوویروس برای تولید واکسن های خود استفاده کردند اما نتایج مشابهی در آزمایشات بالینی به همراه داشته است که امکان پذیر بودن روش وکتور آدنوویروس نوترکیب را اثبات می کند.

واکسن هایی که حاوی وکتورهای ویروسی هستند برای حمل ژن های ویروس کرونا طراحی شده اند. برخی از واکسن های وکتور (ناقل یا حامل) ویروسی وارد سلول ها می شوند و باعث تولید پروتئین های ویروسی می شوند تا سطحی از ایمنی در بدن ایجاد کنند. سایر وکتورهای ویروسی به آرامی تکثیر می شوند و پروتئین های ویروس کرونا را در سطح خود حمل می کنند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها