نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی زنجان:

بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار شناسایی شود

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان تاکید کرد: اولین مرحله در رسیدگی به بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار، شناسایی این دسته از بنگاه‌ها است.

بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار شناسایی شود

کریم یاوری در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت متبوع در استان زنجان که در محل اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تشکیل شد، گفت: اگر قرار است اصلاحات و تغییراتی در قوانین و مقررات صورت گیرد، باید این اصلاحات برای همراهی با تولید، صیانت از نیروی کار، پایداری بنگاه اقتصادی و توسعه و تثبیت اشتغال انجام شود.

وی با بیان اینکه ایجاد بانک اطلاعاتی جامع و کامل از بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار در کشور، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، افزود: حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار در مرحله نخست به عهده مالکان، سهام‌داران، کارفرمایان و مدیران بنگاه بوده و پس از آن سازمان‌ها و دستگاه‌های صادرکننده باید مجوز تاسیس و پروانه بهره‌برداری مدیران بنگاه‌ها را در مسیر حل مشکلات یاری کنند.

این مسئول یادآور شد: در صورت حل نشدن مشکل، موضوع باید در دستور کار کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها قرار گرفته و نسبت به خواسته کارفرمایان برای حل مشکلات اهتمام شود که در صورت حل نشدن مشکل، موضوع از طریق رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و یا دبیرخانه کارگروه مستقر در ادارات‌کل صمت استان‌ها به ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید ارسال شود.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی تصریح کرد: همه مشکلات موجود در بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار فقط نقدینگی نیست، بلکه مشکلات این دسته از بنگاه‌ها به دو دسته برون‌کارگاهی و درون‌کارگاهی دسته‌بندی می‌شود.

یاوری ادامه داد: از جمله مشکلات درون‌کارگاهی بعضاً اختلاف بین سهام‌داران و در مواردی نیز سوءمدیریت است، البته کمبود نقدینگی، بدهی معوق به بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی و بالا بودن هزینه‌های تولید نیز از جمله مشکلات درون‌کارگاهی به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: مشکلات برون‌کارگاهی شامل تحریم‌های ظالمانه، واردات بی‌رویه کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، قاچاق کالا، مطالبات بنگاه‌ها از سازمان‌ها و دستگاه‌ها و فروش نرفتن در بازارهای خارجی و صادرات تولیدات است.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی خاطرنشان کرد: در استان زنجان با هماهنگی، همراهی و پیگیری مدیران استانی، رسیدگی به وضعیت بنگاه‌های مشکل‌دار با هدایت استاندار و تشکیل منظم جلسات کارگروه‌ها و کمیته‌های مرتبط به خوبی برای حل مشکلات بنگاه‌ها پیش می‌رود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها