رییس سازمان مدیریت بحران کشور:

زلزله ۷ریشتری حداقل ۱۰میلیون نفر را درتهران تحت تاثیر قرار می دهد

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: زلزله هفت ریشتری در تهران حداقل دو میلیون نفر را به طور مستقیم و هشت میلیون نفر را به طور غیر مستقیم تحت تاثیر قرار می دهد.

زلزله ۷ریشتری حداقل ۱۰میلیون نفر را درتهران تحت تاثیر قرار می دهد

اسماعیل نجار صبح سه شنبه در مراسم افتتاح بزرگ ترین سایت اسکان اضطراری استان تهران در شهرستان ری که هم زمان با چهل و دومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در سومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، حسین توکلی کجانی معاون استاندار و فرماندار ویژه ری و تعدادی از نمایندگان مجلس مورد بهره برداری قرار گرفت طی سخنانی گفت: حوداث واقعیتی است، که بخواهیم و یا نخواهیم، با آن مواجه هستیم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور سپس با بیان اینکه ایران مقام دهم در جهان از نظر تعداد حوادث را دارا است، گفت: تهران یک کلان شهر بزرگ با جمعیت بسیار زیاد است، که ری نیز به این کلان شهر و مرکز جمعیتی متصل است و گسل ری به عنوان یک گسل ویژه جدای از گسل های تهران از ری عبور می کند و گسل ری در تاریخ نیز حوادث بزرگی رقم زده است و لذا باید توجه ویژه ای در ری و نیز تهران برای وقوع حادثه احتمالی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قبلاً گفتم، باز هم می گویم، دعا کنید، که حادثه تلخی در تهران نداشته باشیم، گفت: اما در عین حال آمادگی برای اسکان در این منطقه داریم، اما در هر منطقه ای از تهران زلزله هفت ریشتر و یا بیشتر رخ دهد ۱۰۰ درصد جمعیت را تحت تاثیر مستقیم و یا غیرمستقیم قرار خواهد داد و اسکان این افراد بسیار مشکل و غیرممکن است.

نجار افزود: طبق نظر کارشناسان حداقل دو میلیون نفر در تهران تحت تاثیر مستقیم یک زلزله هفت ریشتری قرار خواهند گرفت و حتماً هشت میلیون نفر نیز تحت تاثیر غیرمستقیم این حادثه قرار خواهند گرفت.

معاون وزیر کشور زلزله چند سال قبل ملارد و نیز زلزله اخیر فیروزکوه و نگرانی هایی که در تهران ایجاد کرد را مورد اشاره قرار داد و گفت: در همین قضیه صدای آژیر چند روز قبل در تهران که منبع آن نیز دقیق مشخص نشد، شاهد نگرانی هایی بودیم، آثار روانی یک آژیر کوچک در جامعه چقدر بود، حال اگر یک حادثه بزرگ رخ دهد، چه خواهد شد.

وی ادامه داد: نمی توان جلوی زلزله را گرفت، اما می توان خسارت را کاهش دهد، اما باید ببینیم، آیا واقعاً در ساخت و سازها آیین نامه ها را رعایت می کنیم، یا خیر و به امنیت ساختمان ها دقت می کنیم، یا خیر، البته اخیراً حساسیت ها بسیار زیاد شده است، اما امروز وقت نظارت دقیق تر بر ساخت و سازها رسیده است.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • راز
    0

    مرحله بعدی که باید ازش عبور کنیم

  • سمر پاینده
    0

    چرا دارین خودتون رو اذیت می کنید یه دفعه بگین داریم مردم ایران رو گور به گور می کنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها