عوامل خسارت‌زا در بخش کشاورزی در اصفهان کنترل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: امسال در سطح ۱۰۵ هزار و ۷۳۹ هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان مبارزه با آفات انجام شد تا خسارات وارده به حداقل برسد.

عوامل خسارت‌زا در بخش کشاورزی در اصفهان کنترل شد

منصور شیشه‌فروش با اشاره به مبارزه با عوامل خسارت‌زا در بخش کشاورزی اظهار داشت: امسال در استان اصفهان 75 هزار هکتار مبارزه با سن غلات شامل دیده‌بانی، پیش‌آگاهی و کنترل انجام شد که از اسفند تا تیرماه ادامه پیدا کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه مبارزه شیمیایی با علف هرز در مزارع گندم و جو در سطح 92 هزار هکتار انجام شده، افزود: مبارزه با موش در سطح 11 هزار و 500 هکتار، ملخ در سطح حدود 10 هزار هکتار انجام شد. نوع ملخ‌هایی که در سطح استان گزارش شده بومی ایتالیایی، مراکشی، شکم بادمجانی و کوهان‌دار بود که در 6 ماهه اول سال انجام شد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای در سطح یک‌هزار و 500 هکتار انجام شده و در حال حاضر در مناطق کاشان، نطنز، مبارکه، برخوار، آران و بیدگل و مناطق مرکزی در حال انجام است، گفت: مبارزه با مگس مدیترانه‌ای شامل سم‌پاشی، طعمه‌گذاری و ایجاد تله‌های فرمونی است.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه پروژه دیگر مبارزه با عوامل خسارت‌زا مبارزه با کرم خراط درختان گردو است، بیان کرد: در سطح 700 هکتار از باغات مناطق سمیرم، دهاقان، خوانسار، گلپایگان و چادگان این مبارزه انجام شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با کرم گلوگاه انار در 4 هزار هکتار انجام شده است، تصریح کرد: 6 هکتار مبارزه با کرم درخت سیب، 30 هکتار مبارزه با پروانه چوب‌خوار درخت پسته، 3 هکتار مبارزه با کرم درخت به و 3 هزار هکتار هم مبارزه با آتشک درختان میوه در شهرضا، نجف‌آباد، گلپایگان انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بخش کشاورزی متأثر از مخاطرات جوی مانند سرمازدگی، سیل، خشکسالی و تگرگ و آفات و بیماری‌های گیاهی است خاطرنشان کرد: گیاهان، منابع اولیه غذای بشر و به نوعی تمام موجودات جهان محسوب می‌شوند حفظ این منابع و سلامت آنها، نه تنها برای انسان، بلکه برای همه موجودات بسیار مهم و حیاتی است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها