مشارکت گسترده مردم خوزستان در طرح آجر به آجر ستودنی است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: مردم استان خوزستان با مشارکت گسترده خود در پویش «من مادرم، به های ایران فرزند من» گل کاشتند و عملکرد خیرین خوزستان ستودنی است.

مشارکت گسترده مردم خوزستان در طرح آجر به آجر ستودنی است

به گزارش خبر فوری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، فاطمه مهاجرانی شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان خوزستان با گرامیداشت یادشهدا و رشادت‌های مردم استان اظهار کرد: خوزستان سهم بسیاری در عزت ایران داشته واگر خیران ملی تمایل به همکاری داشته باشند، خوزستان را پیشنهاد می دهیم، که باتوجه به پراکندگی و گستردگی با ظرفیت ها و چالش هایی روبه روست و این نوید را می دهم چند نفر از خیران ملی در راه سفر به خوزستان هستند و با توجه به نیاز وافر استان و وظیفه ای که سازمان نوسازی مدارس کشور دارد، به سمت این استان سوق داده می شوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور باتقدیر از استقبال گسترده مردم نیکوکار خوزستان در طرح آجر به آجر گفت: خوزستان به معنای واقعی در پویش "من مادرم و بچه های ایران فرزند من" گل کاشت و عملکرد مردم خیر این استان ستودنی است؛ مردم ایران به صورت اعم و مردم خوزستان به صورت اخص بسیار مشارکت داشتند و این موج از استان خوزستان شروع شد و در خوزستان با 43 هزار مشارکت تا استان بعدی که هشت هزار نفری است فاصله معناداری داریم.

مهاجرانی عنوان کرد: بسیاری از زیرساخت‌های خوزستان در ایام جنگ از بین رفتند و برخی شهرها حتی یک مدرسه برای آنها باقی نماند؛ اما خوشبختانه اداره کل نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز این استان گام‌های خوبی برداشتند.

وی با اشاره به لزوم اولویت‌بندی در انجام کارها تأکید کرد: ابتدا باید مدارس خطرآفرین از جمله مدارس سنگی را شناسایی و برای بازسازی آن اقدام کنیم چون حداقل سهم دانش آموز یک سقف ایمن بالای سر است و باید اول مدارس ناایمن که نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی دارند را احصاء و در اولویت اقدام قرار دهیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به عملکرد خوب مجمع خیران مدرسه ساز خوزستان بیان کرد: برچیدن مدارس سنگی یک تا سه کلاسه در اولویت است و امیدوارم بتوانیم تا پایان سال آینده مدرسه سنگی زیر سه کلاسه نداشته باشیم.

مهاجرانی در خصوص مدارس کانکسی گفت: برخی مواقع برای روستاهای دور از دسترس، یا در سکونت گاه موقت عشایر از کانکس استفاده می شود اما در نهایت برچیدن مدارس کانکسی حتما در برنامه است.

وی در خصوص مدارس شبانه روزی و هنرستان عنوان کرد: مدارس شبانه روزی جزو پروژه های بزرگ محسوب می شوند و مثل پروژه های سه کلاسه نیست و در برخی روستاها باید از آن استفاده کرد ولی حتما باید از اعتبارات استانی محکم تر دفاع کرد و کمیته برنامه ریزی استان باید در زمینه جذب اعتبارات استانی فعال تر باشد.

وی با اشاره به مشکلات حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ اضافه کرد: علاوه بر تامین مدارس باید فضاهایی مثل دارالقرآن، پژوهشسرا و مجموعه‌های ورزشی را نیز برای دانش آموزان فراهم کنیم.

مهاجرانی در پایان خبر داد: برای سال ۱۴۰۰ بودجه پیشنهادی این سازمان چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که در صورت تصویب دولت خیران نیز تعهد دادند که چهار هزار میلیارد تومان کمک داشته باشند و با توجه با رکود اقتصادی بعد از شیوع ویروس کرونا رقم بسیار بالایی است.



کلید واژه ها:

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها