وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

۳۰۰۰ شیء تاریخی به کشور برگشت/ انجام سفرهای مسئولانه در نوروز

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در دولت دوازدهم موفق شدیم که بیش از سه هزار شیء تاریخی را به کشور برگردانیم و همچنان این اقدامات ادامه خواهد داشت.

۳۰۰۰ شیء تاریخی به کشور برگشت/ انجام سفرهای مسئولانه در نوروز

علی اصغر مونسان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر از افتتاح هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: استان بوشهر برای اولین بار صاحب هتل پنج ستاره شده است که اتفاق مهم و بزرگی است.

وی با اشاره به افتتاح موزه منطقه‌ای خلیج فارس بیان کرد: این موزه از نظر محتوایی یکی از بهترین موزه‌های کشور است که آثار تاریخی ارزشمند در آن قرار دارد و از تکنولوژی در آثار به خوبی استفاده شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: بوشهر و منطقه خلیج فارس آثار تاریخی بی‌نظیری دارد و تاریخ کهنی دارد. موزه‌های منطقه‌ای چند استانه نقش ایفا می‌کنند و این موزه چند استان پیرامونی خصوصاً حوزه خلیج فارس را پوشش می‌دهد.

وی استفاده از تکنولوژی را بسیار مهم دانست و افزود: محل این موزه هم یک ساختمان تاریخی و مرمت شده است و می‌تواند نقش مهمی در ارائه این آثار در این موزه بسیار مهم داشته باشد.

مونسان در ارتباط با پساکرونا و حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: گردشگری کشور با تکیه بر ظرفیت‌های درونی به جریان اقتصادی تبدیل شده است.

افتتاح مستمر پروژه‌های گردشگری

وی تاکید کرد: در این حوزه تاکنون ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح کرده‌ایم و هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه را نیز در دست افتتاح داریم و تا پایان دولت به صورت مداوم افتتاح‌ها را خواهیم داشت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه ضربه بزرگی به این حوزه بوده است، گفت: با وجود این اتفاقات، حوزه گردشگری روپا و سرحال در حال پیشرفت است و جا دارد که از همه فعالان حوزه گردشگری تشکر کنیم و دولت هم بنا به وسع خود حمایت‌هایی را داشته است.

مونسان با اشاره به اینکه تاکنون حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان وام کرونایی درخواست داشته‌ایم، تاکید کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است و به دست متقاضیان رسیده است و قرار شد وام‌ها تا بهمن‌ماه تمدید شود.

وی با اشاره به اینکه هفت هزار میلیارد تومان دیگر نیز برای سال آینده در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: می‌دانیم که این اعتبارات پاسخگوی ۲۱ هزار میلیارد تومان خسارتی که وارد شده است نیست.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: امید ما این است که با واکسن تولیدی داخل و واکسن‌هایی که وارد می‌شود، بساط جمع شود و گردشگری رونق بیشتری بگیرد.

تصمیمات نوروزی برای گردشگری

مونسان با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای ایام نوروز در ستاد ملی ، بیان کرد: مقرر شد سفرهای مسئولانه، تحت کنترل و مدیریت‌شده را وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دنبال کند و همه استانداران کمک کنند این سفرها کاملاً مدیریت شده انجام شود. این سفرها به شرطی انجام می‌شود که موج چهارم کرونا را نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: خواسته ما از مردم این است که یکی دو ماه تا پایان سال را به شدت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. هفته آینده یک تعطیلی داریم و باید مراقب سفرها باشیم و تا جایی که می‌شود سفری انجام نشود تا ایام نوروز را با کمترین محدودیت انجام دهیم.

رکورد دولت در بازگرداندن اشیا تاریخی

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به رکورد دولت دوازدهم در بازگرداندن اشیا تاریخی به کشور اضافه کرد: برخی از این اشیا ۸۰ سال از کشور خارج شده بود که برگشته است.

وی با اشاره به اینکه عمده این اقدامات با پیگیری‌های فرهنگی انجام شده است، افزود: در یک حرکت بیش از هزار و ۷۰۰ شیء تاریخی که ۸۴ سال پیش به دانشگاه شیکاگو به امانت سپرده شده بود را به کشور برگردانیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در دولت دوازدهم موفق شدیم که بیش از سه هزار شیء تاریخی را به کشور برگردانیم و همچنان این اقدامات ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها