۲۲میلیون مترمکعب از حجم سیلاب‌های استان بوشهر کنترل شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به بارندگی‌های روز گذشته در استان گفت: در جریان این نزولات آسمانی بیش از ۲۲میلیون مترمکعب از حجم سیلاب به‌وسیله سازه‌های آبخیزداری و آبخوانداری کنترل شد.

۲۲میلیون مترمکعب از حجم سیلاب‌های استان بوشهر کنترل شد

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر با اشاره به بارش‌های باران در نقاط مختلف استان در 24 ساعت گذشته اظهار داشت: بارش‌های باران از طریق سازه‌های آبخیزداری ذخیره‌سازی و کنترل شد.

وی با بیان اینکه سازه‌های آبخیزداری برای کنترل سیلاب‌ها نقش مهم و تاثیرگذاری دارند گفت: در جریان بارندگی‌های 24 ساعت گذشته 22.5 میلیون مترمکعب آب حاصل از نزولات جوی در سازه‌های آبخیزداری استان بوشهر ذخیره سازی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیشترین میزان آبگیری در سازه‌های آبخیزداری را در شهرستان‌های دشتستان، گناوه و دیلم دانست و بیان کرد: 808 سازه آبخیزداری و آبخوانداری در استان بوشهر فعال است که در 70 درصد این سازه‌ها آبگیری شده است.

منتظری حجم ذخیره سازی سازه‌های آبخیزداری استان بوشهر در سال حدود 129 میلیون متر مکعب دانست و تصریح کرد: در بارندگی 24 ساعت گذشته بیش از 70 درصد سازه‌های آبخیزداری در نقاط مختلف استان آبگیری شد.

وی، آثار و تبعات کنترل سیلاب از طریق سازه‌های آبخیزداری را برشمرد و خاطرنشان کرد: سازه‌های آبخیزداری علاوه بر کنترل فرسایش و رسوب منجر به تغذیه مصنوعی چشمه‌ها، قنوات و سفره‌های آب زیرزمینی شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: سازه‌های آبخیزداری شامل بندهای خاکی، سنگی و ملاتی، حوضچه‌های کنترل و پخش سیلاب، تغذیه مصنوعی، عملیات بیومکانیکی و بیولوژیکی در حوزه‌‌های آبخیز شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها