ببینید سکه‌های مهریه چه بلایی سرم آورده!


2 آذر 1399 - 17:46
5fba7d8a17c02_2020-11-22_18-32
رشد ۴۰ درصدی درخواست مهریه همزمان با افزایش فیمت شدید طلا و سکه در سال جاری، سوژه انتشار کارتونی از مهدی عزیزی در خبرآنلاین شد.

رشد ۴۰ درصدی درخواست مهریه همزمان با افزایش فیمت شدید طلا و سکه در سال جاری، سوژه انتشار کارتونی از مهدی عزیزی در خبرآنلاین شد.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

5fba7d8a17c02_2020-11-22_18-32

72

نظرات 10
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
لیلا 3 0 پاسخ 1399/9/3 -20:19

آقایان مسئول تا زمانی که این سکه ی خانمان خراب کن رو از مهریه حذف نکنین ,اوضاع همینه که همینه .جوان بیچاره چرا باید به خاطر ۵ ماه زندگی مشترک تاوان سکه ی ۱۵ میلیونی روبده و تا آخر عمرش بدهکار باشه .چرا باید جوانهای بیچاره به خاطر اشتباه به گردن گرفتن مهریه به هنگام عقد ,سالیان سال بدهکار بشن ???? آقایان مسئول یه تجدید نظر اساسی در مورد قوانین مهریه بکنید .چرا باید به خاطر فقط ۵ ماه زندگی مشترک خونه ی پدری مرد بیچاره توقیف بشه ? اونم تو این گرونی و اوضاع بد اقتصادی که به زور میشه شکم رو سیر کرد .آخه این چه قانونی هستش که سکه حق خانمهاست ? برای ۵ ماه زندگی چرا باید مرد ,دارو , ندارشو تقدیم خانم بکنه ?حق و حقوق خانمها رو با توجه به مدت زمان زندگی مشترک تعیین کنید ,و به هنگام طلاق باید اموال بدست آمده در طول زندگی مشترک بین زوجین تقسیم بشه ,نه اینکه خانمها از راه نرسیده صاحب همه ی اموال مرد بیچاره بشن .آقایان مسئول الان خانمها سرکش شدن و تنها به خاطر یه انتقاد کوچیک ,فردای روز عقدشون میرن و مهریشونو به اجرا میزارن الان آقایون حتی نمیتونن از ترس مهریه به خانمها حرفی بزنن .متاسفانه الان ازدواج برای خانمها شده تجارت ,شده کسب و کار .آقایان مسئول کار سختی نیست مثل تمام کشورهای اروپایی با توجه به زمان عقد و اموال به دست آمده در طول زندگی مشترک ,حق و حقوق خانمها رو لحاظ کنید .این سکه ی خانمان خراب کن رو از مهریه حذف کنید . چرا به خاطر یه رسم بیخود ,که جوان مجبوره مهریه رو به گردن بگیره یه عمر باید تاوان پس بده ?مسئولین محترم اگه شما سکه رو از مهریه حذف کنید و به جاش حق و حقوق مدنی دیگه ای برای خانمها قایل شوید خواهید دید که آمار طلاق خودبه خود کاهش پیدا خواهد کرد .حق و حقوق خانمها باید با توجه به مدت زمان زندگی مشترکشون تعیین بشه .نه اینکه از راه نرسیده صاحب همه ی دارایی مردهای بیچاره بشن .وقتی قانون پر از ایراد باشه ,مطمعن باشید تمرد از حق و حقوق انسانی برای همه راحت میشه .متاسفم برای خانوادهایی که دخترشونو طوری تربیت میکنن که به مردها به عنوان منبع درآمد نگاه میکنن !!!! و به هنگام عقد , با سکه برای خودشون قیمت تعیین میکنن !!!!

یک فارغ التحصیل جویای کار پسر 1399/9/3 -23:41

احسنت لیلا خانم باور کن مهریه الان دیگه تضمین زندگی نیست بلکه تفرقه در زندگیه

علی 1399/9/4 -10:59

متاسفانه سکه بزرگترین گرفتاری یه خونوادس من از شرکت تعدیل شدم کل سرمایم 140 میلیون پول بود برای کسب درآمد بردم بورس با افزایش قیمت سکه تو سال 97 به یکباره اخلاق همسرم از این رو به اون رو شدمیدیم هر روز داره قیمت طلارو چک میکنه ولی برام چیز مهمی نبود سال سوم ازدواجمون بود و هر روز بهانه و بهانه تا جایی که پدر زنم شده بود آباژور خونمون هر روز میومد به دفاع از دخترش برای جنگ و دعوا که ببین باجناقت دلاله چقدر درمیاره و تو دخلت کمه دخترم داره انگار تو اسیری زندگی میکنه یه روزم راحت بیصدا رفتن مهریشو گذاشتن اجرا و همه سهامو فروختن حالا منم و بیکاری و بی پولی و یه بچه بیچاره

ناشناس 1399/9/4 -13:38

دقیقا دقیقا مشکل طلاق و ترس از ازدواج جوانان همین موضوع است.

ناشناس 3 0 پاسخ 1399/9/3 -09:13

من الان مدت 7 ساله مهریه همسرم که تنها 5 ماه زندگی مشترک داشتیم و توانسته براحتی با گذشت نصف مهریه که 114 عدد بود از دادگاه حق طلاق بگیره پرداخت میکنم و کارگرم و ماهیانه 2 میلیون و 500 حقوق میگیرم وبا پرداخت مهریه هر سال یک سکه نصف حقوق خودم را به همسر طلاق گرفته ام پرداخت میکنم و ایشان تو جامعه هر کاری دلش میخواهد انجام میدهد و ماهیانه نصف حقوقم را با ایشان تقسیم میکنم و دادگاه محترم با این قیمت کنونی سکه میگویند هر سال یکعدد که چیزی نیست ؟؟!!!!!!!!!!!

یک فارغ التحصیل جویای کار پسر 3 0 پاسخ 1399/9/2 -22:50

برادران عزیز حواستون باشه وقتی زن میگیرید مهریه زیاد نندازید در قانون اسلام هم زنی که مهرش زیاده واسه مردش بد شگونی میاره قبلش یه سری به دادگاهها بزنید بعد مهریه بندازید به نظرم مهر زیاد یعنی عدم اعتماد به شوهر اینده واین اول کار یعنی هیچ حسن نیتی در عقد وپیمان زناشویی وجود نداره در ضمن خانواده های اصیل هیچ گاه دادگاه پاسگاه نمی رند تا زندگی خصوصیشون در معرض دید نامحرم واقع بشه بدون شناخت نه زن بگیرین نه شوهر کنین