افتتاح دو واحد گلخانه با حضور وزیر جهاد کشاورزی

صبح امروز یازدهم دی ماه دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی طی سفر به خراسان شمالی و بازدید از مجتمع گلخانه ای امام رضا(ع) دو واحد گلخانه ای را افتتاح کرد.

افتتاح دو واحد گلخانه با حضور وزیر جهاد کشاورزی

دکتر یوسفی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در حاشیه این آیین، حجم عملیات این دو واحد گلخانه را ۹ هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: ظرفیت تولید این گلخانه ها ۴۵۰ تن و میزان اشتغال ایجاد شده مستقیم ۱۰نفر وغیر مستقیم ۱۶ نفر است.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای این دو واحد گلخانه را شامل اعتبارات ملی ۱،۸، استانی سه،و تسهیلات ۲،۶ میلیارد ریال عنوان کرد.
یوسفی درخصوص میزان تاثیر گذاری کمی این دو پروژه در تولید شهرستان گفت: با افتتاح این دو واحد گلخانه، تولید شهرستان از ۲۳۰هزار تن به ۲۳۰.۵ هزار تن افزایش می یابد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: مجتمع گلخانه ای امام رضا(ع) در شهرستان مانه و سملقان در سه فاز با مساحت ۱۱۵ هکتار و ۶۰ قطعه احداث شده است که از ۴۰ قطعه فاز اول و دوم آن ۳۰ قطعه واگذارشده و فاز سوم زیرساخت ها تکمیل و آماده واگذاری است .
وی بین کرد: تاکنون ۱۰ طرح با سطح ۶.۴ هکتار برای اخذ تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی و ۳ طرح با سطح ۱.۳ هکتار انعقاد شده است .در حال حاضر ۲۵ قطعه با سطح ۱۳.۵ هکتار در حال ساخت و اجرا است و ۲ واحد با مساحت ۰.۹ هکتار به بهره برداری رسیده و محصول گوجه فرنگی و خیار با ظرفیت سالانه ۴۰۰ تن تولیدمی نمایند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها