محاکمه کارمند زندان و ۳ سرباز در ماجرای قتل یک متهم در شهر ری

دادگاه متهمان قتل مرد زندانی که هنگام انتقال از دادسرا به زندان از سوی ۳ سرباز و یکی از کارمندان زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و پس ‌از ساعاتی فوت کرده بود، برگزار شد.

محاکمه کارمند زندان و ۳ سرباز در ماجرای قتل یک متهم در شهر ری

رسیدگی به این پرونده از اوایل دی سال ۹۷ با مرگ مرد ۵۰ ساله‌ای به‌نام داریوش که به جرم کلاهبرداری تلفنی در زندان فشافویه بود آغاز شد.

این متهم در راه انتقال از دادسرا به زندان شهرری قصد فرار داشت که پس‌از دستگیری از سوی ۳ سرباز و مأمور بدرقه‌اش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و ساعاتی بعد هم در بهداری زندان به‌خاطر شدت جراحات وارده و ضربه مغزی فوت کرد.

به این ترتیب چهار متهم مرتبط با مرگ او بازداشت شدند و ۳ سرباز به اتهام مشارکت در قتل عمد و کارمند زندان به اتهام معاونت در قتل در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.

نخستین جلسه دادگاه
در ابتدای جلسه اولیای دم در جایگاه ویژه ایستادند و برای متهمان درخواست قصاص کردند. آنها گفتند حاضریم تفاضل دیه را بپردازیم تا قاتلان داریوش قصاص شوند. سپس متهمان یک به یک در جایگاه ویژه ایستادند و به تشریح جزئیات ماجرا پرداختند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به اینکه کارشناسان پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرده بودند داریوش به‌خاطر دوندگی سریع و زیاد ۱۰ درصد در فوتش مقصر بوده است هر ۴ متهم را به پرداخت یک چهارم دیه محکوم کردند.

اما این حکم در دیوان عالی کشور تأیید نشد و قضات دیوان عالی کشور اعلام کردند لازم است میزان تقصیر هریک از متهمان مشخص شود ضمن اینکه ۱۰ درصد تقصیر قربانی نیز در حکم بیاید.

دومین جلسه دادگاه
در ابتدای این جلسه اولیای دم یکبار دیگر درخواست قصاص کردند. سپس متهمان که با قرار وثیقه آزاد بودند به دفاع از خودشان پرداختند.

در ادامه یاسر (کارمند زندان) به جایگاه رفت و گفت: من به سربازان دستور ضرب و شتم متهم را نداده بودم. چون او به سربازها فحش ناموسی داد آنها خودشان با مشت و لگد او را کتک زدند.

با پایان دفاعیات متهمان قضات وارد شور شدند تا رأی را صادر کنند.

منبع: ایران

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • علی
    0

    زندان فشافویه لکه ننگی بر نظام اسلامی .

  • یعقوب
    1

    خوب کردن کشتنش. کلاهبردار کثیف آه مظلوم دامنش رو گرفت.

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      باید سزای هر جرمی متناسب با آن باشد.

  • اصغر اصغری
    0

    کلا سرباز های زندان خیلی پر رو و بد اخلاق هستن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها