۲۱ مدیر بورسی سلب صلاحیت شدند

معاون حقوقی سازمان بورس گفت: طبق احکام صادره از مرجع انتظامی در ادامه اقدامات نظارتی سازمان بورس،  ۲۱ نفر دیگر از مدیران به سلب صلاحیت ۶ ماهه و جریمه نقدی و ۴ شرکت به اخطار کتبی با درج در پرونده محکوم شدند.

۲۱ مدیر بورسی سلب صلاحیت شدند

جعفر جمالی گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده تخلفات اشخاص حقوقی که از مقررات بازارگردانی و بازارسازی تخلف نموده و این تکلیف را انجام نداده‌اند، روز دوشنبه سوم آذرماه به پرونده‌های جدید بازارگردانی رسیدگی شد.

وی افزود، در نتیجه چهار شخص حقوقی دیگر متخلف شناخته شدند که ضمانت اجرای قانونی علیه مدیران آن اعمال خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، بدین ترتیب و طبق احکام صادره از مرجع انتظامی سازمان بورس، 21 نفر دیگر از مدیران به سلب صلاحیت 6 ماهه و جریمه نقدی و 4 شرکت به اخطار کتبی با درج در پرونده محکوم شدند.

معاون حقوقی سازمان بورس همچنین با اشاره به شکایتهای رسیده در مورد افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی "گ" گفت: با توجه به استدلالها و استنادات طرفین موضوع از طرف معاونت حقوقی بررسی شده و پرونده به مرجع صالح قانونی ارجاع و گزارش خواهد شد.

در مجموع تخلف 189مدیر و 37 ناشر احراز شد

در همین راستا سیاوش وکیلی مدیرکل روابط عمومی سازمان بورس به خبرنگار تسنیم گفت: تعداد مدیرانی که به دلیل عدم اجرای مقررات بازارگردانی تاکنون متخلف شناخته شده اند به 189 نفر رسید.همچنین 37ناشر (شخص حقوقی نیز تاکنون) اخطار کتبی دریافت کرده اند.

وی گفت: از سوی دیگر ‌ قطع پاره ای از خدمات بازار سرمایه به شرکتها و ناشران متخلف در صورت اصرار به رویه فعلی در دست بررسی است.

منبع: تسنیم

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • علی طهرانی
    0

    چه احکام سنگینی برای متخلفین بورسی بریدین بخدا چطوری این مدیرا 6 ماه از کارهای خلاف و زد و بند دور باشن حداقل دو ماه حکم دوری میدادین مشتریاشون نپرن امار از دستشون در نره. خوب حقیقی های عزیز و به خاک سیاه نشستگان بورسی شمام برید خوشحال باشید شدید ترین برخورد با متخلفان بورسی انجام شد از شنبه صبح همه چی تو بازار سهام درست میشه . بابا لامصب حداقل دو تا اسم هم میگفتین مردم الان مجرم رو هم تو تلویزیون نشون میدین میگن صوری داستان طرف خودیه میارن جلو دوربین تاتر محاکمه اجرا میکنن مردم اینقدر به شما اعتماد دارن .

  • روح انگیزابوطالبی
    0

    سلام وخسته نباشید بنده یکی ازسهامدارنی هستم که تمام دارایی خودم رابه خاطروجودچنین مدیران فاسدوحرامخوارخدانشناس ازدست دادم زحمت ۲۰سال تلاش من درکادردرمان بودازشماسپاسگزارم که بلاخره ازطریق قانون تکلیف این فاسدین اقتصادی رارسیدید به بدترین شکل مجازاتشان کنیدتاعبرتی برای دیگران باشد خدااین مدیران فاسدحرامخوارراخواروذلیل کندکه مال مردم بدبخت راازبین بردند

  • مجید
    0

    واقعا تشکر میکنم من ۸۰ میلیون تومان از مرداد ماه وارد بورس کردم و۳۰ ملیون ضرر کردم خدا به شما خیر دهد که با این مفسدان برخورد کردید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها