شهرداری دهدشت نیازمند درآمد ثابت و پایدار است

مشکل اساسی شهرداری دهدشت نداشتن درآمد پایدار بوده تا جایی که کارگران این نهاد عمومی مردمی چندین ماه حقوق دریافت نکرده‌اند.

شهرداری دهدشت نیازمند درآمد ثابت و پایدار است

شورای اسلامی شهر دهدشت در یک‌سال پایانی خود به دلایل بروز مشکلات مختلف از جمله عدم پرداخت چندین ماهه حقوق پرسنل در یک تصمیم قاطع و جدی شهردار وقت را برکنار کرد تا با انتخاب شهردار جدید بتواند عمده مشکلات دامنگیر حوزه مدیریت شهری را کاهش دهد.

پس از گذشت 3 ماه از برکناری اسفندیار برخه شهردار سابق دهدشت، سرانجام شورای اسلامی شهر دهدشت احسان تابش‌نژاد را به عنوان شهردار جدید انتخاب کرد به امید اینکه در 8 ماه باقی‌مانده از عمر شورای دور پنجم بتوانند با یک کارنامه نسبتأ قابل قبولی کار خود را به پایان برسانند.

شهردار جدید شهر دهدشت پس از روی کار آمدن تلاش کرد تا بدون از حاشیه و با تمام توان خود شرایط نابسامان شهرداری را سر و سامان دهد، از طرفی یکی از مهمترین درخواست شهروندان در روزهای ابتدایی آغاز به کار شهردار جدید جمع‌آوری زباله‌هایی بود که در نقطه به نقطه شهر بیشتر از هرچیز دیگری به چشم می‌خورد.

شهردار دهدشت با اشاره به عملکرد 3 ماهه شهرداری، اظهار داشت: اولین برنامه کاری ما در شهرداری موضوع نظافت شهری بوده و باتوجه به بضاعت و توانی که از نظر نیروها و ماشین‌آلات داشتیم در یک ماه اول تمام انرژی خود را برای نظافت شهر گذاشتیم.

احسان تابش‌نژاد افزود: دومین برنامه ما در شهرداری راه‌اندازی کارخانه سنگ‌شکن و کارخانه آسفالت بوده که خوشبختانه این دو کارخانه راه‌اندازی شده و در حال حاضر از هر دو کارخانه استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به نبود قیر مورد نیاز کارخانه آسفالت، عنوان کرد: یکی از مهمترین مشکلات شهرداری دهدشت در حال حاضر نبود قیر رایگان است، قیر کیلویی 7 هزار تومان بوده و شهرداری به لحاظ مالی توانایی خرید قیر را ندارد، چنانچه قیر رایگان در اختیار شهرداری قرار بگیرد باتوجه به دو کارخانه سنگ‌شکن و آسفالت و نیز ماشین‌آلات راهسازی شهرداری می‌توانیم وضعیت بسیار زننده خیابان‌های شهر را تغییر داده و آنها را آسفالت کنیم.

شهردار دهدشت با بیان اینکه اساسی‌ترین مشکل شهرداری در حال حاضر نداشتن درآمد ثابت و پایدار است، گفت: درآمد شهرداری دهدشت در سال گذشته مبلغ 2 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده و باتوجه به اینکه در شهر دهدشت تعداد 6 هزار کسبه و 20 هزار پلاک داریم این میزان درآمد رقم بسیار کمی است.

وی تصریح کرد: شهرداری دهدشت نیازمند داشتن درآمد ثابت و پایدار بوده و باید خودکفا باشد و تا امروز با درآمدی‌هایی که دولت به شهرداری می‌داد توانست خود را اداره کند.

تابش‌نژاد با اشاره به منابع درآمد ثابت و پایدار شهرداری، عنوان کرد: برای داشتن درآمد ثابت اولین کار این بود که ممیزی‌ها را به مشاور دادیم و هدف‌مان از این کار یکی شناسایی کسبه و املاک و دیگری فعال کردن تکنولوژی GIS بود، البته انجام این پروسه بسیار زمانبر بوده و تا 3 سال آینده طول می‌کشد اما این کار حتمأ باید انجام شود.

وی گفت: در گام دوم برای داشتن درآمد ثابت شهرداری، نیاز است که اطلاعات کسبه را گردآوری کرده و بدانیم که آیا تاکنون عوارضی واریز کردند، تاکنون اطلاعات 2 هزار کسبه جمع‌آوری شده اما متأسفانه بسیاری از کسبه در این زمینه همکاری نکرده و از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواستاریم در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند.

شهردار دهدشت به موضوع تمدید پروانه کسب و خدمات‌دهی به کسبه در شهر دهدشت اشاره کرد و افزود: کسبه‌ و بازاریان تاکنون برای تمدید پروانه‌های خود به اتاق اصناف شهرستان مراجعه می‌کردند اما از الان به بعد تمامی کسبه شهر دهدشت برای تمدید پروانه خود باید به شهرداری مراجعه کرده و حق عوارض بدهند.

وی با بیان اینکه در حال آماده‌سازی ورودی دهدشت به چرام هستیم، افزود: بیشتر کارهای لازم در این زمینه انجام شده و قرار است که شهرداری زیرسازی را انجام دهد و در مرحله بعد راهداری آن را آسفالت کند.

تابش‌نژاد تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات شهرداری دهدشت موضوع باز آفرینی است، بازار روز باید از وضعیت فعلی دربیاید و بازآفرینی شود، برای این پروژه 5 میلیارد تومان اعتبار تصویب شده و پیمانکار نیز بر همین اساس در حال اجرای کار است اما تلاش می‌کنیم این میزان اعتبار به 10 میلیارد تومان نیز برسد.

وی با اشاره به پرداخت حقوق‌های عقب‌مانده پرسنل شهرداری، عنوان کرد: در این مدت 3 ماه و نیمی که آمدیم توانستیم حقوق این 3 ماه را پرداخت کنیم و تصمیم داریم که بزودی حقوق 2 ماه دیگر را پرداخت کنیم تا بخشی از عقب‌مانده‌گی 4 ماه را جبران کرده باشیم.

شهردار دهدشت با اشاره به تعطیلات نوروز و ورود میهمانان به شهر دهدشت، خاطرنشان کرد: در یک‌سال گذشته بخاطر شیوع کرونا و خلوت‌بودن شهر تمامی کابل‌های برق پارک‌های شهر، تجهیزات سرویس‌های بهداشتی و لامپ پارک‌های شهر توسط سارقین به سرقت رفته و باتوجه به برآوردی که شده نزدیک به 3 میلیارد تومان به شهرداری خسارت زده شده و این موضوع برای شهرداری دهدشت یک معضل بزرگ محسوب می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها