کابل کواکسیال به عنوان خط انتقال سیگنال های فرکانس رادیویی استفاده می شود

کابل کواکسیال یا کواکس نوعی کابل الکتریکی متشکل از یک هادی داخلی است که توسط یک سپر رسانای متحدالمرکز احاطه شده است، و این دو با یک دی الکتریک (مواد عایق) از هم جدا شده اند.

کابل کواکسیال به عنوان خط انتقال سیگنال های فرکانس رادیویی استفاده می شود

کابل کواکسیال یا کواکس (تلفظ /ˈkoʊ.æks/) نوعی کابل الکتریکی متشکل از یک هادی داخلی است که توسط یک سپر رسانای متحدالمرکز احاطه شده است، و این دو با یک دی الکتریک (مواد عایق) از هم جدا شده اند. بسیاری از کابل های کواکسیال نیز دارای یک غلاف یا محافظ خارجی هستند.

اصطلاح "کواکسیال" به هادی داخلی و سپر بیرونی دارای یک محور هندسی گفته می شود. نام RG مخفف Radio Guide است. شرکت ویسمن با سالها تجربه در زمینه سیم و کابل الکتریکی، کابل های rg را با بهترین کیفیت به مشتریان خود ارائه می دهد.

کابل کواکسیال متشکل از:

· غلاف پلاستیکی خارجی

· سپر مسی بافته شده

· مقره دی الکتریک داخلی

· هسته مس

کابل های rg نوعی خطوط انتقال هستند که برای حمل سیگنال های الکتریکی با فرکانس بالا و تلفات کم استفاده می شود. از این کابل در مواردی نظیر خطوط تلفن، کابلهای شبکه ای با پهنای باند بالای اینترنت، باس های داده پرسرعت رایانه، سیگنالهای تلویزیونی کابلی و اتصال فرستنده های رادیویی و گیرنده ها به آنتن های آنها استفاده می شود.

این کابل از سایر کابلهای محافظ فرق می کند زیرا ابعاد کابل و اتصالات آن کنترل می شود تا یک فاصله مستقیم و ثابت از هادی را ایجاد کند، که برای عملکرد موثر لازم است.

کابل کواکسیال اولین باردر سال (1858) و بعد از نصب کابل های آتلانتیک مورد استفاده قرار گرفت، اما تئوری آن تا سال 1880 توسط فیزیکدان، مهندس و ریاضیدان انگلیسی الیور هوییساید معرفی نشده بود، این مخترع در همان سال این طرح را ثبت کرد (حق ثبت اختراع انگلیس شماره 1407) .

الیور هیویساید در حق ثبت اختراع انگلیسی خود در سال 1880 نشان داد که چگونه کابل کواکسیال می تواند تداخل سیگنال بین کابل های موازی را از بین ببرد.

کابل کواکسیال به عنوان خط انتقال سیگنال های فرکانس رادیویی استفاده می شود. برنامه های کاربردی آن شامل خطوط تغذیه اتصال فرستنده های رادیویی و گیرنده ها به آنتن های آنها، اتصالات شبکه رایانه ای (به عنوان مثال اترنت)، صدای دیجیتال (S / PDIF) و توزیع سیگنال های تلویزیون کابلی است.

یک مزیت کواکسیال نسبت به انواع دیگر خط انتقال رادیویی این است که در یک کابل کواکسیال ایده آل، میدان الکترومغناطیسی حامل سیگنال فقط در فضای بین هادی داخلی و خارجی وجود دارد. این امر باعث می شود تا کابل کواکسیال در کنار اشیا metal فلزی مانند ناودان بدون اتلاف برق در انواع دیگر خطوط انتقال نصب شود. کابل کواکسیال ( Coaxial ) همچنین از سیگنال در برابر تداخل الکترومغناطیسی خارجی محافظت می کند.

برای خرید کابل rg شما می توانید به سایت ویسمن مراجعه کنید. شرکت ویسمن کابل کواکسیکال را به همراه خدمات پس از فروش به مشتریان عزیز ارائه می دهد. تمام محصولات ویسمن دارای گارانتی کیفیت کالا هستند و در صورت هرگونه نارضایتی این شرکت اقدام به باز پس گیری کالا می کند.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها