برترین‌های اینستاگرام ایرانی در 2020

با بررسی مرکز پژوهشی بتا در مورد کاربران فارسی اینستاگرام مشخص شد که بیش از ۴۷ میلیون کاربر فارسی زبان در بستر اینستاگرام در حال فعالیت هستند.

برترین‌های اینستاگرام ایرانی در 2020

این کاربران در طول یک سال بیش از یک میلیارد محتوا تولید می‌ کنند. این بستر در جهان بیش از یک میلیارد و دویست میلیون کاربر دارد. نوع فعالیت در سطح بالای کاربری نشان می دهد که بیش از ۵۰ پیج با دنبال کننده بیش از ۳ میلیون کاربر دارد و بیش از ۶۰۰ پیج با دنبال کننده بیش از یک میلیون در این فضا وجود دارد.

همزمان با به پایان رسیدن سال 2020 میلادی و ورود به سال 2021؛ افکار عمومی مشتاق دیدن آمار و ارقام فضای مجازی طی یکسال گذشته هستند.در این گزارش به بررسی برخی از این آمار در سال 2020 پرداختیم.

سال 2010 بود که اینستاگرام به صورت عمومی منتشر شد. امسال این شبکه‌ی اجتماعی دهمین سال حیات خود را نیز گذراند. این شبکه‌ی اجتماعی موبایلی که مختصِ به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم کوتاه است برای بیش از 1.2میلیارد کاربر خود محبوبیت زیادی دارد.

پست‌های برتر

سال 2020 میلادی به پایان خود رسید و شاید برای کاربران شبکه‌های اجتماعی جالب باشد که بدانند در بسترهایی همچون اینستاگرام، چه پست‌هایی بیشترین تعداد لایک را دریافت کرده‌ و با استقبال بیشتری از سوی دنبال‌کنندگان مواجه‌ شده است.
در بستر اینستاگرام پستی برتر شناخته می‌شود که در بین تمامی پست‌ها بیشترین میزان لایک و یا بازدید (در ویدئوها) را دریافت کرده باشد.

در بسیاری از موارد شاهد بازدیدهای بسیار بالایی در پست‌ها هستیم، بیشتر این پست‌ها وابسته به تعداد فالوور هستند (به خصوص در ویدئوها که تعداد بازدید در آن به صورت مجزا نمایش داده می‌شود) اما بسیاری موارد دیگر نیز وجود دارند که با وجود پایین بودن تعداد فالوور صفحه، در لیست برترین‌های یک یکسال گذشته قرار گرفتند. این موضوع نشان‌دهنده‌‌ی اهمیت آن پست برای مخاطبین اینستاگرام بوده است. در اغلب موارد حواشی ایجاد شده در اینستاگرام به خصوص حواشی اینفلوئنسرها بازدیدهای فراوانی را به همراه دارد. بیشتر پست‌های برتر در این بستر نیز مربوط به بازیگران و اینفلوئنسرهای مجازی است.



برترین کاربران و صفحات

در آخرین روزهای هر سال یکی از جذاب‌ترین و پر طرفدارترین‌ها، رتبه‌بندی صفحات اینستاگرام بر اساس فالوور است. امسال نیز یا پایان سال 2020، بیست پیج ایرانی که دارای بیشترین تعداد فالوور هستند را در ادامه معرفی خواهیم کرد. ترتیب پیج‌ها بر اساس تعداد دنبال‌کننده است.

مرکز پژوهشی بتا
http://beta-co.ir

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها