ازدواج در استان گلستان ۲.۸ درصد بیشتر شد

مدیرکل ثبت احوال گلستان از کاهش تولد و افزایش ازدواج طی هشت ماه نخست امسال در استان خبر داد.

ازدواج در استان گلستان ۲.۸ درصد بیشتر شد

حمیدرضا مطیع در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان گلستان، اظهار داشت: شورای راهبردی جمعیت از هفت کمیته تخصصی تشکیل شده که شامل سلامت و بهداشت، توسعه و سرمایه گذاری، بازتوزیع قضایی و جغرافیایی جمعیت، سبک زندگی اسلامی ایرانی، فرهنگ سازی و تکریم سالمندان، توانمندسازی جمعیت در سن کار و توانمندسازی جوانان در تشکیل خانواده و هویت بخشی هستند.

مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: در هشت ماه نخست امسال 21 هزار و 338 واقعه تولد در استان گلستان رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.3 درصد کاهش داشته است.

مطیع افزود: آمار تولد در کشور 6.2 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته و این کاهش 0.9 درصد نسبت به استان گلستان بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: تعداد تولد در شهرستان‌های مراوه تپه، بندرگز، گمیشان و آزادشهر نسبت به سال گذشته بیشترین افزایش و در کردکوی، علی آباد کتول، آق قلا و کلاله بیشترین کاهش را داشته است.

وی یادآور شد: نام گذاری محمد، امیرعلی، علی، امیرحسین و ابوالفضل برای پسران و نام گذاری فاطمه، حلما، مرسانا، زهرا و یسنا برای دختران بیشترین فراوانی را در گلستان داشته است.

مطیع خاطرنشان کرد: در هشت ماه نخست امسال 10 هزار و 849 واقعه ازدواج در گلستان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.8 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در هشت ماه نخست امسال تعداد ازدواج در 9 شهرستان گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش و در پنج شهرستان کاهش داشته است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها