شرق کرمان زیر ذره بین توسعه

سراسر استان پهناور کرمان ظرفیت های بی نظیری دارد و چهار شهرستان شرقی استان با نزدیک ۸۰۰ هزار نفر جمعیت از مهمترین مناطق این دیار کویری محسوب می شود.

شرق کرمان زیر ذره بین توسعه

فرآیند آبادانی و خدمت رسانی در شرق استان کرمان، با تلاش مسئولان روند مناسبی را طی می کند و ایجاد توسعه پایدار و خلق فرصت های جدید شغلی با تکیه برداشته های داخلی در این منطقه با حضور میدانی مدیران ارشد استان زیر ذره بین قرار گرفته است .

وجود فرصت ها و منابع مختلف کشاورزی، معدنی، صنعتی، گردشگری و غیره در مناطق شرقی کرمان، موقعیت ممتازی به آن بخشید، هر چند به دلایل مختلف شکوفایی این پتانسیل ها با تاخیر روبرو شده است.

استاندار کرمان به عنوان نماینده عالی دولت برای چهارمین مرتبه از ابتدای مدت سکانداری خود از آبان ماه جاری، به شهرستان های شرقی کرمان سفر کرد تا قطار توسعه و خدمت رسانی همچنان توقف نکند.

نرماشیر سرزمین نخل و خرما

شرق کرمان زیر ذره بین توسعه

شهرستان نرماشیر در فاصله ۲۳۰ کیلومتری شرق مرکز استان اولین مقصد سفر روز گذشته استاندار کرمان به شهرستان های شرقی بود که در بدو ورود با استقبال مقامات محلی و ادای احترام به شهدا همراه بود.

استاندار کرمان در نرماشیر فاز نخست طرح گلخانه هیدروپونیک بخش روداب این شهرستان با پنج هزار متر مربع با ۳۲ میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی و اشتغال ۳۰۰ نفر را افتتاح کرد.

علی زینی وند و هیات همراه سپس کلنگ کارخانه ساخت نئوپان از الیاف فشرده نخل کویر با سرمایه ‌گذاری بین۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان را بر زمین زد.
به گفته سرمایه گذار این پروژه قرار است تا ۶ ماه آینده دستگاه های این کارخانه نصب و تا ۱۸ ماه آینده با اشتغال زایی ۲۰۰ نفر بطور مستقیم و ۴۰۰ نفر غیر مستقیم به بهره برداری برسد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان در ادامه این سفر از بخش های مختلف بیمارستان جوادالائمه و طرح توسعه آن بازدید و همچنین از بیماران این بیمارستان نیز عیادت کرد.

استاندار کرمان در پایان سفر به شهرستان نرماشیر جمع خبرنگاران گفت: تسهیلات ارزان قیمت روستایی بدون محدودیت در بخش تکمیل زنجیره کشاورزی مانند سردخانه، سورتینگ و کارخانه فرآوری به متقاضیان واگذار می‌شود.

زینی وند افزود: معین های اقتصادی کرمان در حوزه مشاغل خانگی اقدامات خوبی انجام داده اند که این کارها باید تقویت شود.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی کارخانه نئوپان در نرماشیر با ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر بیان کرد: مواد اولیه این کارخانه از شاخ و برگ ضایعات خرما است، ضمن اینکه این شهرستان زمینه‌های خوبی در حوزه صنعتی دارد که باید فعال شود.

استاندار کرمان ادامه داد: شرکت شهرک‌های کشاورزی در منطقه اقدامات موثری انجام داده، اما باید در حوزه زیرساخت هایی مانند گاز و راه توسط فرمانداران مشکلات پیگیری و حل شود.

فهرج نقطه اتصال توسعه شرق

شرق کرمان زیر ذره بین توسعه

شهرستان فهرج مقصد بعدی نماینده عالی دولت در استان کرمان بود، شهرستانی که به رغم فرصت های خدادادی مناطقی از آن همچنان رنگ محرومیت دارد.

ایستگاه راه آهن شهرستان فهرج با حضور استاندار کرمان به بهره برداری رسید تا مواصلات ریلی در این شهرستان بهبود پیدا کند.

ایستگاه راه آهن فهرج با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان به وسعت یک هزار و ۵۵۰ متر مربع احداث شده که با تامین اعتبار چهار میلیارد تومان دیگر، بخش محوطه سازی این ایستگاه نیز در آینده عملیاتی می شود.

زینی وند در طول سفر خود به شهرستان فهرج با حضور در روستای محمودآباد چاهدگال در انتهای مرزهای شرقی استان کرمان، با امام جمعه اهل سنت و تعدادی از اهالی این منطقه دیدار و گفت ‌و گو کرد و در جریان مسائل و مشکلات مردم این منطقه قرار گرفت.

مرکز بهداشتی درمانی روستای علی آباد چاهدگال فهرج با ۳۶۷ متر مربع زیربنا و هفت خانه پزشک با سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط استاندار کرمان و با حضور مسئولان محلی و مردم این منطقه افتتاح شد.

افتتاح گلخانه ۱.۲ هکتاری این شهرستان با چهار میلیارد تومان سرمایه گذاری و بهره برداری از اینترنت پرسرعت علی آباد چاهدگال از دیگر طرح هایی بود که با حضور و دستور زینی وند به ثمر رسید.

مولوی شهیکی امام جمعه اهل سنت منطقه محمدآباد نیز در آخرین نقطه مرز شرقی استان کرمان با قدردانی از سفر استاندار، تکمیل جاده این روستا را خواستار شد که استاندار دستورات لازم در این راستا صادر کرد.

استاندار کرمان در سفر به شهرستان فهرج از افزایش اعتبارات مربوط به این شهرستان در قالب بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

وزش باد خدمت در ریگان

شرق کرمان زیر ذره بین توسعه

استاندار کرمان ظهر روز گذشته در آخرین ایستگاه سفر خود به شهرستان های شرقی استان با استقبال امام جمعه و فرماندار وارد شهرستان ریگان شد.

بازدید از باند دوم محور ریگان به نرماشیر نخستین برنامه سفر زینی وند به ریگان بود که چهار کیلومتر از آن در دست احداث است.

طرح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای محور ریگان - ایرانشهر با اعتبار حدود ۲ میلیارد تومان آغاز و همچنین طرح جامع توانبخشی در ریگان با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استانی و محلی افتتاح شد.

زینی وند در آیین آغاز عملیات اجرایی پایگاه امداد جاده ای شهرستان ریگان گفت: محور ریگان به نرماشیر از محورهای پرتردد استان کرمان است که در زمینه تسریع در دو بانده شدن آن اقدامات لازم انجام خواهد شد.

استاندار کرمان افزود: مردم این مناطق مشکلات زیرساختی همچون مبلمان و زیرساخت‌های شهری دارند و مقرر شد تا حد توان استانداری کرمان در بودجه سال آینده تقویت شود.

وی تاکید کرد: پایگاه های جاده ای در شهرستان ریگان کافی نیست و باید در راستای ساخت، تجهیز و ارتقای آنها اقدامات لازم به عمل آید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیزدر حاشیه آیین افتتاح کلینک توانبخشی و کلنگ زنی مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر شهرستان ریگان گفت: ۶۸۰ نفر معلول جسمی و حرکتی در شهرستان ریگان زندگی می کنند که ۴۰۰ نفر از آن ها کودکان هستند.

رضا فلاح با اشاره به آغاز فعالیت بخش کاردرمان از ابتدای خردادماه سال جاری خاطرنشان کرد: اکنون کلینیک توانبخشی جمعیت هلال احمر ریگان با ارزش ریالی ۵۵۰ میلیون تومان توسط جمعیت هلال احمر و کمک خیرین مجهز شده است.

آخرین برنامه سفر استاندار کرمان به شرق استان، افتتاح مرکز درمانی بهداشتی ریگان بود که با چهار میلیارد تومان اعتبار (ساختمان و تجهیز) به بهره برداری رسید.

استاندار کرمان و هیات همراه در سفر به ریگان ضمن ادای احترام به شهدای شهرستان ریگان، بر مزار ۲ شهید گمنام فاتحه خواندند.

سفرهای شهرستانی استاندار کرمان به همراه تیم اقتصادی و مدیران کلیدی به نقاط مختلف این استان طی دوماهه اخیر از سکانداری استاندار جدید بارقه ای از امید را در میان کویرنشیان دیار کریمان ایجاد کرده است و ادامه این روند قطعا آینده ای روشن را برای این استان پرظرفیت و در عین حال کم برخوردار زقم خواهد زد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها