توسعه اشتغالزایی با سرمایه گذاری در بخش معدن هرمزگان محقق می‌شود

ذخایر معدنی هرمزگان با ظرفیت بالا در مناطق مختلف از مرکز تا شرق و غرب آن گسترده شده که در صوت برنامه ریزی و سرمایه گذاری می تواند چرخ محرکه اقتصاد کشور در سال جهش تولید و توسعه اشتغالزایی باشد.

توسعه اشتغالزایی با سرمایه گذاری در بخش معدن هرمزگان محقق می‌شود

وجود تنوع مواد معدنی، هرمزگان را جزو مناطق شاخص معدنی در سطح کشور مطرح کرده و این استان به واسطه داشتن معادن غنی از فرصت های بسیاری برای سرمایه گذاری در این بخش برخوردار است که محقق شدن این موضوع می تواند زمینه ایجاد فرصت های خوبی در بخش های تولیدی و توسعه اشتغال در این استان شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان سه شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با محوریت بررسی موانع حوزه معادن برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت های سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه معادن هرمزگان وجود دارد و همواره بستر جذابی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است و باید این ظرفیت ها را معرفی و موانع موجود در مسیر سرمایه گذاری را برطرف کرد.

ایرج حیدری ادامه داد: تکمیل زنجیره تولید فرآورده های معدنی در هرمزگان نقش بسزایی در تحول و رونق این بخش دارد و باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.

وی تصریح کرد: شناسایی پهنه های معدنی در هرمزگان برای بهره گیری از این ظرفیت جهت ایجاد اشتغال و افزایش تولید باید سرعت گیرد و از سرمایه گذاران حوزه معادن با رفع موانع حمایت گردد.

حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود ،بخش معدن یکی از محورهای مهم در راستای جهش تولید در هرمزگان است و ذخیره قطعی معادن استان هم اکنون بیش از یک میلیون و ۵۵۸ هزار تُن است.

براساس اطلاعات منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، تعداد ۱۱۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، ۲۵ معدن دارای گواهینامه کشف و ۲۲۶ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در این استان با مجموع ذخایر افزون بر یک و نیم میلیارد تن وجود دارد و حدود ۳ هزار نفر به طور مستقیم در این معادن فعالیت می‌کنند.

در هرمزگان می‌توان برای ۲۰ نوع ماده معدنی اکتشاف انجام داد و معادن پایه این استان شامل سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است.

با تمرکز و توجه بسیار خوبی که در حوزه معادن هرمزگان صورت گرفته، سال گذشته میزان اکتشاف پهنه‌های معدنی در این استان ۴۰۰ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها