استاندار زنجان:

تمایل بالای زنجانی‌ها به سرمایه‌گذاری در بانک

استاندار زنجان گفت: رشد ۲۲ درصدی جذب منابع بانکی نشان از تمایل زنجانی‌ها به سرمایه‌گذاری در بانک دارد.

تمایل بالای زنجانی‌ها به سرمایه‌گذاری در بانک

فتح‌الله حقیقی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان، اظهار کرد: پارسال جذب منابع از ۱۴ هزار میلیارد تومان به ۱۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافت که نشان از رشد بیش از ۲۲ درصدی داشته و این مهم خود نشان‌دهنده تمایل زنجانی‌ها به سرمایه‌گذاری در بانک دارد.

وی افزود: پارسال رشد تسهیلات پرداختی به ۱۵۲ هزار میلیارد ریال رسیده و نسبت منابع به مصارف در این استان، همواره روند افزایشی دارد؛ به ‌طوری که در سال ۹۷ به میزان ۷۰ درصد، پارسال ۸۰ درصد و امسال نسبت منابع به مصارف ۹۳ درصد بوده است.

این مسئول با اشاره به ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات مربوط به کرونا از طریق سامانه کارا، ادامه داد: این استان پرداخت تسهیلات برای آسیب‌دیدگان از کرونا، عملکرد ۱.۳۸ درصدی به لحاظ ریالی دارد که عملکرد خوبی نسب به میانگین کشوری است و زنجان توانسته رتبه‌ یازدهم را در بین استان‌ها کسب کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه رتبه کسب‌ شده با توجه به اقدامات انجام ‌شده کم است. باید حداکثر مبلغ توسط ذی‌نفعان جذب شود، تصریح کرد: عملکرد بانک‌های استان خوب است ولی انتظار می‌رفت با توجه به اقداماتی که برای تقسیم کارها و معرفی و نحوه ثبت‌نام در سامانه کارا برای تسهیلات وجود دارد، استان زنجان به لحاظ درصد جذب، رتبه بالاتری را داشته باشد.

حقیقی یادآور شد: انتظار می‌رود در رابطه با بانک‌هایی که درصد جذب پایین‌تری داشتند و مشکلاتی که در رابطه با مردودی پرونده‌های تسهیلات و دلایل آن گزارش کاملی از طرف معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیسیون شورای هماهنگی بانک‌های استان ارائه شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با تاکید بر لزوم اجرایی شدن تایید اصالت هویت برخط افراد، عنوان کرد: تایید اصالت هویت افراد نباید کاغذی باشد و این خلاف بخشنامه بوده و این در حالی است که این بخشنامه در کشور اجرایی می‌شود و دلیلی ندارد در استان اجرایی نشود و انتظار می‌رود این مسئله به سرعت حل شود و برای جلسه آتی انتظار می‌رود در مورد روند عملکرد حل این مسئله گزارشی ارائه شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها