کمبود «روغن» در بازار کهگیلویه و بویراحمد/ روزهای خوش احتکارگران تمام می‌شود

کمبود روغن و افزایش بی سابقه قیمت این کالا در بازار کهگیلویه و بویراحمد در روزهای اخیر به یک معضل تبدیل شده است.

کمبود «روغن» در بازار کهگیلویه و بویراحمد/ روزهای خوش احتکارگران تمام می‌شود

کمبود روغن و افزایش بی سابقه قیمت این کالا در بازار کهگیلویه و بویراحمد در روزهای اخیر به یک معضل تبدیل شده در حالی بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچ توجیه منطقی پشت این کمبود کالا نیست و بلکه عده‌ای از وضعیت موجود در حال سوء استفاده هستند.

بدون شک برخورد قاطع با احتکارگران و کسبه غیر منصف درس عبرت برای کسانی بوده که در آینده بخواهند از بلبشوی بازار سوء استفاده کنند و البته نباید از برخورد غیر بازدارنده و ناچیز غافل ماند زیرا در برخی مواقع برخوردها چنان ناچیز بوده که حتی مشوقی برای تخلف بیشتر و سوء استفاده از بازار است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد از تشدید نظارت‌ها بر بازار خبر داد و گفت: با کسانی‌که قصد احتکار کالاهای مورد نیاز مردم و بر هم زدن آرامش بازار را دارند، قاطعانه برخورد می‌کنیم.

برات‌علی صالحی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر هماهنگی بین دستگاهی در زمینه کنترل بازار، افزود: کارشناسان تعزیرات حکومتی بیش از پیش با بازرسان سازمان صمت تعامل و هماهنگی به هدف رصد بیشتر بازار را دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت مصرف روغن در زندگی مردم و عدم رضایت نسبت به موجود بودن این کالا در بازار، به اتفاق مسئولین دستگاه‌های متولی و نظارتی از جمله معاون بازرگانی سازمان صمت از کارخانه خوراکی گچساران بازدید کردیم.

صالحی با تاکید بر اینکه در بازار استان هیچ گونه کمبود روغن نداریم، بیان کرد: افراد که قصد احتکار و صادر کردن روغن به عنوان یک کالای اساسی و محصول استراتژیک را دارند، برخورد می‌شود.

وی خواستار نظارت بیش از پیش بر بازار توسط دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر شد و گفت: ضروری است مردم هر گونه احتکار مایحتاج عمومی توسط عده‌ای سودجو را گزارش کنند تا در کمترین زمان ممکن با هماهنگی دستگاه قضایی اقدام لازم صورت گیرد.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز می‌گوید: کالاهای اساسی به وفور در دسترس مردم بوده و در بحث تامین روغن خوراکی مشکلی در استان نداریم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها