التهاب در خلیج فارس/ ۶ عاملی که می‌تواند منطقه را به جنگ بکشاند/ ماموریت زیردریایی اسرائیل و ناو آمریکا چیست؟

بسیاری از رسانه‌های خارجی از امکان درگیری بین ایران و رژیم صهیونیستی و آمریکا در روزهای پایانی عمر دولت دونالد ترامپ سخن گفته اند. اکسپرس انگلیس از جمله وبسایت‌هایی است که در گزارشی به این موضوع پرداخته است.

التهاب در خلیج فارس/ ۶ عاملی که می‌تواند منطقه را به جنگ بکشاند/ ماموریت زیردریایی اسرائیل و ناو آمریکا چیست؟

به گزارش خبر فوری ، تحولات اخیر دنیا و به خصوص خاورمیانه به حدی سریع است که بسیاری نگران افزایش تنش و یا درگیری بین طرف‌های مختلف شده اند. این تحولات به خصوص در خلیج فارس و دریای عمان شدت گرفته است. بسیاری از رسانه‌های خارجی از امکان درگیری بین ایران و رژیم صهیونیستی و آمریکا در روزهای پایانی عمر دولت دونالد ترامپ سخن گفته اند.

اکسپرس انگلیس از جمله وبسایت‌هایی است که در گزارشی به این موضوع پرداخته است. به جز اکسپرس، خبرگزاری فرانسه هم در گزارشی از امکان درگیری بین طرف‌های مختلف در منطقه سخن گفت.

عمده دلایلی که رسانه‌های خارجی بر آن تاکید کرده و آن را موجب افزایش احتمال درگیری بین ایران و ائتلاف عربی - صهیونیستی دانسته اند شامل موارد زیر است:

الف. خروج زیردریایی صهیونیستی از کانال سوئز به خلیج فارس

رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که یک زیردریایی متعلق به رژیم صهیونیستی چند روز پیش از کانال سوئز عبور کرده است. گفته شده زیردریایی اسرائیلی هنگام عبور از کانال سوئز روی سطح آب آمده و "به سوی خلیج فارس در حرکت بوده است." بنا بر این گزارش، منابع امنیتی کشورهای عربی گفته‌اند که دولت مصر با عبور این زیردریایی موافقت کرده است.

ب. ورود ناو جورجیا به خلیج فارس

مدتی قبل نیز اعلام شد که گروه کِشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده و از جمله زیردریایی هسته‌ای «جورجیا» کلاس اوهایو به خلیج فارس وارد شده اند.

نیروی دریایی ایالات متحده بعد از ارسال این زیردریایی به خلیج فارس در بیانیه‌ای اعلام کرد: "حضور زیردریایی یو اس اس جورجیا در منطقه عملیات ناوگان پنجم نشان می دهد که نیروی دریایی آمریکا توانایی تردد و انجام عملیات در هر منطقه ای را که مقررات بین المللی اجازه می دهد دارد."

ج. واکنش خطیب زاده به اقدامات غرب

واکنش ایران به حضور بیگانگان و دشمنان ایران در خلیج فارس نیز بسیار محکم بود. سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحرکات اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: به حضور نظامی ایالات متحده در منطقه غرب آسیا چیز جدیدی نیست و متاسفانه به‌ خاطر عدم دقت سیاسی برخی از کشورها، آمریکا پایگاه‌های مختلفی در منطقه دارد، اما واشنگتن به درستی می‌داند که خط قرمز ایران چیست. منظور خطیب زاده از "خط قرمز" خلیج فارس بود.

د. ترور شهید فخری زاده

اسرائیل اصلی ترین متهم شهادت دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده است. با اینکه رژیم صهیونیستی هنوز این اتهام را نپذیرفته اما از نظر ایران، رژیم صهیونیستی باید آماده پاسخ ایران باشد. پاسخ احتمالی ایران چنان باعث وحشت صهیونیست‌ها شده که بسیاری از دانشمندان هسته‌ای آنها قرنطینه شده و فضای امنیتی داخل شهرهای فلسطین اشغالی حاکم شده است ( اینجا بخوانید).

ه. پاسخ به جنایات اسرائیل در سالروز شهادت سردار سلیمانی

اکسپرس بر این نکته تاکید دارد که با فرارسیدن شهادت سردار سلیمانی، آمریکا و اسرائیل باید آماده پاسخ ایران به این جنایت باشند. این برداشت تا حدی تحت تاثیر اظهارات مقامات ایران در یک هفته اخیر است. تاکید اکسپرس به خصوص بر روی سخنان اخیر سردار حجازی است. جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه اخیرا گفت: انتقام سخت سرجای خود باقی می‌ماند یعنی باید از کسانی‌که امر و اقدام کردند انتقام گرفته شود اما زمان و نحوه انتقام به شرایط بستگی دارد.

وی ادامه داد: بیان مقام معظم رهبری در مراسم ستاد برگزاری سالگرد شهید سلیمانی درباره انتقام سخت کافی است، ایشان فرمودند که تاکنون دو سیلی به صورت استکبار خورده است، یکی مراسم تشییع بود و دوم موشک‌باران پایگاه عین‌الاسد بود که پس از جنگ جهانی دوم تاکنون هیچ دولتی رسما مقر آمریکایی‌ها را مورد هدف قرار نداده و ایران اسلامی این هجوم نظامی را انجام داد و آنان کاری دررمقابل این هجوم انجام ندادند.

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران بااشاره به اقدامات پیش‌بینی شده برای شکست آمریکا و انتقام خون شهید سلیمانی اظهارداشت: براساس گفته مقام معظم رهبری، دو سیلی دیگر نیز هست که اولین سیلی شکست نرم‌افزاری آمریکا در منطقه است که درحال رخ دادن است و کشورهای منطقه درراستای خواست آمریکا حرکت نمی‌کنند و این یعنی نرم‌افزاری آمریکا و تحمیل اراده بدون پرداخت هزینه‌ای که انجام می‌دهند شکسته خواهد شد.

وی افزود: آخرین سیلی اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است که انشاالله انجام خواهد شد. البته این‌ها فقط سیلی است و انتقام سخت سرجای خود باقی می‌ماند.

همچنین، بر اساس گفته یک افسر نیروی دریایی که مصاحبه‌ای با فاکس نیوز داشته زیردریایی آمریکا که اخیرا به خلیج فارس آمده به علت ترس آمریکا از اقدام تلافی جویانه احتمالی ایران در سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی به خلیج فارس فرستاده شده است.

در کنار این، بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، آمریکا با اقدامات اخیر دریایی اش در حال فرستادن پیام هشدار به ایران است. ماه قبل بود که آمریکا دو بمب‌افکن B-52H را بر فراز خلیج فارس عبور داد. بیزینس اینسایدر معتقد است در واقع این اقدام نیز ارسال نوعی پیام هشدار بوده است ( اینجا بخوانید).

ی. کارشکنی در مسیر احیاء برجام

بسیاری از تحلیلگران معتقدند رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی قصد دارند تا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ایران را وادار به واکنش کنند تا با ورود بایدن به کاخ سفید عملا امکان احیاء برجام یا بازگشت به توافق هسته‌ای از بین برود.

طبق گزارش الجزیره ترور شهید فخری‌زاده پیام روشنی از جانب ائتلاف سعودی - صهیونیستی به جو بایدن داده است: به برجام باز نگرد.

همچنین، طبق گفته فارن پالیسی برای اسرائیل قدرت‌گیری موشکی ایران که کیلومترها از خاک فلسطین اشغالی فاصله دارد تهدید بزرگتری است تا قدرت‌گیری نیروهای جهادی فلسطینی یا حزب‌الله. از این جهت نتانیاهو تمام تلاشش را می‌کند تا مانع کاهش تنش با ایران شود.

براساس برخی گزارش‌ها در جلسه محرمانه اخیر بن‌سلمان، پومپئو و نتانیاهو نیز همین سر خط دنبال شد. برخی خبرگزاری‌ها به نقل از برخی ماموران مخفی اسرائیلی گزارش دادند که تاکید نتانیاهو در این جلسه فشار بیشتر بر ایران در ماه آخر دولت ترامپ بوده است.

طبق گزارش فارن پالیسی هدف بایدن همچنان فشار بر ایران است اما بر خلاف ترامپ فشار حداکثری را با فشار نسبی جایگزین می‌کند. بایدن معتقد است باید سطح فشار بر ایران را کم کرد و کمی به اسرائیل و عربستان فشار آورد تا تعادل در منطقه حفظ شود. بایدن با همین هدف، وعده داد که به برجام بازخواهد گشت ( اینجا بخوانید).

جنگ یا التهاب؟

موارد بالا نشان می‌دهد که شرایط منطقه زیاد مساعد نیست و ممکن است هر لحظه نیز شرایط بدتر شود. با این حال، به نظر می‌رسد که این بار نیز شرایط التهابی در همین حد بماند و به درگیری نظامی یا چیزی شبیه آن تبدیل نشود. این شرایط چیزی است که در این سالهای اخیر به مراتب تکرار شده اما هیچگاه تبدیل به نوعی درگیری مستقیم نشده است.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 53
  • ایرانی
    0

    ما 42 ساله در التهاب و ترس زندگی میکنیم ؛ دیگه عادت کردیم !!!!!!!!

    نظرات شما -
    • چی بکم والاه
      0

      همه نو مشکلات رو تجربه کردیم ولی خدایش سخت ترینش مشکل اقتصادیه یعنی مرگ تدریجی *

    • ب چی بگم والله
      0

      این چی بگم والله ات مرا کشته.خخخخ

  • رهام
    0

    والاه از طرف ایرانی ها هیچ درگیری نمیشه حتی اگر اونا موشک بزنن، چون ایرانی ها از جمله ظریفدهمش در حال ارسال سیگنال و التماسن که قصد جنگ نداریم، اینم از انتقام سختشون

  • sk
    0

    کشورهای غربی و آمریکا و اسرائیل تا وقتی ما منفعلانه به برجام نگاه کنیم . و منافقانه به ملت خود دروغ بگیم .. همین رفتار ذلت بار رو با ما دارند اما از زمانی که مجلس قانون مقابله با تحریم ها رو امضاء زد می بینم که لحن اروپا و آمریکا عوض شد و آنها گفتند که اگر ایران به توافق برگردد ما هم بر می گردیم ... و با نصب و راه اندازی نسل های بالاتر سانتریفیوژها لحن آنها بهتر هم خواهد شد .. و بدون هیچ پیش شرطی وارد برجام که بهترین توافق و بهترین کلاه گشاد سر ایران هست و خواهد بود ... می شوند ... و التماس هم می کنند .. فقط ... فقط ... فقط .. کمی همت می خواهد و پیداری و صداقت در دولت ..... که به نظرم .......

  • محمود
    0

    این تنگه هرمز که همیشه دم میزدید .می بندیم چرا دیگر از بستن خبری نیست .یا فکر کردید در طویله میخواهید ببندید.که هر کشور دشمن سرش میدازه پایین با یه زیر دریایی میاد تو خلیج فارس.

  • سبحان
    0

    اگه عربستان یا کشورهای رفیفش کرم ریزی نکن. هیچی جنگی نمیشه. فقط کافیه عربستان واسه ایران پاپوش درست کنه تا جنگ شروع بشه. و خود این عربستان دوست داره تماشاچی جنگ باشه تا درگیرش

    نظرات شما -
    • اینجانب
      0

      هر جنگی علیه ایران اتفاق بیافته اول همه کشورهای عرب دهنشون سرویس میشه و حداقل 50 سال به عقب برمیگردن و اینو خودشونم خوب میدونن

  • ایران
    0

    چهل ساله که ملت وازسایه می ترسانید درکنارخورشیدسایه هم هست این هم بگذرد

  • امیر
    0

    خدا کنه جنگ بشه.. مرگ یه بار شیون یه بار. این چه بساطیه آخه

  • مجید
    0

    حضرت علی ع فرمودند ترس برادر مرگ است.

    نظرات شما -
    • ب مجید
      0

      اگر ترس نبود که بی قانونی دنیا را گرفته بود تازه خداوند ترس را در دل همه مخلوقات خود گذاشته تا به حکم عقل برای انسانها و غریزه برای حیوانات .مثلا اگر ترس نبود آدم از پشت بام خود را پرت میکرد یا .....پس ترس بموقع خوب است و شجاعت بموقع هم خوب است

  • محسن
    0

    آقا زیاد جدی نگیرید حداقل هر دو , سه ماهی یه بار جو رسانه ها میره به سمت جنگ ایران و آمریکا آخر هم چیزی نمیشه , ناو های آمریکا همیشه هستن و هی میان و میرن بمب افکن های سنگین و سبک هم همینطور , تنها چیز جدید همین زیردریایی اسرائیل هست , بقیه اش تقریبا عادی شده شما کافیه سرچ کنید جنگ ایران و آمریکا کپی همین متن ها و گمانه زنی ها رو توی اخبار چند ماه پیش و حتی 2 , 3 سال اخیر میبینید , هیچ اتفاقی هم نیوفتاده , دو کشور تمایلی به جنگ مستقیم ندارن و ترجیح میدن جنگ نیابتی رو در کشور های مختلف ادامه بدن مگر ترامپ حماقتی بکنه و جنگ مستقیم انجام بده که احتمالش کم هست

  • ....
    0

    ترامپ408 ساعت دیگه کاخ سفید را ترک می کند.

    نظرات شما -
    • شهریار
      0

      اشتباه نکن حضرت ترامپ 4 سال دیگه هست

    • خودم
      0

      اخربازیه ترامپ مثل بچه هایی شده که موقع باخت واخربازی همه چی رو بهم میزنن خدارحم کنه

    • رضا درویش
      0

      ترامپ نگو حضرت ترامپ

  • محمدی
    0

    چرا برخی تو کامنت ها برطبل جنگ می کوبن؟ اگه جنگ نفعی داشت نه چهل سال بلکه از جنگ جهانی دوم تا به حال آمریکا و روسیه و چین باهم اختلافات وتنشهایی زیادی دارن وهمدیگرو تهدید می کنن اما هرگز وارد درگیری مستقیم نمی شون کاش برخیها یه جو سیاست داشتن.

    نظرات شما -
    • قربانی
      0

      جنگ برای یک طرف نفع و یک طرف ضرر دارد. برخی مواقع برای ۲ طرف ضرر. درضمن تاریخ بخوان! کشورهای بسیاری از جنگ سود بردن. اما جنگ آمریکا با ایران به ضرر ۲ طرفه آمریکا با این جنگ روند ابرقدرتی چین را تسریع میکند جنگ با ایران حتی در صورت شکست فوری ایران. نه بر وسعت و نه بر دارایی های آمریکا افزوده نخواهد کرد. صهیونیستها و سعودی ها عاشق حمله آمریکا ب ایرانند تا رویاهایشان توسط خون سربازان آمریکایی محقق شود.

  • حق
    0

    ایران جرات جنگ نداره ما همه گشنه هستیم .. برید دستشون رو ماچ کنیند ما مرد زمان صلحیم

    نظرات شما -
    • کشور ایران
      0

      پس چرا منتظری شماوخانواده اول برین پابوسی ماهم هروقت که وقت کنیم میایم شماراازتوی دست اوناجمع می کنیم باورکن

    • خیلی بیشعوری
      0

      واقعا کمی فکر هم خوب چیزیه

  • ایرانی
    0

    ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم.

    نظرات شما -
    • محمدرضا
      0

      هر سخن جایی و هر نکته زمانی دارد جنگ با بمب افکن اتمی خدا اون روز نیاره

  • سعید
    0

    به دوعلت احتمالا آمریکایک حمله ویرانگر علیه ایران راآغازمیکند: اول تحریک وحمایت اسرائیل وآل سعودبرای حمله به ایران ودوم دیوانه ای به نام ترامپ است که بعدازباخت انتخاباتی بسیار دیوانه ترشده است ومیخواهدبایک اقدام بسیار احمقانه(حمله اتمی)علیه ایران خودرادربین آمریکایی هایک رئیس جمهورموفق جلوه دهد.

  • مجید
    0

    شک ندارم حمله آمریکا به ایران فقط با شیطنت اسرائیل وآل سعود خبیث اتفاق خواهدافتادو درواقع اسرائیل وعربستان سعودی بیشترین نفع را ازحمله آمریکابه ایران می برند.

  • حسن لر
    0

    جنگ بد است اما امریکا با توجه به اینکه اسراییل در تیر رس موشکهای ایران است بعید است دنبال در گیری باشد و اما نکته مهم این است که متصور است کشور های حاشیه خلیج فارس اتش بیار محرکه باشند بایک اقدام علیه نیرو های امریکایی چرا که زما ن در استارت برق اسا ضربه به یکدیگر بسیار حایز اهمیت است البته ایران اصلا هم دنبال جنگ نیست هوشیاری دو طرف ضروری است که شیطان ثالثی ماجرا را شروع نکند

    نظرات شما -
    • محمدرضا
      0

      ینی اسرائیل با ۹ ملیون جمعیت کلا از صفحه روزگار محو بشه و پودر بشه آیا ایران سالم میمونه ؟ من طرفدار اسرائیل نیستم عاشق کشورم هستم اما میدونم جنگ ب جز خرابی و ویرانی و خون ناحق ریخته شدن چیزی نداره

  • على
    0

    هیچ خبری از جنگ نیست، فقط دو طرف هرازگاهى دو تا چرت و پرت میگن بعدش تمام، نفع جفتشون تامین هست. فقط ملت بدبخت باید دست و پا بزنن تو بدبختیاشون

    نظرات شما -
    • وحیدم
      0

      دمت گرم دقیقا همینه یه کمی گرد و خاک و ترسوندن عرباو رسیدن به اهدافشون و یه عده هم باور میکنن فقط بیچاره ما ملت

  • داروغه
    0

    ما منتظره یک اشاره از رهبر هستیم .

    نظرات شما -
    • محمدرضا
      0

      داروغه یه بار ب نعل میزنی یه بار ب میخ بالاخره کدوم طرفی ؟ بعدشم دیگه بحث سنگر و خندق و اینا نیست اگه جنگ بشه جنگ بمب اتمی و زدن تمام زیر ساختای کشور یه صدام پیزوری همه کشورا باهاش همراه شدن علیه ایران دیگه فکر میکنید آمریکا تنهاست خیر ۵+۱ بودا ۵ تاش با همن بر علیه ایران ب علاوه اسراییل و کشورای عربی گیریم اسراییلم زدیم با مملکت آشوب خرابیا و ویرانه های کشور خودمون چیکار کنیم خدا نکنه جنگ بشه

  • فدائیان رهبری
    0

    وای ک اگر رهبر حکم جهاد دهد

  • جلالی
    0

    با سلام من فکر میکنم ترامپ به جهت ایجاد وضع اضطراری در آمریکا و حفظ موقعیت خود که کماکان در کاخ سفید بماند و قانون اساسی آمریکا هم این اجازه را به ریاست جمهوریهای آمریکا در این مورد داده است قطعا دست به حمله خواهد زد

  • اینجانب
    0

    اگر نیروهای نظامی قدرتمند ایران نبود تا الان هزار بار همه جا رو ترکونده بودن.

  • جاوید درگاهی
    0

    تا گرفتن انتقام آرام نخواهیم نشست

    نظرات شما -
    • مفرد
      0

      فکرکنم پاسپورت کانادات آماده است

  • مصطفی۱احمدی
    0

    هم وطن گرامی انشالله جنگ نشه ولی اگه جنگ شد توانایی ایران رو نباید دستکم بگیریم جنگ چیز خوبی نیست ولی اگرم جنگی شد خونسرد باشید اتحاد داشته باشیم از هیچس نترسیم ایران عراق افغانستان نیست ایرانی همیشه در برابر تجاوز کم نیورده پس نگران هیچی نباشید اینجا ایرانه اگر چیزی شد یه امریکایی زنده بر نمیگرده لبیک یا خامنه ای جونم فدای ایران اسلامی

  • اره
    0

    هر چیزی که قرار است اتفاق بیوفتد کاش به سود قشر کارگر باشد...تنها قشری که از سفره ی عنقلاب چیزی جز فلاکت و بدبختی نصیبش نشد...ما قشر کارگر به خاک ایران وفا داریم ...پس اگر ایالات متحده بدون دخالت در خاک ایران حکام ما را هدف قرار دهد،ما هیچ مشکلی نداریم.کاش با یک حمله ی هوایی شر اینها را از سر ما کم بکند و ما از این کابوس خلاص شویم

  • سعید
    0

    بعیدنیست ترامپ دیوانه دستور حمله علیه ایران راصادرکندولی اینکه مامیتوانیم یانمی توانیم پاسخ بدهیم بحث دیگریست زیراباوجود بازدارندگی بمب های اتمی موجود درB52 موضوع کمی پیچیده است واصلا شوخی بردارنیست.

  • جلال
    0

    وای بر این تناقض گویی مسولین ما آقا ظریف پیام میده اگر انتقامی بگیریم این کار اسراییل است نه ما و از طرفی دیگر نطامیان ما به فکر انتقام هستن علت این عدم وحدت و دو گانگی چیست آیا بهتر نیست این آقا ظریف استیصاح شود ؟

  • مجید کمالیان
    0

    سلام ترامپ شیطنت خواهد کرد چگونه؟ باید صبر کرد ایران هم پاسخ دندان شکنی خواهد داد.

  • کاربر ناشناس
    0

    هموطن عزیز اگه جنگ بشه امریکا ایران رو بزنه اسراییل وعربستان از ان نفع ببرن اولان عربستان واسراییلی دیگر نیستند که ازان نفع ببرن دوما شعله جنگ تمام منطقه رو میگیره ثالثا دیگرزمان بزن در رو تمام شده بقول آقا ایران تو سواحل مکزیک منتظر امریکاست.(یاوران امام خامنه ای)#انتقام سخت

  • احمد
    0

    ماملت شهادتیم ما ملت امام حسینیم آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی توانند بکنند

  • داوود
    0

    فعلا که دارن میزنن ودر میرن

    نظرات شما -
    • به داوود
      0

      ان شاءالله روزی برسه که حیفا و تلاویو با خاک یکسان شود ... به زودی زود

  • حاجی علی بهبودی
    0

    اگررهب معظم فرمان دهدلشگر۲۰میلیونی آماده جهاد است

  • وحیدم
    0

    کمی یواش تر سیلی بزنید دردشون میگیره اونا دارن تجهیزات جدید و نیروهای جدید میفرستن اینا شعار خروج از منطقه میدن این خروج جدیده؟شکست نرم افزاری؟؟؟همه کشورا زیرنظر آمریکان حتی عراق که برادرتون میشه حاضر نشده به نفع ایران رای بده تو موشک باران پایگاهی که قبلش اطلاع داده شد و خالی کرده بودن و رفته بودن پناهگاه هم اون افتضاح نرم افزاری رو کردین و هواپیمای مسافربری رو زدین کدوم خروج کدوم شکست نرم افزاری کدوم انزوا و تک موندن امریکا؟خودتون خسته نشدین از شعار دادن کمی هم عمل کنید اسرائیل اول اعلام کرد بعد اومد مقام ارشدو ترور کرد شما تو جواب چیکار کردین؟روزشمار نابودی اسراییل تو محل جدید میذارید و ازش بآفتخار رونمایی میکنید

  • رصا درویش
    0

    برو بابا دم آمریکا گرم

    نظرات شما -
    • به درویش
      0

      وطن فروش و خائن و منافق نباشیم !

  • وحید
    0

    بابا اینهمه شعار بسه تو رو قرآن حرف مفت نزنید هرکی میاد پشت تریبون میگه انتقام سخت کمرم رگ به رگ شد از این انتقام سخت چرا قبول ندارید که آمریکا ابر قدرته خودتونو زدید به خواب ولی اگه ایران بخواد میتونه باهاش گلاویز بشه وبهش ضربه بزنه همین عراق آشغال دو روز پیش رای ممتنع میده باز از اونا حمایت کنید اونا مثل... از آمریکا میترسن و گوش به حرف اونا هستن تا ایران البته یک عده کمی از ایران پیروی میکنن که فایده ای نداره خلاصه اگه میخواین انتقام بگیرید الان وقتشه وگرنه حرف مفت نزنید لطفا

  • محمد محمودی
    0

    سلام و ارادت اولین معقوله در جنگ تامین تدارکات هستش یعنی بودجه اقتصادی . در حال حاضر اونقدر توان مالی نداره امریکا که این کارو بکنه چون میدونه هر حرکتی کنه بی پاسخ نمیمونه و دچار زیان میشه . دوره جنگ به صورت مستقیم تمام شده فقط میمونه جنگ اخرالزمان که قبل از ظهور امام زمان عج در کتب بهش اشاره شده . الان 40 سال هستش ما در جنگ هستیم . اثارش در جامعه موجوده . فرهنگی ، اقتصادی ، مذهبی ، پزشکی ، روحی و روانی . خیلی این موضوع جای صحبت داره که اینجا جاش نیست . فقط به نظرم برای سلامتی دو اقا دعا کنید . 1- اقا خامنه ای ( مد ظله ) 2- مولانا و سرورمون حضرت حجت الله صاحب الزمان( عج الله تعالی فرجه شریف) . درد الان اینه که امام ما ظهور نداره . امام بر کل هستی . اگه بدونید چقدر روی این موضوع تمرکز کردن دشمنان . اونا به یقین به این نتیجه رسیدن که منجی خواهد امد اما ما بچه شیعه هنوز نه. برا همدیگر دعا کنیم . دعا کنیم خدا بمون رحم کنه نه از ترس، از بزرگی خدا . یا علی مدد #نحن_شیعه_علی_بن_ابی_طالب_علیه_السلام

  • حکمت بهمنی
    0

    امریکا ارضه جنگ با ایران را ندارد اوبرای خوردن اومده هرموقع دیدی امریکا میره یعنی دیگه نمیتونه خودشو سیر کنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها