یک وکیل دادگستری در گفتگو با خبرفوری:

زوجه با تخلف زوج از شروط ضمن عقد می‌تواند طلاق بگیرد

یک وکیل دادگستری گفت: در صورت اثبات مواردی از جمله سو‌ء رفتار، ترک انفاق، ازدواج مجدد زوج بدون اجازه زوجه و ارتکاب جرم، مفقودالاثر شدن، عقیم بودن و... در دادگاه حق طلاق به زوجه داده می‌شود.

زوجه با تخلف زوج از شروط ضمن عقد می‌تواند طلاق بگیرد

محسن ذوق دار مقدم در گفتگو با خبر فوری بیان کرد: دادگاه باتوجه به دو رکن حکم طلاق را صادر می‌کند. رکن اول اینکه تخلفات زوج از شروط ضمن العقد که ۱۲ بند هست و در سند نکاحیه قید شده صورت گرفته باشد.
وی ادامه داد: در صورت اثبات مواردی از جمله سو‌ء رفتار، ترک انفاق، ازدواج مجدد زوج بدون اجازه زوجه و ارتکاب جرم، مفقود الاثر شدن، عقیم بودن و ... در دادگاه حق طلاق به زوجه داده می‌شود.
این وکیل دادگستری افزود: مورد دوم آن است که امکان زندگی برای زوجه میسر نباشد اما مشمول موارد دوازده گانه نباشد دادگاه بررسی کرده و اگر موضوع مشمول عسر و حرج قرار داد، حکم را صادر می‌کند.

منبع: خبرفوری

76

حجم ویدیو: 2.75M | مدت زمان ویدیو: 00:02:11 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    0

    قوانین سراسر متمدنانه که دست زوجه راکاملأباز گذاشته وزوج را کت بسته در اختیار او قرار داده واگر فکر میکنیم زوجه از این قوانین سوء استفاده نمی کند به این دلیل گذر از سنت مطمئن باشیم در آینده ظلم های بسیاری با قوانین شرعی به زوج خواهد شد متشکریم از این قانون گذاران؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • یک فارغ التحصیل جویای کار پسر
      0

      احسنت با نظرت موافقم

  • پرسش
    0

    آیا صیغه هم از موارد ازدواج دوم شمرده میشود و مرد باید از همسرش اجازه بگیرد؟

    نظرات شما -
    • نا آشنا
      0

      البته شرع تمام حقوق زوجه را مکتوب کرده وتمام حقوق زوج را سلب کرده

  • یک فارغ التحصیل جویای کار پسر
    0

    من یکی که تمکنشو داشته باشم عقد موقت میکنم و راحت تمام قوانین عقد به نفع زنه و این ظلم به ما مردهاست حتی اگه زن زنا کار هم باشه قانون طرف زنو میگیره این یعنی بی عدالتی مگه قدیمیا با تمام سختی زندگی نمی کردند الان زنها شریک منافع زندگین نه شریک زندگی

  • یک فارغ التحصیل جویای کار پسر
    0

    در حال حاضر وکلا و دادگاه بیشتر در طلاق نفع میبرن این وسط بچه حاصل از طلاقه که در اینده باید تبهکار و بدبخت بشه واین یعنی عدم عدالت در قوانین ازدواج که مردها رو به شوهر کردن تحمیل میکنه نه زن گرفتن !!!!!!!!!!!!!!

  • موسوی
    0

    بچه های بی سرپرست و بی گناه را در این جامعه بی پناه رها می کنید!!!گناه تمام پاشیده شدن زندگی ها به گردن قانون گذران و اجرا کنندگان این قانون جنگل آیا مال دنیا و حکومت اینقدر شیرین است !!!! که نان در خون میزنید و می خورید پس خداوند باید سر موقعش هم سزایتان را بدهد انشالله

  • حسن
    0

    در سیستم قضایی کشور قواتین دستوری است ادامه این وضعیت طلاق 70 در صد مقصر دستگاه قضایی است اگر بک قانون مستحکم باشد مرد یا زن می فهمد که قوانین اجرا می شود برای ازدواج با احتیاط و تصمیم درست می گیرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها