بیش از ۸۰ نقطه سیل‌خیز خراسان شمالی برچیده شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: بیش از ۸۰ نقطه پرتنش و حادثه‌خیز به لحاظ سیل امسال در استان برچیده شده و اصلاح مابقی نقاط پرخطر نیز در دست پیگیری است.

بیش از ۸۰ نقطه سیل‌خیز خراسان شمالی برچیده شد

سیدعقیل مرتضوی روز سه شنبه اظهار داشت: پیش از این، ۱۷۵ نقطه حادثه خیز به لحاظ سیل در استان شناسایی شده بود که اکنون مشکل بیش از ۵۰ درصد آنها برطرف و از آن رفع خطر شده است.

وی افزود: ۱۶۰ نقطه از این ۱۷۵ نقطه پرخطر در محدوده مسکونی و یا حریم راه ها است که به دستگاه های متولی از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دهیاری ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به صورت مکتوب ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه این دستگاه ها مکلف به حذف و برچیدن نقاط حادثه خیز هستند، گفت: بر اساس اعلام این دستگاه ها، اکنون بیش از نیمی از نقاط پرحادثه برچیده شده است و راهداران هم نسبت به لایروبی و بازگشایی نیمی از رودخانه های مسیر جاده ها اقدام کرده اند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: بازگشایی و لایروبی رودخانه ها در سایر نقاط پرحادثه استان نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: ۱۷۵ نقطه حادثه‌خیز استان در مسیر ۹۱ رودخانه مجموعا به طول ۲۴۰ کیلومتر شناسایی شده است.

طول رودخانه های خراسان شمالی ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر است که ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از این میزان را رودخانه ها و مسیل های مهم و اصلی تشکیل می دهد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها