در راستای ماموریت ابلاغی رییس قوه قضاییه

استرداد مدیر عامل سابق بانک سرمایه به کشور

در راستای ماموریت ابلاغی رییس قوه قضاییه و برای اولین بار یک مجرم بزرگ اقتصادی از اروپا به کشور بازگردانده شد.

استرداد مدیر عامل سابق بانک سرمایه به کشور

19 خرداد سال جاری در جریان جلسه شورای عالی قوه قضاییه، آیت‌الله رییسی با اشاره به قاطعیت دستگاه قضایی در مبارزه با فساد و رسیدگی به پرونده‎های اقتصادی، یکی از مصادیق ظلم و بی‌عدالتی را پناه‎ دادن غربی‌ها به مجرمان، مفسدان و غارتگران اموال مردم و منافقین عنوان کرد و گفت: این‎که غرب به یک متهم یا مجرم اقتصادی که با پول‎های حرام فرار کرده پناه بدهد، با هیچ‎ یک از قواعد بین‌المللی سازگار نیست.

رییس دستگاه قضا در همان جلسه با بیان این‎که مبارزه با پولشویی و جرایم سازمان یافته صرفاً با تدوین و تصویب معاهدات و میثاق نامه‎ها تحقق نمی‌یابد بلکه باید اراده جدی برای اجرای این میثاق نامه‎ها هم وجود داشته باشد، دادستان کل کشور و معاون بین الملل قوه قضاییه را مأمور پیگیری استرداد متهمان متواری پرونده‎های مفاسد اقتصادی کرد.

آیت ‎الله رییسی همچنین به کسانی که نام آن‌ها به عنوان متهم در پرونده‎های فساد اقتصادی مطرح است، اما از کشور خارج شده‎اند هشدار داد که احساس نکنند می‎توانند از چنگ عدالت فرار کنند و تسلیم شدن در برابر قانون و عدالت را هم به نفع خودشان و هم برای جامعه مفید دانست.

حالا و در پی تاکیدات و دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر بازگرداندن مجرمین و متهمین اقتصادی، علیرضا حیدرآبادی‌پور مدیرعامل اسبق بانک سرمایه که درحین تحقیقات مقدماتی از کشور خارج شده بود با تلاش پلیس اینترپل جمهوری اسلامی توسط پلیس اسپانیا دستگیر و به کشور مسترد گردیده است.

این اولین بار است که یک مجرم اقتصادی از اروپا به کشور بازگردانده می شود.

حیدرآبادی‌پور دو پرونده مهم فساد اقتصادی دارد، وی به اخلال در نظام اقتصادی از طریق خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع متهم بوده و در جریان محاکمه برخی از مدیران بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور بطور غیابی به دوازده سال حبس محکوم شده است.

نامبرده بر اساس وضعیت قرمز اعلام شده از سوی بازپرس پرونده و با هماهنگی پلیس اینترپل ایران شناسایی و دستگیر و طی انجام تشریفات قانونی به کشور بازگردانده شده است.

بدون تردید، اهتمام دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های ذیربط برای بازگرداندن حیدرآبادی‌پور ، این زنگ خطر را برای دیگر غارتگران بیت‌المال که به خارج متواری شده و نزد کشورهای غربی پناه گرفته‌اند به صدا درمی‌آورد که دوران خوش نشینی های اینچنینی آن هم با بهره از پول های غارت شده¬ی مردم به پایان رسیده و تمامی این افراد دیر یا زود به کشور مسترد و به عدالت سپرده خواهند شد.

منبع: خبر فوری

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    0

    از پلیس و کشور اسپانیا تشکر میکنیم.

    نظرات شما -
    • کاوه
      0

      خاک تو سرت که از قوه قضائیه خودمون تشکر نمیکنی .... همیشه برای امثال شما مرغ همسایه غازه .... اگه قوه قضائیه نمیخواست پلیس و کشور اسپانیا هیچ کار نمیکردن...

  • رضا
    0

    با پول های دزدی آمد یا پول ها رو داد حاج خانم خودش با لباس تنش اومد

    نظرات شما -
    • کاوه
      0

      به هرحال گیر افتاد

  • ناشناس
    0

    همه ی غارتگران فراری به کشور برگردونید و اعدام کنید تا نفر بعدی حساب دستش بیاد و فکر غارت و فرار به سرش نزنه

  • سید جواد ابوتراب
    0

    انشالله خاوری رو هم بگیرن وبیارن تهران

  • محمود دهقان
    0

    تمام اموال غارت شده را ازآنها بگیرید و شغل دولتی به آگها ندهند تا مجبور شند بیایند کارگر روز مرد شوند تا چشم همه به حساب باز شود .

  • 7مهدی7
    0

    این جور جونورا رو که کثافت کاریشون ثابت شده باید یه مدت زندانی کنن تا همه مال و اموالی که به نام خودش و خانوادش زده رد مال بشه بعد بدون در نظر گرفتن وکیل واعتراض در جا اعدامش کنن البته اگه خودی و زیردستی نباشه........

  • احسان
    0

    ما گوشمان ازین حرفا پره.چه اینا رو بگیرید چه نگیرید برامون فرقی نمیکنه.به فکر مردم باشید و گرونی مایحتاج اولیه.میلیاردها دلار پول رفته هم برگرده بازم یک ریالش نصیب ما نمیشه...پول های آورده رو بین خودتون تقسیم کنید ولی به فکر رفاه مردم هم باشید...ولی در آخر خدا لعنتتون کنه..

  • فرزاد
    0

    درود بر آقای رئیسی با وجود شم مطمئنا فساد ریشه کن خواهد شد به امید حضور شما در رای امور ، که بدستان حضرتعالی مطمئنا ایرانی بهتر خواهیم داشت . چرا که شچاعت و عدالت و درایت شما مرد بزرگ در این برهه سخت نجاتبخش خواهد بود .

  • من
    0

    رفت اروپا پولهاشو ویلاهاشو خونه هاشو خرید حسابهای زن و بچه اش را پر کرد حالا با خیال راحت میاد یکی دوماه ما را مسخره می‌کنه بعد می‌ره تو ویلای تابستونی اش با شلوارک میشینه ابمیوه خوردن

  • منتقد
    0

    ای بابا ... یعنی تک خوری کرده یا حق السهم مورد نظر رو پرداخت نکرده . راستی جریان قاضی منصوری و اختلاسهای کشتیرانی به کجا کشید ؟

  • منتقد
    0

    ای بابا ... یعنی تک خوری کرده یا حق السهم مورد نظر رو پرداخت نکرده . راستی جریان قاضی منصوری و اختلاسهای پرونده کشتیرانی به کجا کشید ؟

  • پرسشگر
    0

    حق السهم را پرداخت نکرده بود یا مقدارش کمتر از انتظار بوده ؟ راستی جریان قاضی منصوری و اختلاسهای پرونده کشتیرانی به کجا کشید ؟

  • پرسشگر
    0

    حتما از پرداخت مالیات های قانونی فرار کرده بوده . راستی جریان قاضی منصوری و اختلاسهای پرونده کشتیرانی به کجا کشید ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها