برترین های توییتر فارسی در 2020

توییتر یک شبکه‌ اجتماعی و سرویس ارائه دهنده‌ میکروبلاگ است که در ژوئیه 2006 شروع به کار کرد. بررسی مرکز پژوهشی بتا نشان می‌دهد که توییتر در جهان در حدود ۳۶۰ میلیون دنبال کننده دارد.

برترین های توییتر فارسی در 2020

توییتر در لغت به معنی «جیک جیک کردن» و «زنجیره کوتاهی از اطلاعات نامرتبط» است که دقیقاً توصیف همان چیزی است که این برنامه برای آن ساخته شده است. این شبکه‌ی اجتماعی با شعار «چه کار می‌کنید؟» پا به میدان وب گذاشت امّا در سال ۲۰۰۹ میلادی این شعار به «چه چیزی در حال رخ دادن است؟» تغییر کرد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد توییتر «محدودیت کلمات» در آن است. توییت‌ها در ابتدا به ۱۴۰ حرف محدود شده بودند، اما در نوامبر سال ۲۰۱۷، این محدودیت به ۲۸۰ حرف در هر توییت (به جز زبان‌های چینی، ژاپنی و کره‌ای) افزایش یافت.

یکی از عباراتی که شاید تا به حال زیاد به گوشتان خورده باشد عبارت «انقلاب توییتری» است. می‌توان گفت توییتر زمینه‌ای تقریباً سیاسی دارد و خیلی اوقات کاربران از این شبکه برای سازماندهی به اعتراضات سیاسی و اجتماعی استفاده می‌کنند و با ترند کردن هشتگ‌های مرتبط با اهدافشان، صدای خود را به گوش دیگر انسان‌ها در سراسر جهان می‌رسانند. توییتر به غیر از امکان انتشار توییت، به کاربرانش اجازه‌ی انتشار عکس و ویدئو را هم داده بود که البته در سال 2020 قابلیت ارسال صدا نیز به این امکانات اضافه شد تا محبوبیت این بستر بین کاربران به اوج خود برسد.

بررسی مرکز پژوهشی بتا نشان می‌دهد که توییتر در جهان در حدود ۳۶۰ میلیون دنبال کننده دارد.
در ایران بیش از ۲ میلیون کاربر دارد در طول یک سال در حدود ۵۰۰ میلیون توییت منتشر می کنند که از این تعداد ۲۰۰ میلیون رئتوییت انجام می شود. همچنین کاربران بیش از ۱.۵میلیارد لایک نسبت به توییت های هم انجام می دهند.

پست برتر

پست‌های برتر در توییتر پست‌هایی هستند که بیشترین میزان فِیو (یا همان لایک) و همچنین بیشترین میزان ریتوییت را دریافت کرده باشند. در واقع کاربران جدای از اینکه این توییت‌ها را پسندیده‌اند، آن‌ها را در صفحه‌‌ی خود مجدداً منتشر کرده‌اند.

همانطور که در قسمت معرفی توییتر هم به آن اشاره شد، این شبکه‌ی اجتماعی یک بستر سیاسی است و بالطبع بیشترین پست‌هایی که در بین کاربران توییتر پسندیده و ریتوییت شده است مربوط به مسائل سیاسی است. بخش اعظم توییت‌های برتر و محبوب در این شبکه بین ایرانیان پست‌هایی چون توییت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره ایران، توییت‌های مرتبط به وقایع پس از آبان 1398 و توییت‌هایی درباره‌ی بیماری و فوت محمدرضا شجریان، خواننده‌ی سبک سنتی کشورمان هستند.

مرکز پژوهشی بتا
http://beta-co.ir

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها