قالیباف: وضعیت فعلی بورس اصلا مورد قبول نیست/ شرایط باید تغییر کند

رئیس مجلس نسبت به شرایط بورسی کشور هشدار داد و آن را اصلا مورد قبول ندانست.

قالیباف: وضعیت فعلی بورس اصلا مورد قبول نیست/ شرایط باید تغییر کند

دکتر محمد باقر قالیباف بر لزوم اثربخشی سریع و ملموس اقدامات وزارت اقتصاد و سازمان بورس در این خصوص تاکید کرد و افزود: اعتماد مردم، بزرگترین سرمایه نظام است و نباید آن را تخریب کرد. هرگونه اقدامی که موجب صدمه به این اعتماد عمومی شود، غیر قابل قبول است. بازار سرمایه باید با حفظ ویژگی نقدشوندگی به عنوان مهمترین منبع تامین مالی تولید مورد اعتماد مردم باشد.رییس مجلس با اشاره به اختیارات وسیع وزارت اقتصاد و سازمان بورس در اداره حرفه ای این بازار و صیانت از رونق بازار سرمایه تصریح کرد: وضعیت فعلی این بازار اصلا مورد قبول نیست و باید این رویه اصلاح شود و اعتماد به بازار برگردد همچنان که مردم با ترغیب دولت سرمایه خود را به این بازار آوردند، پاسخ اعتماد خود را هم باید بگیرند.

در این جلسه همچنین محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اجرای کامل و دقیق مصوبات شورای عالی بورس در این خصوص، خواستار توضیحاتی در مورد اجرای مصوبات شورای عالی بورس و آیین نامه صیانت از حقوق سهامداران شد.
در ادامه جلسه فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد با بیان دغدغه وزارتخانه و دولت برای بهبود وضعیت بورس و حمایت از بازار سرمایه، بر برنامه این وزارتخانه و سازمان بورس برای اجرای دقیق مصوبات شورای عالی بورس در راستای تقویت بازارگردانی سهام، تزریق منابع مالی مصوب به بازار سرمایه و همچنین تقویت خرید سهام خزانه توسط شرکتها و انتشار اوراق تبعی تاکید و از سازمان بورس خواست با توجه به درخواستهای فعالان بازار و مردم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

همچنین حسن قالیباف‌اصل، رییس سازمان بورس نیز در این جلسه با ذکر اقدامات انجام شده سازمان بورس در راستای صیانت از حقوق سهامداران، بر فعالیت بیشتر ناشران و سهامداران عمده در خصوص بازار گردانی تاکید کرد و با توجه به تاکید وزیر اقتصاد بر لزوم جدیت بیشتر در اجرای بازارگردانی برای کلیه سهام بازار سرمایه، ضمن بیان برخی نکات در این خصوص، قول داد در این خصوص اقدامات لازم تسریع و با جدیت بیشتری اقدام شود.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • Jak
    0

    همش شعار دست همتون تو یه کاسه است و سر همه تو یه اخر

  • جمشید خان
    0

    از نظر من یورس سفته بازی است و اسلامی نیست .بدرک که مناسب نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کلیه شرکتها و بانکها وصندوقهای سرمایه گذاری در بورس سهام دارند . سود بانکها رباست و معاملات سکه و دلار شبهه ناک است

    • ایران
      0

      جمشید خان دنبال اسلام توی این مملکت میگردی؟ گشتم نبود نگرد نیست

    • کاربر ناشناس
      0

      از اسلام فقط یاد و خاطره اش مونده دوست عزیز، مسلمون نمیزاره کار به اینجاها برسه

  • علی حسینی
    0

    سلام و عرض ادب_ توکل بر خدا شاید شما کاری کنید متاسفانه دولت و حقوقی ها که بدجور پشت ملت رو تو بورس خالی کردند و همش فقط شعار می دهند چقدر دولت روحانی باید خون ملت رو به شیشه کنه

    نظرات شما -
    • حمید
      0

      100 میلیون رو دو ساله تو بورس کردند 2 میلیارد حالا که شده یک میلیون و دویست ناله میکنند هنوز روز خوشتونه بزارید برجام احیا بشه تو کانال 600 هزار میفته

  • یکی از مردم
    0

    ای جووووووووووووووووونم! چه همشون به فکر مردمند و نگران! فقط موندم چرا به همدیگه دستور میدن! کی باید این دستورات رو اجرا کنه وقتی همه فقط دستور میدن؟؟؟

  • جمهوری اسلامی ایران
    0

    دولت دزده. دزد دولته. حامی دزده. دولت پول ما را کشید توی بورس کی بود که گفت مردم در بورس سرمایه گزاری کنند. پول وامی که گرفتیم برای ازدواج رفت که رفت و اقساطش موند. مسعولین دززززززمسعولین بی کفایییییییت.

  • عزیز
    0

    حاجی جان تراجون جدت بی خیال شیدازاون وقت که شماونمایندگان گیردادیدبه بورس وخواستید مشکلات بورس راحل کنیدارزش بورس حدودا1.8میلیون بودکه امروزفرمودیدشرایط بورس موردقبول نیست ارزش بورس 1.2میلیون است باهمین فرمون پی گیری کنیدچندروزدیگه زیریک میلیونیم بخاطر همین میگم بی خیال شیدبرید مشکلات دیگه راحل کنید.

  • ازادی وطن
    0

    اقایان لطف مجلسی ودولتی لطف کنید دیگه درمورد سهام عدالت اب رفته مردم دیگه حرف نزنید اصلا نمیخوایم خودتون ببینیدارزش کل سهام مردم به اندازه ۱۰روز حقوق شماهم نیست دارید بااین چندرغاز باافکار عمومی ۴۰میلیون ایرانی کم پول بازی میکنید خجالت بکشیدمانه یارانه ونه سهام عدالت رو میخوایم پول فروش نفت ملی مونو میخوایم پول نفت مال مردمه وباید پول نفت ملی ایران بین تک تک ملت تقسیم بشه نفت ملی به معنی واقعی کلمه

  • قلندر
    0

    آقا قالیباف شما که استاد کار اجرایی بسیاری هستی به خاطر خدا و مخلوقاتش یه کاری کن نعره کن ای سرزمین اختلاسها نعره کن نعره کن ای خاک خسته خاک گلگون نعره کن شب ماها شب شرمندگی پدران شب زاری شب دلمردگی مادران این همه رهزن آین همه فانی این همه گرگ معصیت های بزرگ اختلاسهای بزرگ

  • احمد
    0

    حاج آقا شما بزرگواران در مسند نشستید بگویید خوب نیست خوب است .اینو همه می‌دانند وضعیت بورس خوب نیست چرا حل نمی کنید

  • واقع بین
    0

    رئیس مجلس نسبت به شرایط بورسی کشور هشدار داد و آن را اصلا مورد قبول ندانست.!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟....................ببخشید خیلی شرایط در کشور قابل قبول نیست مگر مافیا و سلاطین و امضاء طلایی ها وازما بهتران و.......... که وابسته خیلی اقایون هستند می گذارند کشور به شرایط قابل قبولی برسد؟

  • بافنده
    0

    آقای قالیباف ۶ماه داره حرف میزنه به عمل که برسه آب میشه. به عمل کار برآید به سخندانی نیست. اگه قالیباف حرف نزنه همه چی خوب میشه.

  • ح ر
    0

    چقدر خوب بود آقای قالیباف می گذاشت در زمان خودش از شهرداری تحقیق و تفحص می شد تا معلوم شود حال شهرداری در زمان مدیریت جهادی خودش خوب بود یا نه از طرف یک اصولگرا

  • پرسشگر
    0

    اینجوری که نمیشه استاد ... باید ترک مونور بشینی یه دستت باتوم یه دستت کلت ... بری جلو بازار بورس یه حمله گازانبری به مردم مالباخته بزنی همه رو متفرق کنی بعد بری پیش ارباب بگی تموم شد درستش کردم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها