اشتیاق به کشیدن درختان با ضربات قلمو


25 دی 1399 - 09:25
5fffcc5654628_5fffcc565462b
«گوستاو کلیمت» هنرمند اتریشی از جمله نامدارترین نقاشان تاریخ بود که در طول فعالیتش به عنوان نقاش، تابلوهای زیادی از مناظر طبیعی خلق کرده است.

«گوستاو کلیمت» که به عنوان بزرگترین استاد جنبش هنری «جدایی وین» شناخته می‌شود در سال‌های ۱۹۰۱ تا ۱۹۰۴ چندین تابلو نقاشی از جنگل‌های گوناگون را که گاهی نیمه انتزاعی و گاهی واقعی هستند خلق کرده است.

«کلیمت» زمانی که برای استراحت مدتی را نزدیکی دریاچه «آترزی» سپری می‌کرد، صبح‌ها در میان درختان این منطقه قدم می‌زد و نتیجه این قدم‌زدن‌ها خلق مناظری از طبیعت بود.

 

تصویر شماره یک اثر کلیمت

 

«کلیمت» چندین بار درخت‌های توس را نقاشی کرد. او اغلب از تابلوهای نقاشی مربع‌شکل برای نقاشی کردن درختان استفاده می‌کرد؛ البته استفاده از این نوع تابلوها از جمله ویژگی‌های جنبش هنری «جدایی وین» بود.

 

تصویر شماره ۲

 

هر ضربه از قلمو بر شاخه‌های درختان تابلوهای نقاشی «کلیمت»، نشانگر یک برگ، یک شکوفه و یا یک میوه است. 

 

تصویر شماره ۳ /از آثار کلیمت

نکته‌ای که درباره تابلوهای «کلیمت» با موضوع درختان وجود دارد این است که ما هیچ‌گاه آسمان را نمی‌بینیم. فقط گاهی اوقات بخش‌های کوچکی از آسمان در قسمت‌های بالایی تابلوهای نقاشی به چشم می‌خورد.

تصویر شماره ۴

 

تابلوهای سبزرنگ مملو از نقش‌های کوچک، نتیجه تمایل پیدا کردن «کلیمت» به جنبش امپرسیونیسم و نئوامپرسیونیسم است. در آن دوره اثرات امپرسیونیسم در تابلوهای نقاشی بسیاری از نقاشان دیده می‌شد.

«کلیمت» در آثار این دوره از حرفه‌اش با کمک ضربه‌های عمودی قلمو به نقاشی‌هایش عمق می‌بخشید. او در این تابلونقاشی‌ها نمایی از درختان نزدیک دریاچه «اترزی» در اتریش را به تصویر کشیده است. این تابلوها آثاری بسیار انتزاعی است. فقط با کمک تنه‌های درخت می‌شود تشخیص داد بخش بالایی تابلو درحقیقت برگ‌های درختان هستند. در نگاه اول آن‌چه در بخش بالایی تابلو دیده می‌شود دریایی از ضربات قلمو است.

«گوستاو کلیمت» هنرمند اتریشی از جمله نامدارترین نقاشان تاریخ بود که در طول فعالیتش به عنوان نقاش، تابلوهای زیادی از مناظر طبیعی خلق کرده است.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

5fffcc5654628_5fffcc565462b
25 دی 1399 - 09:25

«گوستاو کلیمت» که به عنوان بزرگترین استاد جنبش هنری «جدایی وین» شناخته می‌شود در سال‌های ۱۹۰۱ تا ۱۹۰۴ چندین تابلو نقاشی از جنگل‌های گوناگون را که گاهی نیمه انتزاعی و گاهی واقعی هستند خلق کرده است.

«کلیمت» زمانی که برای استراحت مدتی را نزدیکی دریاچه «آترزی» سپری می‌کرد، صبح‌ها در میان درختان این منطقه قدم می‌زد و نتیجه این قدم‌زدن‌ها خلق مناظری از طبیعت بود.

 

تصویر شماره یک اثر کلیمت

 

«کلیمت» چندین بار درخت‌های توس را نقاشی کرد. او اغلب از تابلوهای نقاشی مربع‌شکل برای نقاشی کردن درختان استفاده می‌کرد؛ البته استفاده از این نوع تابلوها از جمله ویژگی‌های جنبش هنری «جدایی وین» بود.

 

تصویر شماره ۲

 

هر ضربه از قلمو بر شاخه‌های درختان تابلوهای نقاشی «کلیمت»، نشانگر یک برگ، یک شکوفه و یا یک میوه است. 

 

تصویر شماره ۳ /از آثار کلیمت

نکته‌ای که درباره تابلوهای «کلیمت» با موضوع درختان وجود دارد این است که ما هیچ‌گاه آسمان را نمی‌بینیم. فقط گاهی اوقات بخش‌های کوچکی از آسمان در قسمت‌های بالایی تابلوهای نقاشی به چشم می‌خورد.

تصویر شماره ۴

 

تابلوهای سبزرنگ مملو از نقش‌های کوچک، نتیجه تمایل پیدا کردن «کلیمت» به جنبش امپرسیونیسم و نئوامپرسیونیسم است. در آن دوره اثرات امپرسیونیسم در تابلوهای نقاشی بسیاری از نقاشان دیده می‌شد.

«کلیمت» در آثار این دوره از حرفه‌اش با کمک ضربه‌های عمودی قلمو به نقاشی‌هایش عمق می‌بخشید. او در این تابلونقاشی‌ها نمایی از درختان نزدیک دریاچه «اترزی» در اتریش را به تصویر کشیده است. این تابلوها آثاری بسیار انتزاعی است. فقط با کمک تنه‌های درخت می‌شود تشخیص داد بخش بالایی تابلو درحقیقت برگ‌های درختان هستند. در نگاه اول آن‌چه در بخش بالایی تابلو دیده می‌شود دریایی از ضربات قلمو است.

منبع: دیلی‌آرت

72

نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks
پیشنهاد ما
انتخابات هفت ضلعی 1400 / اصولگرایان و اصلاح طلبان گرفتار کابوس رای منفی ژنرالهای انتخاباتی / بازیگران اصلی انتخابات خرداد را بشناسید
واکسن ایرانی می زنم، نه روسی/ عید امسال با پارسال فرقی ندارد، برایش برنامه نریزید/ شاید از تابستان زندگی عادی شود
با افتخار سپاهی ام اما اسلحه دست نگرفته ام/ زنجانی به واسطه من ممنوع الخروج شد/ قرارگاه خاتم الانبیا با کدام سرمایه ایجاد شد و حالا سودش کجا هزینه می شود؟
ترور دکتر فخری زاده ایران را از برنامه هسته ای خود عقب نمی‌ اندازد/ جمهوری اسلامی به دنبال سلاح هسته ای نیست
فرزندانی که راهشان از پدر جدا شد / وقتی آقازاده‌ها می‌خواهند انقلاب را ببلعند!
روش‌های ترور موساد؛ از شلیک موتور سوار تا فعالیت گروه کیدون/ دو شهری که حیاط خلوت جاسوس‌های اسرائیل شده است
رضاشاه فراماسون نبود / چرخش پهلوی اول به‌سوی آلمانها با چراغ سبز انگلیس بود / قاجارها هم به‌دنبال توسعه ایران بودند ولی نگذاشتند / رضاخان به مجلس می‌گفت طویله! / رضاشاه نمی‌رفت، انقلاب می‌شد