تامین جهیزیه‌ی نوعروسان روستاهای محروم توسط خیریه نوبر تبریز

مدیرعامل جمعیت خیریه نوبر گفت: با توجه به این‌که در تبریز چندین موسسه برای اهدای جهیزیه به نوعروسان فعالیت دارد، از این رو این موسسه از سال ۹۵ تامین جهیزیه‌ی دختران روستاهای محروم استان در اولویت قرار داده است.

تامین جهیزیه‌ی نوعروسان روستاهای محروم توسط خیریه نوبر تبریز

کاظم خامه‌چی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که موسسه‌ی نوبر در سال ۱۳۲۶ تاسیس شده است، اظهار کرد: این موسسه در سال ۱۳۲۶ فعالیت خود را در محدوده‌ی محله‌ی نوبر با هدف حمایت و تامین معیشت خانواده‌های فقیر و بی بضاعت آغاز کرد.

وی افزود: این موسسه در کنار فعالیت‌های حمایتی خود فعالیت‌های فرهنگی نیز انجام می‌دهد که تاسیس دو مدرسه‌ی غیر رسمی در تبریز از اولین فعالیت‌های فرهنگی این موسسه بود و در این مدارس آموزش قرآن و فعالیت‌های هنری به دختران ارائه می‌شد.

وی با اشاره به تشکیل هیئت صفا در سال 42، گفت: بعد از مدتی، وقفه‌ای 10 ساله در فعالیت موسسه‌ی نوبر ایجاد شد ولی در سال ۴۸ هئیت صفا خیریه را تحویل گرفته و روحی تازه به جمعیت نوبر دمیده شد.

مدیرعامل جمعیت خیریه نوبر با بیان این‌که تمامی کمک‌های مردمی را در راستای حمایت از سه مورد خاص از جمله کمک به بیماران، ایتام و تامین جهیزیه نوعروسان جذب می‌کنیم، گفت: بیماران، اولین گروهی هستند که در تهیه دارو دچار مشکل مالی می‌شوند، از این رو کمک هزینه‌ی خود را از خیریه دریافت می‌کنند.

وی با بیان این‌که هر هفته حدود هشت مورد جهیزیه به نوعروسان توسط موسسه ارائه می شود، خاطرنشان کرد: ۲۲ قلم جنس جهت تهیه‌ی جهیزیه نوعروسان در روستاها ارائه می‌شود و طی سال جاری به بیش از ۵۰۰ نو عروس جهیزیه اهدا کرده‌ایم.

خامه چی با اشاره به اینکه ایتامی که تحت پوشش این موسسه هستند، از سن کودکی مورد حمایت قرار می‌گیرند تا به سن جوانی و خودکفایی برسند، گفت: از فرزندان موسسه، کودکان زیادی هستند که با حمایت‌های این موسسه بزرگ و تحصیل کرده شدند، یکی از فرزندان این موسسه که اکنون نیز دکتر است، هر دفعه می‌گوید؛ من با نان این موسسه دکتر شده‌ام.

وی با تاکید براین‌که این موسسه به هر فردی که نیاز به کمک داشته باشد، آماده‌ی ارائه‌ی خدمات و رفع مشکل شخص است، گفت: طبق روند کاری، افرادی که برای اولین بار به موسسه مراجعه می‌کنند، مشکلات خود را مطرح کرده و پس از دریافت راهنمایی‌ها و تحقیقات لازم از محل زندگی، تشکیل پرونده شده و موسسه مستلزم ارائه‌ی خدمات برای حل مشکل می‌شود.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار داشتن 10 هزار خانواده‌ی دارای بیمار توسط این موسسه، گفت: افرادی که دارای هر گونه بیماری از جمله بیماری سرطان، تومور مغزی، ام اس، بیماری‌های کبدی و ... هستند، حمایت‌های مورد نیاز موسسه را دریافت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت خیریه نوبر با بیان این‌که 240 خانواده دارای بیمار روانی وجود دارد که هر ماه داروها و اقلام مورد نیاز زندگی آن‌ها توسط موسسه تامین می‌شود، گفت: بیماران روانی مظلوم‌ترین قشر جامعه هستند، چرا که خانواده یا محله حتی بیمارستان‌ها آن‌ها را نمی‌پذیرد در حالی که این افراد بیمار بوده و در نتیجه‌ی توجه و تامین معاش از لحاظ روحی رو به بهبود پیش می‌روند.

وی با بیان این‌که 120 بیمار ام اس تحت پوشش موسسه‌ی نوبر است، گفت: متاسفانه اکثر بیماران ام اس را دختران جوان تشکیل می‌دهند و داروهای این بیماران گران قیمت است، به طوری‌که ماهانه حداقل یک میلیون تومان برای تامین داروهای این بیماران نیاز است.

وی با تاکید بر این‌که امور مالی فعالیت‌های موسسه نوبر به صورت مرتب منظم و شفاف انجام می‌شود، گفت: ازهیچ گونه امکانات دولتی استفاده نمی‌کنیم بلکه تمامی حمایت‌ها از طریق مشارکت‌ها و اقدامات خیرخواهانه‌ی مردم انجام می‌شود.

خامه چی ادامه داد: برای دریافت هر گونه کمک حتی هزار تومان، از سوی موسسه قبض ارائه شده و همچنین موجودی‌ انبار نیز به طور دقیق و مشخص در سیستم‌ها ثبت می‌شود.

وی با بیان این‌که موسسه‌ی نوبراولین خیریه‌ای است که اقدامات لازم را برای حل مشکل نیازمندان به صورت سریع انجام می‌دهد، گفت: مشکلات افراد دارای پرونده در موسسه در همان روز مراجعه مرتفع می‌شود.

وی با بیان این‌که طی ۱۲ سال اخیر بخش‌هایی از پنج بیمارستان "الزهرای تبریز، سینا، بخشی از بیمارستان رازی و همچنین بیمارستان دیالیزی تبریز" از طریق بانیان خیرخواه موسسه ساخته شده است، گفت: اکنون نیز بخشی از بیمارستان جامع سرطان در شهرک خاوران در دست اجراست.

مدیرعامل جمعیت خیریه نوبر با اشاره به ساخت غسالخانه در ۲۲ روستای استان، گفت: زمان زلزله‌ی ارسباران بسیاری از روستاها بعد از بازسازی خانه‌ها، فاقد غسالخانه بودند و برای انجام مراحل تغسیل و تکفین به شهرهای مجاور مراجعه می‌کردند که موسسه در این روستاها اقدام به ساخت غسالخانه کرد.

وی با بیان این‌که اکثر خیران ناشناخته هستند و ما آن‌ها را نمی‌شناسیم، گفت: یک خانواده‌ به جای برگزاری مراسم ترحیم، هزینه‌ی آن به مبلغ ۳۰ میلیون تومان را به خیریه اهدا کرد.

وی با بیان این‌که با پنج داروخانه برای تامین داروهای بیماران قرارداد منعقد کرده‌ایم، گفت: در گذشته، هزینه‌های داوری بیماران هر ماه حدود ۳۰ میلیون تومان برآورد می‌شد، ولی اکنون این مبلغ چند برابر شده است، به طوری‌که هر ماه نزدیک به 300 میلیون تومان پول دارو پرداخت می‌شود.

خامه چی با بیان این‌که تعداد مراجعه کنندگان به موسسه در زمان کرونا افزایش یافته است، گفت: از زمان شیوع کرونا، خانواده‌ی افرادی که تحت پوشش خیریه بودند، مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر این‌که موسسه هیچ گونه صندوقی برای دریافت وجوه در سطح شهر نصب نکرده است، گفت: این موسسه دارای هفت نفر اعضای هئیت مدیره، 18 نفر حقوق بگیر است، بیش از ۶۰ نفر نیز به طور خیرخواهانه در این موسسه فعالیت می‌کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    من یتیم هستم کمکم کنید ازدواج کنم (۵۸۹۲۱۰۱۰۶۰۸۹۶۴۴۲) محمد قربانی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها