اطلاعیه: به همسر دوم نیازمندیم

مردی که با تبلیغ ویژگی‌های ظاهری و رفتاری خود در فیسبوک به دنبال همسر دوم می گردد، خبرساز شده است.

اطلاعیه: به همسر دوم نیازمندیم

در سال‌های اخیر در فیس‌بوک با صفحات زیادی از اعلامیه‌های ازدواج روبه‌رو می‌شویم که به شکل پیچیده‌ای از خواستگاری اشاره دارد. برخی از آن‌ها دفاتر تخصصی ازدواج را نشان می‌دهند، اما آنچه که قبلا با آن روبه‌رو نشده‌ایم این است که کسی تقاضای ازدواج برای همسر دوم شدن می‌دهد. برخی این تقاضا از طریق این کاربر فیس بوک را بهانه‌ای برای افزایش تعداد دنبال‌کنندگان می‌دانند.

این اطلاعیه بسیار مختصر و مفید بود و همه شرایط را مشخص می‌کرد: "همسر دوم مورد نیاز است. مشخصات او در سنی بین ۳۰ تا ۴۰ سال، برای یک مرد متأهل چهل ساله که کار او تجارت است. او خوش‌تیپ و ورزشکار و تحصیل کرده است." این فرمول شبیه تبلیغات در روزنامه‌ها و مجلات قدیمی است؛ به خصوص همسر دوم بودن او حس کنجکاوی را برمی‌انگیزد. هفت روز بعد از انتشار این پست یکی از کاربران از طریق چت شخصی با او ارتباط برقرار کرد تا راز این پست او را متوجه شود.

وی توضیح داد که نام وی احمد.م ۳۹ ساله، فارغ التحصیل دانشکده هنر و دارنده فوق لیسانس تاریخ و دیپلم روانشناسی تربیتی و دیپلم مطالعات اسلامی است . او در مورد وضعیت تاهل و دلیل جستجوی همسر از این طریق، گفت: من متأهل هستم و بچه دارم و می‌دانم که شما راضی نخواهید شد، اما زن اول من این موضوع را پذیرفته است و من او را متقاعد کردم.

وی ادامه داد: می‌دانم که این موضوع کمی پیچیده است زیرا دیدگاه جامعه این است که همسر دوم باعث از بین رفتن زندگی اول مرد می‌شود ولی نظر من مخالف جامعه است و به این موضوع اعتقاد ندارم.

او افزود: رسانه‌های اجتماعی یک محیط دارای آزادی است؛ به دلیل اینکه همه واقعیت‌ها را نشان نمی‌دهد، مردم راحت‌تر با آن برخورد می‌کنند، دور از محدودیت‌هایی که ممکن است جامعه برای آن‌ها ایجاد کرده باشد، اما من شرایط بسیار عادی تعیین کردم و این شرایط بسیار معقول است.

وی در مورد نظرات مخالف دنبال‌کنندگان صفحه خود در رابطه با این پست و شفاف نبودن شخصیت وی برای آن‌ها که باعث فقدان اعتبار برای آن‌ها شده‌است، گفت: برای درک این موضوع باید افق‌های دید خود را گسترش دهد چون من چیز اشتباه یا ممنوعی نمی‌خواهم؛ من می‌خواهم خانه و خانواده‌ام را گسترش بدهم. او در مورد رسیدن به هدف خود در این صفحه گفت: تاکنون بیشتر کسانی که با من تماس گرفته‌اند متعجب بودند و هیچ کس این موضوع را جدی نگرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • 7مهدی7
    0

    نکنه آررررررره

    نظرات شما -
    • مژگان
      0

      نکنه تو اررررررررررررررررررررررررررررررره

  • تلاش دو سویه
    0

    خب . فقط گسترش خانواده و گسترش فرهنگ عمومی . پذیرش اینکه میشه همسر دوم هم داشت و جامعه بپذیرد !!!؟؟ میدونی خانمها هم دوس دارن دو یا سه یا چهار تا شوهر داشته باشن !؟ اینو چی میگین ؟ خب این هم باور پذیر کنین . عرف بپذیره

    نظرات شما -
    • کمند
      0

      مسائل بهداشتی این اجازه را به خانم ها نمیدهد و ربطی به اسلام و غیر اسلام هم نداره و هیچ جای دنیا این پذیرفته شده نیست

    • مخالف تلاش بیهوده
      0

      شما جوری صحبت میکنید که گویی اینجا ایران نیست بلکه اروپاست. جهت گوشزد عرض میکنم، اینجا ایران است و نظام حکومتی آن جمهوری اسلامی و قوانین جزایی و مدنی آن از شرع اسلام گرفته شده است. هر جامعه ای قوانین خودش را دارد و قوانین جوامع دیگر الزاماً قابل تعمیم به همۀ جوامع نیست. طبق شرع اسلام و به تبع آن قوانین مدنی ایران مردان تحت شرایطی مجاز به داشتن بیش از یک همسر هستند ولی طبق همان شرع و قوانین، این تجویز شامل حال زنان نمیشود. اگر این قوانین ایران به مذاق شما خوش نمیاید و اگر شما میخواهید داشتن بیش از یک همسر برای زنان به توسط مردم مقبول واقع شود باید بگویم که چنین چیزی در این کشور امکان پذیر نیست بنابراین اگر که نمیتوانید خود را با قوانین و اخلاقیات جامعه ایران وفق دهید تلاش دوسویتان! هم بیهوده و بی ثمر است و شاید بهتر باشد که تشریف ببرید به همان اروپا. شاید که در آنجا توانستید به جای یک شوهر، دو، سه، چهار یا حتی بیش از این تعداد شوهر بطور همزمان اختیار کنید!

    • سالار
      0

      زن را برای مرد آفریدن این را بدان پس هیچ وقت این دو جنس را با هم مقایسه نکن .الان هم بورو نهار درست کن

    • ن. و
      0

      هیچ خانمی دلش نمیخواد دو تا شوهر داشته باشه، تو یکیش همه موندن

    • کاربر ناشناس
      0

      مگه زن میشه دوتا شوهر داشته باشه یاللعجب

    • کاربر ناشناس
      0

      مگه زن میشه دوتا شوهر داشته باشه یاللعجب

    • حمید - ک
      0

      خوب برو انجام بده مگر کسی راهتو بسته

  • داروغه
    0

    کجاش عجیبه ؟میخواد زن دوم بگیره با رضایت هم همسر اول

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چیه حرف دلت رو زد داروووغه

    • مصطفی
      0

      زود قضاوت نکنید شاید شرایط طوری است که ........................مرد باید یک زن دیگر بگیرد

  • پیامی
    0

    خب اگه تو فکر زندگی خوب بودی از راهش میرفتی. ۹۹درصد اون زنی که از طریق آگهی میاد ازدواج میکنه مشکل داره.... بماند.... اصل مطلب اینه که ایشان در زمینه تجارت بنا به فرموده خودشون ،،، فکر میکنن همه چیز خریدنیه ، بله همه چیز خریدنیه ،،، الا شان و منزلت و آبرو وشرف و وجدان و حیثیت و انسانیت.

    نظرات شما -
    • ن. و
      0

      همسر دوم نه خلاف قانونه نه خلاف شرع، حلال خدارو میخواد انجام بده با رضایت همسر اول

    • کاربر ناشناس
      0

      بی خود حتماً مجبورش کرده رضایت بده

  • یه زن
    0

    خدایا مارا ازشراین مردهاحفظ بفرما خدایا ........آفریدی پس مردو برای چی آفریدی سروته یه کرباسن حالا این یکی می خواداسم دربیاره

  • مژگان
    0

    اگر پذیرش و عادی سازی یه سری رفتارها و اعمال برای اقایان خوشکذرون و هوسباز بی تعهد امکان داره. باید این را درک کرد ممکن خانمها یی هم دانش اموزان خوبی باشند و دنباله رو . پس اعمال خلاف انسانیت نکنید که مثل ویروس کرونا همه گیر است و زنو مرد نمیشناسه . هیچ کس رقیب نمیخواهد مکر اینکه به همسرش علاقه ا ی نداشته باشد یا دلش گیر کس دیگری باشد و در هر دو صورت خاک برسر اقایونیکه به اصطلاح خلاف شرع انجام نمیدند بدانند خلاف انسانیت عمل کردند و غریضه حیوانیشون پیروز شده و مهر ناب حتی یک زن هم نصیبشون نمیشه جز بی مهری سردی هردو رابطه که حاصل یک هوس زود گذر اگر تفهمی نیست با رضایت همسر اول جداشید و برید دنبال زندگی خودتون

  • حمید - ک
    0

    خوب زن میخای برو بگیر چرا رسانه ایش میکنی اینقدر شرایط اقتصادی بعضی از مردم خرابه که بعضی از دخترها حاضرن زن سوم بشن .. من خودم نمونه عینی رو سراغ دارم

  • حامد
    0

    منم میخوام

  • ...
    0

    آیا میتواند عدالت را برقرار کند؟ مرد ایرانی زنش را از خانه بیرون میکند و بعد با یک ادعای عدم تمکین دروغین و صوری، از قانون مجوز ازدواج دوباره میگیرد و خود را با توسل به احکام اسلام موجه جلوه میدهد. این است آن چه از اسلام به بعضی‌ها رسیده! نه بیشتر. درصورتیکه خداوند در قرآن فرمودند، نخواهید توانست عدالت را رعایت کنید. و هشدار داده‌اند که مبادا یکی از همسرانتان را مانند زنی بی شوهر رها کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها