انتقاد صادق زیباکلام از حمله به خضریان درباره آنی‌ور و آنی‌تایم


11 آذر 1399 - 18:54
5fc660322a35c_2020-12-01_18-54
صادق زیباکلام در یادداشتی نوشت: اگر دست «علی خضریان» که زمین خورده را، چون دشمن است، نمی‌گیریم و کمک‌اش نمی‌کنیم که برخیزد، چرا اصرار داریم لگدش هم نمائیم؟

صادق زیباکلام در یادداشتی نوشت:

‏ظرف دو روزِ گذشته، بیش از پنجاه بار، فایلِ «علی خضریان» برایم ارسال شده؛ و خیلی‌ها صف بسته‌اند از خطای او بهره‌برداری کرده و تمسخرش نمایند! من، بارها با او در دانشگاه‌ها مناظره داشته‌ام. در دو قطبِ کاملاً متضاد قرار داریم. امّا معتقدم یکی از چهره‌های فهمیده و باسوادِ اصول‌گرایان است. بیش‌تر از سواد، ادب و تربیت‌اش برایم تحسین‌برانگیز بوده.
.
امّا علّت نوشتن‌ام از باب دیگری است. چرا ما این‌قدر بی‌اخلاق، فرصت‌طلب، بی‌گذشت، بی‌رحم و آبِروبَر شده‌ایم؟ چرا منتظریم یک‌نفر که در قطب سیاسیِ مخالفِ ما قرار دارد، مرتکب خبط و خطایی شود، تا بریزیم بر سرش و لِه‌اش کنیم؟ قبول دارم که اگر متقابلاً از این‌سو، خطایی، و لغزشی، صورت بگیرد، بیست‌وسی و...، چگونه از آن بهره‌برداری سیاسی خواهند کرد؛ امّا دوستان، مگر بیست‌وسی و سایر تریبون‌های حکومتی، معلّم اخلاق ما هستند؟
.
حیف نیست بجای سرمشق‌گرفتن از مهاتما گاندی، نهرو، واسلاو هاول، نلسون ماندلا، محمد مصدق، مهدی بازرگان؛ با غیظ و غضب و خشم و کینۀ به‌اصطلاح انقلابیِ تندروها با دیگران رفتار کنیم؟
.
اگر دست «علی خضریان» که زمین خورده را، چون دشمن است، نمی‌گیریم و کمک‌اش نمی‌کنیم که برخیزد، چرا اصرار داریم لگدش هم نمائیم؟
.
چقدر تأسف‌آور است، جامعه‌ای که الگوی بسیاری از جوانان‌اش غلامرضا تختی بود، که چون می‌دانست کتف چپ حریف روسی‌اش آسیب دیده، در تمام مدتِ کشتی، حاضر نمی‌شود بسمت کتف چپ او برود؛ و مدال جهانی را بپای «مرام» می‌ریزد، سقوط کرده به جایگاهی که منتظر است حریف‌اش لغزشی و نقطۀ ضعفی پیدا کند، تا آبرویش را برده و آن‌را بر سرش بکوبد!
.
بکجا رسیده‌ایم؟

صادق زیباکلام در یادداشتی نوشت: اگر دست «علی خضریان» که زمین خورده را، چون دشمن است، نمی‌گیریم و کمک‌اش نمی‌کنیم که برخیزد، چرا اصرار داریم لگدش هم نمائیم؟

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

5fc660322a35c_2020-12-01_18-54
11 آذر 1399 - 18:54

صادق زیباکلام در یادداشتی نوشت:

‏ظرف دو روزِ گذشته، بیش از پنجاه بار، فایلِ «علی خضریان» برایم ارسال شده؛ و خیلی‌ها صف بسته‌اند از خطای او بهره‌برداری کرده و تمسخرش نمایند! من، بارها با او در دانشگاه‌ها مناظره داشته‌ام. در دو قطبِ کاملاً متضاد قرار داریم. امّا معتقدم یکی از چهره‌های فهمیده و باسوادِ اصول‌گرایان است. بیش‌تر از سواد، ادب و تربیت‌اش برایم تحسین‌برانگیز بوده.
.
امّا علّت نوشتن‌ام از باب دیگری است. چرا ما این‌قدر بی‌اخلاق، فرصت‌طلب، بی‌گذشت، بی‌رحم و آبِروبَر شده‌ایم؟ چرا منتظریم یک‌نفر که در قطب سیاسیِ مخالفِ ما قرار دارد، مرتکب خبط و خطایی شود، تا بریزیم بر سرش و لِه‌اش کنیم؟ قبول دارم که اگر متقابلاً از این‌سو، خطایی، و لغزشی، صورت بگیرد، بیست‌وسی و...، چگونه از آن بهره‌برداری سیاسی خواهند کرد؛ امّا دوستان، مگر بیست‌وسی و سایر تریبون‌های حکومتی، معلّم اخلاق ما هستند؟
.
حیف نیست بجای سرمشق‌گرفتن از مهاتما گاندی، نهرو، واسلاو هاول، نلسون ماندلا، محمد مصدق، مهدی بازرگان؛ با غیظ و غضب و خشم و کینۀ به‌اصطلاح انقلابیِ تندروها با دیگران رفتار کنیم؟
.
اگر دست «علی خضریان» که زمین خورده را، چون دشمن است، نمی‌گیریم و کمک‌اش نمی‌کنیم که برخیزد، چرا اصرار داریم لگدش هم نمائیم؟
.
چقدر تأسف‌آور است، جامعه‌ای که الگوی بسیاری از جوانان‌اش غلامرضا تختی بود، که چون می‌دانست کتف چپ حریف روسی‌اش آسیب دیده، در تمام مدتِ کشتی، حاضر نمی‌شود بسمت کتف چپ او برود؛ و مدال جهانی را بپای «مرام» می‌ریزد، سقوط کرده به جایگاهی که منتظر است حریف‌اش لغزشی و نقطۀ ضعفی پیدا کند، تا آبرویش را برده و آن‌را بر سرش بکوبد!
.
بکجا رسیده‌ایم؟

منبع: خبر فوری

38

نظرات 25
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
پارسی 5 0 پاسخ 1399/9/12 -15:18

هیچ میدونستید که دختر زیبا کلام عروس احمد توکلی و احمد توکلی پسر خاله آقایون لاریجانی هاست ؟!!! با این اوصاف مدیونید اگر فکر کنید زیبا کلام سوپاپ اطمینانه!!!!!!

ایرانی 3 1 پاسخ 1399/9/12 -11:37

زیبا کلام مردی برای تمام فصول. زیبا کلام هزار چهره ی جمهوری اسلامی.

نام مستعار 2 0 پاسخ 1399/9/12 -09:00

زیباکلام شوهرخواهر استالین است. خون روسیه در رگهای اصولگرایان و اصلاح‌طلبان جریان داره. یه عده روسی شدن نماینده.

آقای زیبا کلام 3 1 پاسخ 1399/9/12 -08:49

دمت گرم به مشتی اوباش کاسه لیس نصیحت کن که واسه در قدرت موندن به هر دری میزنند روسیاه های عصر ما

ناشناس 2 0 پاسخ 1399/9/12 -08:37

زیبا کلام مدافع حقوق افغانیهای یکی به نعل یکی به میخ زن.دیگه دست امثال تو برای مردم رو شده.

محمد 1 3 پاسخ 1399/9/12 -06:53

احسنت.اصلا قرار نیست سرتا پا فرنگی بشیم.اگه درست تلفظ می کرد باید در صداقتش شک کرد !!! لهجه ما بخشی از هویت ماست.

یزدان 1399/9/12 -22:48

لهجه ما چه ربطی به تلفظ صحیح عبارات انگلیسی داره؟ وقتی کسی از تلفظ صحیح ساده ترین عبارات انگلیسی هم عاجزه چه اصراری به انگلیسی صحبت کردن داره.

علی 10 0 پاسخ 1399/9/12 -02:22

این انتقاد زیبا کلام واقعا به جامعه وارد است. بنده یک روستا زاده هستم و شغل آزاد دارم خیلی از افت شدید اخلاق و بردباری و تقوی در جامعه رنج میبرم. مناظره های تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری متاسفانه جامعه را به این روز انداخت. بیایید باهم خوب باشیم ما بدجوری داریم بد میشیم. دنیا هیچ ارزشی نداره باور کنیم باید پاسخگوی کارهامان باشیم. خدایا کمکمان کن تا همدیگر را تحمل کنیم و دوست داشته باشیم.

Dvd 3 0 پاسخ 1399/9/12 -02:18

سلام تروخدا قبل ازاین دعواها بیایم اصطلاح اصول گرا و اصلاح طلب رو از سرربون ها حذف کنیم احه از کدوم اصول و کدام اصلاح حرف می زنید کجا اصول هست که شما حرف از اصلاح میرنید؟؟؟؟ حال ادم ازشنیدن این اصطلاحات بهم میخوره

رز 3 2 پاسخ 1399/9/12 -01:34

بنظرم ی اشتباه تو تلفظ طبیعیه .انسان یک موقع در هیجان نمیتونه درست حرف بزنه با اینکه بلد و عین عبارت میدونه من خودم برام پیش اومده .پس خیلی زشت ی اشتباه ایشون رو بگیم بیسواد

کاظم 3 2 پاسخ 1399/9/12 -01:24

آرزواینا

سرمد 2 2 پاسخ 1399/9/12 -01:11

باز هم فتنه................

علی جعفرپناه 6 0 پاسخ 1399/9/12 -01:00

به هر جا رسیده باشیم پای مسئولینه از هر دو مثلا جناح. مگه روایت نشده که مردم به کیش حاکمانشان هستند؟ پس اصلاح رو از خودتون شروع کنید ما مردم خودمون اصلاح میشیم.

نام مستعار 4 3 پاسخ 1399/9/12 -00:44

زیباکلام شکل رفسنجانی شده فقط عمامه کم داره.

ادر 3 5 پاسخ 1399/9/12 -00:14

سوپاپ اطمینان دستت رو شده

علیرضا 8 8 پاسخ 1399/9/11 -23:36

شما آقای زیبا کلام 7سال کنار دولت تدبیر و امید بودید و مردم دیگه میشناسن شمارو؛ بجز بی تدبیری و ناامیدی چی به این مردم دادید؛ شما اصلا کی هستید که برا مردم نقشه راه بدید؛ دانشمندمون رو رژیم آشغال صهیونیست ترور کرد؛بازم از روی پرچمشون رد نمی شید آقای به ظاهر روشنفکر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فقرمطلق 1399/9/12 -08:53

به کوری چشم تو و دشمنانش او استاد برجسته علوم سیاسی ایران است

محمد 9 16 پاسخ 1399/9/11 -22:16

اقای زیبا کلام شما مگه چکاره هستید که نخود هر اشی هرروز درگوشهای دراین مملکت میتینگ میزاری وحرف های تکراری میزنی ایا کسی نیست جلو این خود شیفته را بگیرد اقا فکر میکنه اخرشه نه اقا جان این خبرا نیست

یه بنده خدا 18 4 پاسخ 1399/9/11 -22:07

اگه یه حرف درست زده باشه همینه

محسن 7 17 پاسخ 1399/9/11 -21:44

ظاهرا اصلاح طلب ها خیلی اخلاقی تر از اصول گرا ها هستند. اون ها معمولا ادعای دین داری و اخلاق دارند ولی مدام فحاشی و بی اخلاقی و اتهام زنی میکنند( نمونه اش رو در رفتار بعضی مجلسی ها و بعضی امامان جمعه شاهد هستیم). ولی در مقابل ، رفتار اصلاح طلب ها گاهی به اخلاق و اسلام نزدیک تر به نظر میرسه. ( البته آقای زیبا کلام ، من سر اسراییل باهات اختلاف نظر اساسی دارم)

ح ر 11 9 پاسخ 1399/9/11 -21:35

آقای زیبا کلام باعث بوجود آمد این همه بداخلاقی ها ی گوناگون امثال جنابعالی در طیف های مختلف فکری هستید که هرروز با سخنرانی های چندش آور تفرقه برانگیز ملت را به هم ریختید.

اعلایی 2 1 پاسخ 1399/9/11 -21:31

بعضی علما بهتر است مثل بعضی علمای دیگردرکسوت بازنشستگی قرار گیرند

. 6 4 پاسخ 1399/9/11 -21:25

این ها از تربیت در طول این ۴۰ سال است.اخلاق و معنویت در جامعه سقوط کرده است.ایا نباید در تمام سیاست های انقلابی گری تجدید نظر بشه.شاید انسانیت کمی جان بگیرد.

سعید 5 3 پاسخ 1399/9/11 -21:21

حق .. حق

نام مستعار 4 19 پاسخ 1399/9/11 -20:18

آقای زیباکلام حرف نزنی نمیگن لالی. داری شکل رفسنجانی حرف میزنی واست بد میشه ها.

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks
پیشنهاد ما
ترور دکتر فخری زاده ایران را از برنامه هسته ای خود عقب نمی‌ اندازد/ جمهوری اسلامی به دنبال سلاح هسته ای نیست
فرزندانی که راهشان از پدر جدا شد / وقتی آقازاده‌ها می‌خواهند انقلاب را ببلعند!
می خواهند حذف روحانی را گردن سپاه بیندازند / بمباران شهرهای اسرائیل کاری ندارد ولی فریب نمی خوریم / ترور شهید فخری زاده ممکن است کار شبکه آقازاده ها و دامادهای مسئولان باشد! / جنگ سرد جدید آغاز شده، منتظر ترورهای بیشتر باشید
روش‌های ترور موساد؛ از شلیک موتور سوار تا فعالیت گروه کیدون/ دو شهری که حیاط خلوت جاسوس‌های اسرائیل شده است
اطلاعاتی جالب از دفاع مقدس؛ از کوچک‌ترین شهید تا مسن‌ترین رزمنده با ۱۰۵ سال سن‌/ شهناز، نام اولین شهید زن / تلخ‌ترین روز جنگ چه روزی بود؟
رضاشاه فراماسون نبود / چرخش پهلوی اول به‌سوی آلمانها با چراغ سبز انگلیس بود / قاجارها هم به‌دنبال توسعه ایران بودند ولی نگذاشتند / رضاخان به مجلس می‌گفت طویله! / رضاشاه نمی‌رفت، انقلاب می‌شد