کنایه توئیتری مطهری:

رفتار علی (ع) با خلفای پیش از خود را مقایسه کنید با فرقه‌گرایی امروز ما مسلمانان

نماینده سابق تهران در مجلس با انتقاد از روش فرقه‌گرایی امروز مسلمانان بهترین الگو را رفتار علی (ع) با خلفای پیش از خود دانست.

رفتار علی (ع) با خلفای پیش از خود را مقایسه کنید با فرقه‌گرایی امروز ما مسلمانان

علی مطهری به مناسبت هفته وحدت در صفحه کاربری‌اش در توئیتر نوشت: « بهترین الگو برای ما در وحدت اسلامی سیره و رفتار علی(ع) با خلفای پیش از خود است. او به خلفای اول و دوم مشورت می‌داد و در امور قضایی کمکشان می‌کرد و در ماجرای شورش علیه خلیفه سوم میانجی بود تا رسم خلیفه‌کشی باب نشود. این روش را با فرقه‌گرایی امروز ما مسلمانان مقایسه کنید.»

رفتار علی (ع) با خلفای پیش از خود را مقایسه کنید با فرقه‌گرایی امروز ما مسلمانان

منبع: خبرآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    وحدت مسلمانان در پرتو احکام و اعتقادات ثابت قرآن وظیفه ی الهی است --- خداوند مسلمانان را در آیات: ۱۰۳ تا ۱۰۵ سوره آل عمران به وحدت و همدلی در پرتو احکام ثابت و تغییر ناپذیر ابدی قرآن دستور داده است. خداوند در همین آیات و در آیه ۱۵۹ سوره أنعام و در آیات ۳۱ و ۳۲ سوره روم و ۶۵ سوره آنعام مسلمانان را از فرقه گرایی و طایفه گری در دین ؛ فرا تر از احکام و اعتقادات ثابت و ابدی قرآن ، شدیدا منع کرده و به آنان در باره تفرقه گرایی سخت هشدار داده است. « حبل الله » در آیه ۱۰۳ سوره ی آل عمران نمی تواند سوای احکام و اعتقادات ثابت و تغیر ناپذیر و ابدی قرآن که خداوند وعده ی مصون نگه داشتن آنها را از تحریف داده است چیز دیگری باشد. تاویل « حبل الله » به چیزها یا به اشخاص فانی غیر از احکام و اعتقادات ثابت قرآن با بسیاری از داده های محکم و مفصل قرآن تضاد و تعارض آشکار دارد و با ملاکها و معیارهای استدلال عقلی نیز اثبات ناپذیر است. این تاویل از ابتدا تا کنون همیشه سبب گرفتاری امت اسلام به همه ی فتنه ها و تفرقه های ویرانگر بنفع و بهره برداریهای خصمانه صهیونیستها و طاغوتان و مستکبران و دشمنان دین خدا و دین فروشان شیاد علیه امت اسلام بوده و هرگز مسلمانان را به هیچ سر انجام خدا پسندانه ای نرسانده است. کوبیدن روی طبل و کوس تفرقه میان مسلمانان با تاویلهای متضاد با شناختهای فرهنگ اصیل الهی دین داری و مذهب داری قرآنی انسان ساز و انسان دوست ، پیوسته شغل و ترفند عوام فریب شیادان مزدور دین فروش و مذهب فروش از خدا بی خبر دنیا پرست بوده است. نمونه های بارز این شیادان در میان مسلمانان شیعه و سنی در حال حاضر سرکردگان مزدور تشیع لندنی و سرکردگان مزدور وهابیت و بهائیت و قادیانیها و داعشیها و القاعده وسایر فرقه های ضاله ی نوکر صهیونیسم و استکبار جهانی و روحانی نمایان درباری هستند. این مزدوران دنیا پرست پیوسته بنام دین و مذهب با فتنه ها و دسیسه های خود آب به آسیاب صهیونیسم و استکبار جهانی و طاغوتان می ریزند و از وحدت و همدلی میان امت اسلام جلوگیری می کنند و مزد آن را از اربابان قدرت پرست و چپاولگر خود دریافت می کنند. باید دانست که برقراری وحدت و همدلی میان امت اسلام در پرتو محکمات انسان ساز و انسان دوست ثابت و ابدی انکار ناپذیر قرآن کریم و در پرتو اصول عقلی وظیفه ای است الهی به دوش همه ی مسلمانان مؤمن ومنت نیست که مذاهب با پذیرش آن به یک دیگر فخر فروشی بکنند.

  • قلندر واقعی
    0

    همه دعا میکنیم از دست داعشی صفتان رهایی یابیم درود بر علی مطهری آزاده

  • حمیم
    0

    حالابیادرستش کن!!نمایندهای که قبلاً سالهاپشت سرهم بارای مردم تومجلس بودن وکاری برای ملت انجام ندادن وهیچکدوم ازآنها رای نیاوردن.حالادائیه بالاترازمادرشدن وهرروزدراین شبکه هاز مجازی درباره تمامی مسائل سیاسی وغیرسیاسی ابرازعقیده ونظرمیدهند.یادشون رفته سالهای قبل مردم را اصلاً نمیدیدند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها