پرداخت بیش از ۳۲۰ فقره تسهیلات ازدواج در استان مرکزی

مدیرشعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۲۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال به زوج های جوان پرداخت شده است.

پرداخت بیش از ۳۲۰ فقره تسهیلات ازدواج در استان مرکزی

عظیم حسین آبادی به مناسبت سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار کرد: بیش از ۲۷ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش پنج هزار و نهصد میلیارد ریال به اقشار مختلف مردم در استان مرکزی در ۸ ماهه ابتدایی سال جاری پرداخت شده است.

وی منابع این بانک در استان مرکزی در پایان آبان ماه سال جاری را ۱۱ هزار و ۴۲ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: مانده تسهیلات فعال بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی نیز ۱۱ هزار و ۱۰۱ میلیارد ریال است که این اعداد نشان می دهد که این بانک در استان مرکزی نسبت به منابع موجود تسهیلات بیشتری پرداخت کرده است.

مدیر شعب بانک مهر ایران در استان مرکزی تصریح کرد: از آنجایی که بانک مهر ایران یک بانک تخصصی قرض‌الحسنه است و در حوزه بانکداری خرد فعالیت می‌کند، تنها امکان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اشخاص حقیقی و با سقف مشخص را داراست. با این حال، بانک مهر ایران با تعریف طرح‌های تسهیلاتی متنوع و همچنین امضای تفاهم‌نامه با نهادهای حمایتی مختلف، اقدامات مؤثری در حوزه اشتغال‌زایی و کارآفرینی با اولویت دهک‌های پایین درآمدی انجام داده است.

حسین آبادی اضافه کرد: در هشت ماهه ابتدایی سال جاری این بانک اقدام به پرداخت بیش از یکصد فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش حدوداٌ ۴۰ میلیارد ریال به مددجویان نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بنیاد برکت در استان مرکزی کرده است.

وی ادامه داد: در مجموع این بانک، نزدیک به ۵۰۰هزار فقره تسهیلات به ارزش حدودا ۵۰هزار میلیارد ریال در حوزه محرومیت‌زدایی و حمایت از دهک‌های پایین درآمدی در کشور پرداخت کرده است. عمده این تسهیلات در چهار سال گذشته و در حوزه اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد پایدار برای تسهیلات‌گیرندگان پرداخت شده است.

حسین آبادی در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج نیز بیان کرد: پرداخت بیش از ۳۲۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال به زوج های جوان از ابتدای سال جاری از دیگر اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از جمله اقدامات موثر در سال جاری که با هدف رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داخلی صورت پذیرفته است؛ پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد در قالب وام های حمایت از کالا و خدمات ایرانی و کالا کارت بوده که بانک قرض الحسنه مهر ایران در این بخش نیز هزار و ۱۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۶۲ میلیارد ریال در استان مرکزی پرداخت شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها