چهار قاچاقچی احشام در مهاباد دستگیر شدند

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: چهار قاچاقچی احشام با هوشیاری ماموران انتظامی در یکی از مسیرهای فرعی این شهرستان دستگیر شدند.

چهار قاچاقچی احشام در مهاباد دستگیر شدند

سرهنگ محمد توحیدی روز سه‌شنبه افزود: در راستای تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق احشام و دام زنده و سلب تحرک از قاچاقچیان، ماموران پلیس در محور مهاباد - ارومیه، به خودروهای عبوری از یک مسیر فرعی مشکوک شده و آنها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در این عملیات سه دستگاه خودرو نیسان و یک دستگاه ایسوزو متوقف و از آنها ۹ راس گاو قاچاق و فاقد هرگونه مجوز تردد کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی مهاباد اظهار داشت: طبق اعلام کارشناسان ارزش ریالی احشام کشف‌شده ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ توحیدی اضافه کرد: در این رابطه چهار نفر دستگیر و چهار دستگاه خودرو توقیف شدند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی بیان کرد: قاچاق احشام با توجه به ممنوعیت عرضه دام زنده از آذربایجان‌غربی از خطوط قرمز ستاد مبارزه با قاچاق کالا در این شهرستان محسوب می‌شود و نهادهای مسوول در این زمینه سخت‌گیری و با متخلفان به شدت برخورد می‌کند.

وی اظهار داشت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در جابجایی دام‌ها برای قاچاق آن به خارج از کشور را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

اوایل ماه جاری نیز با هوشیاری ماموران انتظامی مهاباد از قاچاق و انتقال ۲۵ هزار راس دام به شهر مرزی سردشت جلوگیری شده بود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های درگیر با معضل قاچاق کالا و ارز در کشور به‌شمار می‌رود و سالانه هزاران پرونده قاچاق در تعزیرات حکومتی این استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها