رویارویی پرهام مقصودلو با نفر اول شطرنج جهان در مسابقات آنلاین

نفر اول شطرنج ایران در مسابقات آنلاین به مصاف نفر اول شطرنج جهان خواهد رفت.

رویارویی پرهام مقصودلو با نفر اول شطرنج جهان در مسابقات آنلاین

باتوجه به شیوع کرونا تنور رقابت های آنلاین شطرنج بسیار داغ شد تا جایی که مسابقات زیادی در سایت های معتبر پیگیری می شود. در جدیدترین رقابت ها قرار است پرهام مقصودلو نفر اول شطرنج ایران به مصاف مگنوس کارلسن، نفر اول شطرنج دنیا برود.

این مسابقات در حالی برگزار می شود که کارلسن به تازگی موفق شده بود در رقابت‌های سوپرتورنمنت حضوری شطرنج در بین قدرت‌های برتر جهان قهرمان شود.

این رقابت‌ها که به مسابقات شطرنج سرعتی شناخته می شود با حضور ۱۶ بازیکن برتر از یازدهم آبان پیگیری می شود و تا بیست و سوم ادامه خواهد داشت.

در این رقابت‌ها علاوه بر حضور مگنوس کارلسن چهره هایی مانند هیکارو ناکامورا، لوون آرونیان، فابیانو کاروانا، وسلی سو، ماکسیم واشیه لاگراو و دیگر شطرنج بازان برتر جهان دیده می شود. همچنین نابغه جوان شطرنج جهان یعنی علیرضا فیروزجا هم در این مسابقات دست به مهره می شود.

با توجه به جدول این رقابت ها در مرحله اول، پرهام مقصودلو به مصاف کارلسن می رود. همچنین علیرضا فیروزجا به مصاف ولادیمیر فدوسیف خواهد رفت.

این رقابت که به صورت تک حذفی برگزار می شود با جایزه ۱۰۰ هزار دلاری همراه است. نفر اول این رقابت ها می تواند ۱۰ هزار دلار را به جیب بزند. این مسابقات جذاب به صورت آنلاین در سایت میزبان با تفسیر استاد بزرگان شطرنج پخش خواهد شد.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها