آیا قیمت فرش ماشینی ارزان است؟

فرش ماشینی از ضروری ترین لوازمی است که در منزل هر ایرانی استفاده می شود.

آیا قیمت فرش ماشینی ارزان است؟

از آنجایی که فرش های ماشینی قیمت نسبتا قابل توجهی دارند به صورت سالانه قابل تعویض نیستند و به عنوان کالای دیر مصرف تلقی می شوند؛ به همین دلیل کیفیت فرش انتخابی بسیار مهم است. با این وجود قیمت فرش های ماشینی به صورت سالانه افزایش زیادی نداشته و نسبت به سایر کالاها رشد کمتری دارد. برای خرید فرش ماشینی با کیفیت و قیمت مناسب باید موارد متعددی را در نظر گرفت از جمله این موارد، شرکت فرش ماشینی است. شرکت فرش ماشینی آریامهر از دستگاه های پیشرفته و الیاف مرغوب در بافت فرش ماشینی استفاده می کند و با توجه به کیفیت بالایی که فرش های تولید شده در کارخانجات این شرکت دارند اما دارای قیمت مقرون به صرفه و مناسبی هستند.

با توجه به تعدد شرکت های فرش ماشینی و بالطبع افزایش کارخانه و تولید فرش های ماشینی، شرکت ها در تلاشند تا تنوع بیشتری از انواع فرش و طرح ها را ارائه داده و با قیمت مناسبی که تعیین می کنند مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کنند.

تنوع انواع فرش و طرح

انواع فرش هایی که اکثر کارخانجات تولید می کنند به صورت فرش ماشینی 700 شانه ، فرش ماشینی 1000 شانه ، فرش ماشینی 1200 شانه و فرش ماشینی 1500 شانه است که هرکدام از اینها ویژگی های خاص خود را دارند. از جمله این ویژگی ها طرح هایی است که در بافت انواع فرش به کار می رود. در طراحی نقشه و طرح فرش 700 شانه و 1000 شانه اغلب از طرح های سنتی استفاده می شود و با توجه به قیمت ارزانتری که نسبت به دو نوع دیگر داشته، فروش بیشتری دارند. فرش های 1200 شانه و 1500 شانه با توجه به تراکم بالاتر شبیه فرش دستبافت بوده و امکان طراحی نقشه های متنوع تری دارند و درنتیجه قیمت بالاتری خواهند داشت. این فرش ها به دلیل ارتفاع خاب کمتر اغلب برای پذیرایی خانه که رفت و آمد کمتری دارد استفاده می شوند.

قیمت فرش ماشینی

در رابطه با قیمت فرش ماشینی شرکت ها تدابیری مختلفی را سنجیده اند تا بتوانند فرش های ماشینی را با قیمتی ارائه دهند که هم برای خودشان و هم برای مشتری مقرون به صرفه باشد. یکی از این تدابیر خرید مستقیم فرش ماشینی است.

خرید مستقیم فرش ماشینی به روش های مختلفی از جمله خرید مستقیم فرش از کارخانه، خرید از فرشگاه‌ها و خرید به صورت اینترنتی (خرید از سایت‌های فروشگاهی، کانال‌های تلگرامی و ...) انجام می‌شود که هرکدام از این روش ها به نوعی باعث کاهش قیمت فرش ماشینی شده و به اصطلاح مشتری فرش ماشینی ارزان خریداری می کند.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

با انتخاب شهر کاشان به عنوان پایتخت فرش ایران و وجود کارخانجات زیادی که در این شهر تاسیس شده است؛ برای خرید مستقیم فرش با کیفیت از کارخانه می توانید به شهر کاشان و کارخانه شرکت فرش آریامهر مراجعه کنید. اما برای عده‌ای که فاصله زیادی با شهر کاشان دارند ممکن است این جابه جایی مقرون به صرفه نباشد. به همین دلیل می توانند از روش های دیگر خرید مستقیم فرش استفاده کنند.

خرید از فروشگاه

شرکت های تولیدی فرش ماشینی از جمله شرکت آریامهر برای کمک به مشتریان در خرید فرش ماشین، اقدام به تاسیس فروشگاههایی در شهرهای بزرگ مثل تهران ، اصفهان و ... کردند تا مشتری بتواند با مراجعه به این فروشگاه ها فرش ماشینی را به قیمت درب کارخانه خریداری کند.

خرید از سایت فروشگاهی فرش ماشینی

روش آخری که برای خرید مستقیم فرش درنظر گرفتند خرید به صورت اینترنتی از طریق سایت و یا شبکه های اجتماعی بود. ازجمله مزایایی که این روش نسبت به دو روش قبل داشت می توان به صرفه جویی در وقت و هزینه، امکان مشاهده و مقایسه تمام طرحهای فرش ماشینی در کنار یکدیگر، مطالعه ویژگی و توضیحات محصول در صفحه اختصاصی هر فرش، تست فرش موردنظر در دکورهای مختلف سایت و ... نام برد.

اما در این روش امکان مشاهده و لمس فرش از نزدیک، اعتماد به پرداخت اینترنتی و ... وجود نداشت که شرکتهای تولیدی با در نظر گرفتن مواردی از جمله، گارانتی تعویض کالا، پرداخت درب منزل، حمل و نقل رایگان و ... این اطمینان را برای مشتری ایجاد کردند تا خرید خود را با خیال آسوده انجام دهد.

با اعمال تدابیری که در بند بالا برای فروش اینترنتی فرش ماشینی انجام شد تولیدکنندگان توانسته اند فروش بالاتر و در نتیجه سود بیشتری داشته باشند.

با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد مشتریان می توانند فرش ماشینی خود را ارزان خریداری نمایند. اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث می شود بتوان فرش ماشینی ارزان تهیه نمود.

شانه، تراکم، طرح و دستگاه بافندگی

همانطور که در بندهای بالا ذکر شد فرشهای با شانه و تراکم کمتر دارای طرح های ساده تری بوده و نیاز به دستگاههای پیچیده ای که فرش های با شانه و تراکم بالا می بافند نیست؛ به همین دلیل این عامل باعث کاهش قیمت فرش ماشینی می شود.

الیافی که در بافت فرش استفاده می شود

اگر الیافی که در بافت فرش استفاده می شود از اکریلیک هیت شت باشد این فرش قیمت بالاتری نسبت به فرش هایی که با الیاف پلی استر، بی سی اف و ... بافته می شوند دارد.

تبلیغات و برندسازی

کارخانه ای که هزینه زیادی برای تبلیغ و برندسازی فرش خود استفاده می کند، نسبتا فرش های ماشینی آن قیمت بالاتری خواهند داشت.

و ...

خرید فرش ماشینی ارزان از شرکت فرش آریامهر

با تمام تفاسیری که در بالا ذکر شد، میدانیم که مشتری به دنبال فرش ماشینی با کیفیت بالا و قیمت ارزان است. به همین دلیل کارخانه فرش آریامهر تصمیم گرفته است برای کمک به اقتصاد مردم فرش هایی که با بهترین دستگاه های بافندگی و با الیاف مرغوب مثل اکریلیک هیت ست بافته شده اند را با قیمت ارزان در اختیار مشتری قرار دهد.

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها